Mitään syytä elää?

Mitään syytä elää?

Käyttäjä Sini156 aloittanut aikaan 14.05.2016 klo 23:05 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä Sini156 kirjoittanut 14.05.2016 klo 23:05

Mitä ihmeen syytä on elää jos koko ajan on paha olla?
En halua enkä uskalla tehdä itsemurhaa, mutta olen niin surullinen ja onneton joka ikinen päivä.
Ei mulla oo mitään tietoa elämästä ja tulevaisuudesta ja kaikki pelottaa.
Tuntuu niin yksinäiseltä ja siltä ettei tämä olo koskaan helpota.
Joskus toivon ja rukoilen, että tapahtuisi jokin onnettomuus ja kuolisin. Ja kun näen uutisista; että joku on onnettomuudessa kuollut, saatan itkeä, miksen se ollut minä?
Olen yrittänyt itsemurhaa monia kertoja, osastolla ollut, ja ties missä. Nyt sen verran olo parempaan, etten haluaisi itsemurhaa tehdä ja oon pystynyt itseäni estämään ajatuksista tekoihin, toisin kuin ennen.

Käyn kyllä hoidoissa, minulla on traumatausta ja keskivaikea masennus. Nykyään olen kuitenkin siinä jamassa että jaksan töitä tehdä ja arjen askareita hoitaa. Olen silti vain vähän reilu parikymppinen ja tuntuu, että valmis hautaankin.
En osaa kuvitella elämää ilman näitä tunteita ja pahaa oloa. Ne on olleet niin monia vuosia, etten taida edes tietää, millaista elämä on kun ei toivo omaa kuolemaansa?
Toki on mulla haaveita, esim joskus omat lapset, lisää opiskelua, kaikkea.. mutta. En usko, että ne koskaan kohdallani voisi toteutua. En vaan näe mitään sellaista. ☹️
Vaikka jaksankin arjessa, käyn töissä, nään ystäviä eikä musta päällepäin paha olo näy – osaan aika hyvin sen peittää, niin tuntuu, etten silti jaksa. Odotan aina vaan iltaa, että pääsee omaan sänkyyn itkemään ja nukahtamaan.
Ainut, joka on mun oloa vähän helpottanut, on mun pieni, kohta vuoden vanha koira. Sen takia olen jaksanut 😍 enkä ilman sitä kestäisi elämää.. en tiedä, miten olen ilman sitä tänne asti edes selvinnyt.

Niin, paljon on mulla läheisiä, mies, perhe, ammatti, koti, työt, koira, ystävät yms. Silti koen olevani niiin yksinäinen ja yksin täällä. Ulkopuolinen. Ja on vaan niin helvetin paha olla jatkuvasti, vaikkei varmaan pitäisi olla mitään syytä, monilla kun ei ole ketään eikä mitään ja mulla kuitenkin on, tietty oon niistä kiitollinen. Sitten on huono omatunto siitä, että oon niin masentunut ja suurin toive on kuolema. 😭

Käyttäjä Tyttönen vaan kirjoittanut 16.05.2016 klo 10:39

Kyllä sulla on monta syytä elää, ku oot vielä nuori. Mä oon kans vähän päälle parikymppinen ja oon yrittäny itsemurhaa jo monesti, ja voin sanoo ettei se kannata. Kannattaa vaan pitäytyä arjen tehtävissä ja tehä mieluisia asioita.