Miten katsoa itseä säikähtämättä!
Jouduin tilanteeseen jossa katsoin itseäni kuvanauhalta. Puhumista ja vain olemista, mutta säikähdin ihan oikeasti sitä. En yhtään tunnistanut itseäni siitä. Päätinkin että se taitaa olla pahin keksintö ihmisellä, videoida itseä ja muita ja sitten joutuu katsomaan totuutta itsestä ja omasta epävarmasta olemuksesta. En olisi taas romahtanut tähän itseäni vähättelevään kuoppaan ellen olisi joutunut tahtomattani tilanteeseen jossa oli katsottava itseä ja verrattava itseä muihin ns. terveemmin suhtautuviin.
Jos olin jo itseni hyväksynyt ja vapautunut niin sen tilanteen jälkeen olen ollut hyvin epävarma ja arka, hävennyt itseäni, nolostunut kun ajattelin että olen kuvitellut olevani ihan hyvä ja kuin muutkin. Miksi olen erilainen? Epätoivon vimmalla yritän näyttää olevani kuin muut ja ne kuitenkaan pysty. En ole rohkea, en mene rinta rottingilla porukkaan iloisena mukaan, en puhu ja naura. Vaan jännitän, punastun, hermostun, hikoilen, olen epävarma, en uskalla, en kehtaa. Pelkään loukkaavani muita, pelkään häpäiseväni itseni ja muut, pelkään munaavani itseni, pelkään tekeväni väärin ja kauheita vahinkoja, pelkään aiheuttavani vaivaa muille.
yritän olla kiltii, ystävällinen, auttavainen, mitä vain, etten vain ole vaivaksi kelleen.
Jotain kummaa tapahtui taas, kun luulin olevani vahvoilla ja terve! Ei niin huonosti kuin muutama vuosi sitten, sen verran on tapahtunut muutosta että tajuan selkeällä mielellä nämä asiat mitkä aiheuttavat romahduksen itsetunnossa. Enkä ajattele että tämä on lopullinen mielentila. Haluan uskoa että tämä tästä taas selkenee.
Uskooko joku muukin samoin, että näitä voi joskus tulevaisuudessa nauraa ja olla iloinen oma itsensä!