merrulii kirjoitti 19.5.2012 3:28
Olen muuttanut jokin aika sitten takaisin entiselle kotiseudulle.Minulla on täällä kaksi luotettavaa ystävää ja tämä ystävä,joka on aggressiivinen minua kohtaan nautittuaan alkoholia.
Sairastan bipolaarihäiriötä ja olen viime aikoina ollut käyttämättä alkoholia.Olen voinut hyvin,tullut toimeen ilman rauhoittavia lääkkeitä,enkä ole ollut masentunut.
Eilen illalla ystäväni vai pitäisikö jo sanoa "ystäväni" soitti jonkin verran päihtyneenä ja suurin piirtein komensi minut viinin ostoon ja tulemaan luokseen istumaan iltaa.Sen jälkeen kun sanoin etten halua viiniä,tuli kunnon arvostelu-ja haukkumaryöppy niskaani.
Olen lyhyessä ajassa kyllästynyt tähän arvosteluun ja nyt mietinkin,katkaistako välit tällaisen ihmisen kanssa kokonaan?En edes vilpittömästi luota häneen.😐
Moikka!
Tuo ystäväsi ei tällä hetkellä tunnu olevan sinulle hyvää seuraa.
Mitä jos ensi kerralla kun hän pyytää sinua luokseen, vain kieltäydyt?
Pysyt lujana ja sanot EI.
Onko hän muuten agressiivinen sinua kohtaan vai ainoastaan kännissä?
Lyökö hän, vai jääkö agressiivisuus sanalliseksi?
Jos hän lyö tai käyttää muuta väkivaltaa, soita poliisille, sinulla on oikeus tehdä rikosilmoitus.
Selkeesti alkoton linja on tuonut sinulle hyvää🙂👍
Ite en käytä pahemmin alkoa, ehkä kerran kuukaudessa yksi saunajuoma.
Mulla on aika paljon lääkkeitä, eikä tee usein edes mieli alkoa.
Toimeen tulee kyllä ilmankin🙂
Voisit kertoa ystävällesi, että jos hän ei muuta tapojaan sua kohtaan, katkaiset ystävyyden. Et ansaitse tuollasta ystävää.
Voit myös sanoa, ettet tapaa häntä silloin kun hän on kännissä, enkä suosittelekaan, suojelet sillä tavalla itseäsi.
Jos hän rupeaa soittelemaan perääsi, voit jättää vastaamatta.
Suosittelen että seuraavalla kerralla kun hän pyytää luokseen/hakemaan alkoa, sanot ettet mene. Voit sanoa että sinun tulee pahaolla hänen seurassaan ja voit myös sanoa, että hän satuttaa sinua kun on kännissä.
Toivottavasti sun sairaus pysyy kurissa ja sulla on hyvät lääkkeet siihen, se auttaa arjessa.
Tsemppiä sulle🌻🙂🌻