mitä tehdä…

mitä tehdä...

Käyttäjä saloka aloittanut aikaan 09.08.2010 klo 15:48 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä saloka kirjoittanut 09.08.2010 klo 15:48

siskoni tänään mesetti mulle, että mun pitäisi sanoa äitille enemmän ja kovemmin mitä tahdon.
Ei me siskon kanssa olla ihan bestiksiä. Enemmin yö ja päivä. meillä on ns. viha-rakkaus suhde.

Tämä siskon i kommentti johtuu siitä, kun äitini on ominut mun lapseni, eikä anna lastani mulle. Tähän sitten joku sanoo että sen kun otat. Se ei ihan niin hyvin käy. Tyttö saa olla luonani vaan silloin kun äitini on yöllä töissä.
TÄmä alkoi silloin kun sairastuin pahemmin ja todella voimani loppui. Tyttö alkoi olee enemmän vanhempien luonna. Muutimme ja luulin saavani tytön itelleni, mut toisin kävi.

Olen yrittänyt hienosti, ja rumasti. olen uhkaillut poliiseilla ja itteni tappamisellakin melkein. olen yrittänyt näyttää kuinka hyvä olen, mut ei auta. muuri on liian iso. Isäni on huomannut saman ja myös sen, että tyttäreni ei oikee tykkää enää olla vanhempien luonna ja sen että äitini raahaa väkisin huutavaa lasta sinne ja pitää sitä.

Äitini on alkanut ns. elämään niin että tyttäreni on hänen tytär ja mä en mikään. Onneksi tyttäreni on jo niin iso (kohta 8v) että tietää kuka mä olen ja ymmärtää että mä olen äiti. Vaikka hän onkin varmaan 5 vuotta asunnut vanhemmilla pidempiaä jaksoja.

Mulle ei ole ikinä sanottu, että tytär olisi ns. kärsinyt mun kanssa. AInut miten hän kärsii, on ehkä kun joutuu kattomaan sairastavaa äitiä. Mutta niin hän joutuu mun vanhemmillanikin kattomaan aika sairasta mummia ja todella sairasta taataa. Tytöllä on vaatteita, puhtaita, kaapissa ja ruokaa kaapissa. Jopa voisin sanoa että kaapissa oleva ruoka on ehkä välillä terveellisempää kun isovanhemmilla. Huolehdin ruokataloudesta, vaikka itse olenkin heikko syömään, mutta huolehdin tytön saamaan monipuolisesti ja melekin kellon tarkkaan.
Kotimme on siisti, siellä missä tyttö saa liikkua. ELi kaikki muut huoneet, paitsi mun huoneeni.
Pystyn huolehtimaan tytön nukkumisesta, että hän menee ajoissa nukkumaan, toisin kun mummi. Vaikka olen nytkin kohta viikon kehottanut alkaa laittaa tytölle rytmiä nukkumiseen, niin ei siitä ole tehty. Tytöllä alkaa huomenna aamulla koulu ja varmaan sitä rytmiä ei ole laitettu mihinkään. Kiva sitten on illalla laittaa hänet nukkumaan, kun ei unta tule.

Siis nyt sain ilmeisesti tytön joksikin aikaa kotiin, ehkä jos merkit viittaa, niin vaan yhdeksi yöksi näytille että ”sait tahtosi, mut niin minäkin”. Haluaisin todella hänet kotiin pidemmäksi aikaa ja samalla haluan että vanhemmat osaisi mua tukea. JA sitä että tyttärelläni olisi mahdollisuus päästä sinne viellä. En halua riitaa.

Käyttäjä topcat kirjoittanut 10.08.2010 klo 11:13

Onko sinulla tyttäresi huoltajuus? Jos on, ei vanhemmillasi ole mitään oikeutta ottaa häntä vasten tahtoasi. Tässä tapauksessa voit hyvin ottaa yhteyttä poliisiin ja kysyä heiltä neuvoa/apua tyttäresi kotiinhakemiseen. Jos vanhemmillasi on huoltajuus, voit kai oikeuden kautta yrittää hakea sitä takaisin itsellesi jos elämäntilanteesi on parantunut niin, että oikeus katsoo sinun olevan vastuullinen huoltaja. Tiedän, että et halua aiheuttaa riitoja, mutta et myöskään voi antaa äitisi kohdella sinua ja tytärtäsi kuvailemallasi tavalla (jos sinulla siis on se huoltajuus).

Käyttäjä saloka kirjoittanut 10.08.2010 klo 14:40

huoltajuus on mulla.

Tyttö tuli eilen kotiin, mutta aamulla jo äitini oli koulun vieres odottamassa meitä ja tunki sinne. Oli varmaan tytöllä noloa kun 2 aikuista oli saattamassa. Hän itse sanoi että hän olisi halunnut mut vaan.

Nyt sitten kun aloin kysellä huomen aamua, kun itsellä olisi terapia klo 9 ja tytön koulu alkaa silloin. Kysyin, voiko äitini tai isäni tulla kattoo va, että ovet menee kiinni ja sähköt ym pois. Tämä on ensimmäinen kerta, kun tyttöni lähtee yksin kotoota, eikä kotiin palata pariin tuntiin.
Äitini alkoi sitten sanoa, että hän on ajatellut että tyttö menisi heille ja sieltä kouluun. TYttö kertoi mielipiteensä siitä ja sanoin itekin että parempi että tyttö on kotona, ni mäkin pääsen lähtemään johonkin. Yksin en jotenkin vaan saa itteäni liikkeelle. Sit äitini alkoi sanoo jotain että kai jää tänne yöksi. Siihen en suostu, sillä mun yksityisyys menee siinä ja kaikki muutkin. Vanhempani asuu n. 500 m päässä kai. Luulisi että hän voisi tai heistä toinen voisi tulla aamulla klo 8-8.30 aikoihin kattoo tytön perään.

Saa nyt nähdä, joudunko perumaan menoni, vaan sen takia, että en saa äitiäni tajumaan asioita. Ehdotin jo että soitan sitten matkalta tytölle että lähtee kouluun ajoissa, mutta sitten pelkäisin sen muutaman tunnin, että onko täällä ovet kiinni ym. En tiä.

Käyttäjä volvomies kirjoittanut 11.08.2010 klo 13:07

Heippa
Ei se nyt oikein mene sillä lapsen huolto yleensä kyllä kuuluu lapsen
Äidille ja Isälle???
Mut kysyisimpä sinulta miksi se äitisi haluaa omia sinun lapsesi???
Onkos sinulla Ystäviä / kavereita tai muuta tukiverkkoa???
Oletkos esim neuvolassa jutellut kyseisestä asiasta???
joo kirjoittele miten olet jaksanut.
Kaunista kesää sinulle.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 15.08.2010 klo 13:29

volvomies kirjoitti 11.8.2010 13:7

Heippa
Ei se nyt oikein mene sillä lapsen huolto yleensä kyllä kuuluu lapsen
Äidille ja Isälle???
Mut kysyisimpä sinulta miksi se äitisi haluaa omia sinun lapsesi???
Onkos sinulla Ystäviä / kavereita tai muuta tukiverkkoa???
Oletkos esim neuvolassa jutellut kyseisestä asiasta???
joo kirjoittele miten olet jaksanut.
Kaunista kesää sinulle.

Ilmeisesti äitini haluaa minun lapsuuteni takasin, kun silloin ei ollut saanut muhun oikee yhteyttä ja hän luulee että näin hän auttaa mua. En tiä, koska hän ei kerro sitä ja ulkopuoliset ovat vaan nähnyt tilanteemme.

Mutta sain tytön kotiin maanantai iltana ja hän oli perjantaihin kotona. Sitten pe äiti otti sen taas. Tosin se oli ihan sovittu, kun he lähtivät laivalle lauantaina.

Emme käy enää neuvolassa, mutta sossu tietää tilanteemme ja kasvatus neuvola. Vanha koulu tytöllä tiesi myös ja nyt kun on uusi koulu, niin ne meni heti alussa sekaisin kuvioissa.

Kyl mä täällä jotenkin jakselen. Päivä kerrallaan ja hetki kerrallaan. Tänään sain nukkua yli 12, joten sain univelkoja maksettua roppakaupalla. Jään odottaa tytön palaamista kotio.