Miten / millä hemmotella itseänsä?

Miten / millä hemmotella itseänsä?

Käyttäjä Adele aloittanut aikaan 22.01.2010 klo 13:05 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä Adele kirjoittanut 22.01.2010 klo 13:05

Kaikki ihmiset, ja varsinkin rassaantuneet ihmiset, tarvitsevat jotakin millä ja miten hemmotella itseään.

Mitä sinä teet kun haluat hemmotella – ja palkita – itseäsi? Ostatko jotakin? Teetkö / ostatko hoitoja? Menetkö jonnekin esim. matkalle tai näyttelyyn?

Kertokaa meille muille vihjeeksi miten ja millä hemmottelette ja palkitsette itseänne!

Käyttäjä anna-bertta kirjoittanut 22.01.2010 klo 16:30

Minä menen saunaan ja teen monenlaisia hoitoja itselleni. Tärkeää on, että on hyviä tuoksuja. Saunan jälkeen otan pari olutta ja katselen telkkaria.

Käyttäjä jossu86 kirjoittanut 23.01.2010 klo 00:31

Mulla on yleisenä sääntönä että siivouspäivän jälkeen (joka vaihtelee mutta yleensä kerran viikossa) saa ostaa jotain kivaa (tietenki vaan jos on siivonnu), leffan tai kirjan tai dvd-boxin jos on ollu erityisen ahkera, vaikka trimmannu koirulin.

Muuten sitten tulee hemmoteltua itseään lähinnä herkkujen merkeissä tai päättämällä viettää pyjama-päivän.

Jossu

Käyttäjä Jatta kirjoittanut 23.01.2010 klo 02:34

Kovin menee nyt vesipitoiseksi, edellinen saunassa ja minä kylpyammeessa😉
Tuoksut ovat todella tärkeitä minullekin. Hyväntuoksuinen kylpyöljy, joka vielä hoitaa ihoa, on ihanaa ja sen hemmottelun helppous, kotona milloin vain. Tavallisemmin käyn nimittäin vain suihkussa.
Joskus ostan jonkin uuden vaatteen tai tavaran, joka on tavallaan "tarpeeton".
Hajuvedet ja huulipunat ovat myös niitä, joilla hemmottelen itseäni, joskus myös korut.
Kosmetologilla käyntiä tai kampaajalla käyntiä en niinkään laske hemmotteluksi, sillä minusta ne kuuluvat asiaan, itsensä hoitamiseen, aivankuin hammaslääkäri. Hierontaakaan en voi laittaa hemmotelun listalle, sillä se on yksi hoitomuoto, jolla selviän vähemmän kivuliaana. Sitä ei tietenkään voi kieltää, etteikö sekin silti hyvältä tuntuisi.

Käyttäjä Jasse kirjoittanut 23.01.2010 klo 12:52

Hei,

Hemmottelen itseäni ostamlla jonkin (usein tarjouksessa olevan) naisten- tai sisustuslehden ja nautin kahvia tai jotain muuta - rentoudun irrottautumalla täysin lehden hömppämaailmaan.

Siivouspäivänä palkitsen usein urakasta hankkimalla kukkia kotiin.

Käyttäjä pilkkumi kirjoittanut 23.01.2010 klo 18:24

hemmoittelu hetki voi olla esim. ystävän kanssa kahvilla tai syömässä käynti.
kampaajalla käynti on minulle hemmottelua ja terapiaa.sillä masentuneena en monesti jaksa varata aikaa kampaajalle vaikka tarveta olisikin...sitten kun saan käytyä kampaajalla virkistyy mieli juttelusta ja olen saanut uuden ilmeen🙂👍
sauna rentouttaa ja saunonkin lähes joka ilta 😉
olen allerginen en voi käyttää saunatuoksuja..
jos jaksan siivota joskus palkitsen itseni jollain hyvällä kahvileivällä tms.
silloin sen kokee ansainneensa todella🌻🙂🌻
mutta moneen hommaan ei taho saada aloitus potkua...mutta sitten kun sen saa tehtyä, siitä myös kokee hyvää oloa ja mieltä....

Käyttäjä chiynes kirjoittanut 23.01.2010 klo 20:23

Mitä nyt joskus mä hemmottelen sellaisilla jutuilla joihin mulla on hyvin varaa ? Yleensä mä teen niitä ihan itse himassa ihan kasvo ja jalkahoitoja.Sitten on mulla shoppailu ja tekemällä jotain kivaa jotain kivaa. Käymällä jossain hoidoissa joskus ihan kostmetologilla mulle tulee siitä todella hyvä olo 🙂👍 harmi etten voi tehdä niitä niin usein kuin haluaisi mutta onhan niitä muitakin keinoja hemmotella itseään.

Käyttäjä Pompula kirjoittanut 24.01.2010 klo 20:03

Miten hemmottelen itseäni?
Suklaa, karkki, kaikki mahdolliset herkut ja sitä myötä kilot ☹️ Aikomus olisi siis muuttaa suuntaa. Olo ei ole hyvä.

Alkoholia en voi lääkityksen vuoksi käyttää. Leffoja vuokraan silloin tällöin, mutta eivät ne oikein leffateatteria korvaa. Leffassa onkin pitänyt käydä jo kauan, mutta en ole sinne itseäni saanut raahattua. Pyjama-päiviäkin pidän harva se päivä, mutta en tiedä onko se sitten hemmottelua, vai jotain muuta. Voi kun olisi kylpyamme! Olisin maailman onnellisin, kun sellainen sattuisi asuntooni, mutta valitettavasti ei. Turhan tavaran hankkimista yritän vältellä, koska olen huomannut, että mitä enemmän krääsää on ympärillä, sitä huonommin voin. Hemmottelua on turhan krääsän vieminen kirpputorille. Hajuvesiä ja huulipunia en käytä. Koruja vaihtelevasti. Kosmetologilla en ole käynyt koskaan. Siksi olikin erikoista lukea, että ne ”kuuluvat asiaan”. Kampaajalla käyn, koska huomaan, että se piristää. Eli kampaajalla käynti kai sitten on sitä hemmottelua, jos ei kohdalle satu kovakourainen kampaaja.

Hyvä idea olisikin tosiaan hankkia kukkia kotiin, kun on saanut siivottua. Ystävän luona vierailu on toisinaan hemmottelua. Jalkakylpy on myös yksi hemmottelu muoto. Päiväunet ja venyttely ovat joskus hemmottelua. Hemmottelua on, kun on saanut käytyä lenkillä ja siitä tulleet mielihyvähormonit. ☺️

Kaiken kaikkiaan hemmottelu on pieniä asioita.

Käyttäjä kirjoittanut 25.01.2010 klo 09:48

Minusta mähmööminen on kaikkein parasta itsensä hemmottelua ja eikä maksa mitään.

Mikä hitsi se oikea sana on, verbi on mähötä.
Eräänlaista olemista paikallaan vailla ajatuksia.

Käyttäjä Adele kirjoittanut 26.01.2010 klo 14:51

Kukaan täällä ei uskalla sitä sanoa, mutta mies tuossa vieressä sanoi kun kysyin millä hän hemmottelee ja palkistsee itseään: Juodaan viinaa...

Minusta tuo viinan juonti on niin surkeata, että en laittaisi sitä itsensä hemmottelulistalle enkä pitäisi itsensä palkitsemisena.

Olisi todella kiva, jos olisi kylpyamme, että voisi ottaa ihania kylpyjä. Korvaisikohan uimahallin poreallas sen - ei oikein kuitenkaan.

Käyttäjä kirjoittanut 26.01.2010 klo 16:10

Kyllähän sen uskaltaisi sanoa, jos viinalla itseään hemmottelisi. Minä juon viinaa mutta yleensä vaikka siksi kun asiat ahdistaa liiaksi.

Vaikka kyllä kuuma minttu-kaakoa on aika hyvää laavulla tai pilkillä. Mutta siihen laitan sitä minttua niin vähän, että se on lähes vaan kaakoa mitä siinä termasissa on.

Käyttäjä Pompula kirjoittanut 26.01.2010 klo 19:08

Mitä se mähötä sitten on? Onko vähän niin kuin, olla möllöttää? Vai onko se olla möllöttää sohvalla televisiota tuijottaen? Vai onko se enemmän hiljentymistä, hiljaisuuden nautiskelua?

Siis viinahan on viisasten juoma ja tarkoitettu nautiskeluun. Ei siihen, että sitä vedetään kaksin käsin joka ikinen viikko. Voisin laittaa omaan listaani alkoholin, mutta kun en voi lääkkeiden takia tosiaankaan juoda. Ihan lapasestahan se on monilla lähtenyt se alkoholilla läträäminen ja se on sitten kaikkea muuta, kuin itsensä hemmottelua tai palkitsemista.

Yleensä alkoholi pahentaa ahdistusta. Kerran on tullut tuota kokeiltua ja ainakin minulla ahdistus tosiaankin vain paheni.

Käyttäjä kirjoittanut 27.01.2010 klo 09:35

Korani lähinnä möllöttää ja se ei taida olla itsensä hemmottelua vaan kärsimystä lähinnä. Yleensä sen päivä kuluu siihen että se möllöttää jääkaapin ovea tai sohvaa ja odottaa että joku sen siihen nostaa. Möllötyksestä pitää seurata jotain.

Mähöömisestä ihminen ei odota mitään eikä varsinkaan tuijota tv. Hiljaisuuskin on jotain minkä eteen pitää tehdä ennakoivaa työtä jotta sen saavuttaa ja se menee pilalle jos joku häiriötekijä sen rikkoo.
Mähötä voi noin vaan ja jos siihen tulee häiriötä, se ei häirihe olotilaa.

Nousuhumalassa ahdistus helpottaa, krapulussa taas kiivastuu. Siinä välitilassa on masentunut.