Miten hyväksyä sairaus?
Hei taas.
Mitä teille kuuluu?
Minulle kuuluu aika samaa, elämässä ei ole tapahtunut mitään erikoista. Se on sääli. Ulkona oli mahtava sää, ja itse vain olin sisällä omissa suruissani. Olen kamalan paljon pohtinut elämääni ja sitä kuka olen. Huonosta itsetunnosta johtuen en koe olevani mitään. Varmaan tiedätte, että erosin kesällä suhteesta. Edelleen koen että se oli kaikesta surusta huolimatta oikea päätös. Mutta itse aiheeseen. Osa teistä tietää, että minulla on perinnöllinen sairaus, johon kuuluu ulkoisia merkkejä, joita minulla ei ole ennen ollut. Nyt kuitenkin löysin sellaisen. Se laski mielialani todella rajusti. Ennen en edes muistanut koko sairauden olemassaoloa, mutta nyt tämä herätti kaikki piilossa olleet tunteet. En millään saa hyväksyttyä sitä osaksi itseäni ja elämääni. Pelkään, miten se vaikuttaa mahdollisuuksiini löytää kumppani, sekä saada perhe. Kyseessä on siis sairaus, joka voi periytyä vakavammassakin muodossa, kuin itselläni on. Kuka haluaa jo valmiiksi ” sairaan puolison/ lapsia”. ?
Haluaisin niin löytää keinon hyväkyä se osaksi elämääni, ja löytää tien normaalin elämään?
😭