Miten eroon epätoivosta

Miten eroon epätoivosta

Käyttäjä aavameri aloittanut aikaan 28.11.2018 klo 22:48 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä aavameri kirjoittanut 28.11.2018 klo 22:48

Hei taas pitkästä aikaa. Mitä teille kuuluu?

Minulle samaa oikeastaan…Olen nyt tämän vuoden työkokeilussa paikallisessa lehdessä kirjoittamassa juttuja. Tapsin hallituksen jäsenenkin. Jännitti paljon. Selvisin silti.

Muuten menee samaa rataa. Ulkona on pimeä ja kylmä. Viimeaikoina ahdistus ja pelot ovat taas lisääntyneet. Kaikki pelottaa ja en saa nukuttua. En tiedä olenko kertonut, mutta erosin melkein kuuden vuoden suhteesta kesällä. Nyt olen yksin. Olen epätoivoinen sillä kaipaisin niin paljon läheisyyttä ja rakkautta, jota ei suhteessa ollut oikeastaan. Pelkään että en löydä ketään kenelle niitä osoittaa, ja jota vastaanottaa. Olen vielä nuori mutta kehitys ei näytä hyvältä. Kaltaisiani on niin paljon. Ja miten voisin kilpailla kenenkään kanssa, kun paljon muuttaa ihmisiäkin tänne, ja monet ovat kiinnostuneista heistä. Mikä on ihan ymmärrettävää.

En haluaisi olla näin epätoivoinen tulevaisuuden suhteen, ja erityisesti yksinjäämisen suhteen. Mitä voisin tehdä?

Ja mitä teille kuuluu? Olisi kiva kuulla teidän kuulumisia?

Käyttäjä EksynytVarpunen kirjoittanut 29.11.2018 klo 22:00

Hei aavameri.

Mukavaa kuulla siun kuulumisia taas 😍
Miulle kuuluu, noh stressaantunut olen tällä hetkellä. Opiskelut vie voimat, ja rankalta tuntuu. Mutta eipä tartte olla työtön vähään aikaan. Ei ollut oikeastaan muuta vaihtoehtoa kuin opiskella itellee toisen ammatin. Nykyään on paljon alanvaihtajia. Elämä tuntuu pelkästään oppimiselta, koko elämä voi oppia aina uusia asioita.

Kysyit miten voi päästä epätoivosta? Vaikea kysymys, en osaa oikein vastata. Samaa olen pohtinut..

Käyttäjä aavameri kirjoittanut 08.12.2018 klo 16:00

Kiitos EV vastauksesta. Se lämmitti mieltä. Tänään kävin helsingissä. Näin yksinäisenä ahdisti nähdä ainakin näennäisesti onnelisia pariskuntia. Aamu alkoi hyvin. Nyt huonompi olo taas. Ahdistus nostaa päätään. Mikä auttaisi?

Miten opiskelut muuten sujuneet?

Käyttäjä aavameri kirjoittanut 08.12.2018 klo 16:01

En oikein tiedä mikä oloon enää auttaisi. Itse se täytyy muuttaa, mutta en usko pystyväni siihen...