Mitä Teen????

Mitä Teen????

Käyttäjä kuvajainen aloittanut aikaan 09.08.2008 klo 13:22 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä kuvajainen kirjoittanut 09.08.2008 klo 13:22

Minulla oli työpaikalla vaikeuksia,työnantaja on sellainen julma ja kova ihminen käyttää kaikkia hyväkseen niin myös minua.Kaikessa täytyi olla samaa mieltä kaikki täytyi tehdä hänen tavallaan omia visioita ei saanut esittää vaikka ne olisivat kuinka hyviä.Koskaan ei saanut kiitosta mistään,mutta häntä piti kehua alvariinsa.
Hän haukkui asiakkaita takanapäin ja oli edessä lipevä,minä tein töissä kaiken mitä käskettiin myös ns.harmaaseen talouteen kuuvuvia juttuja.
Huomasin jo alkutalvesta että olin uupunut työhöni mutta en uskaltanut jäädä sairaslomalle,sillä se ei kuulunut työntekijän oikeuksiin.Omistaja sai sairastaa ja kertoa sairauksistaan.
Sitten kaikkien sotkujen jälkeen hän syytti minua sellaisesta asiasta jota en ollut tehnyt
minä ahdistuin kovasti asiasta ja yritin silti vaan sinnitellä töissä.
Kerran sitten sanoin häntä suuttuneena ISOKSI POMOKSI ja muuta ei tarvittu sain kirjallisen varoituksen epäasiallisesta käytöksestä.Tästä kaikesta ahdituneena menin lääkäriin ja pyysin sairaslomaa olinkin aluksi kaksi kuukautta sitten yritin takaisin,mutta
työnantaja sanoi puhelimessa teit niin V:maisen liikkeen kun olit sairaslomalla niin ole vaan jatkossakin.
Itkettyäni tälläista käytöstä menin uudestaan lääkäriin ja lomani jatkui vielä 6kk.
hakeuduin itse psykologin vastaanotolle ja kävin myös psykiatrilla näiden ihanien ihmisten ansiosta selvisin takaisin töihin.
Mutta siellä odottti kamala vastaanotto ,ensimmäisenä päivänä haukuttiin ja kysyttiin kuinka kaun meinaat olla täällä,johon vastasin tulin terveenä töihin ja meinaan olla myös.En antanut jokapäiväisten haukkumisien ja solvauksien koskettaa minua sillä olin kasvattanut lomani aikana itselle paksun ns.nahan.
Kun tämä työnantaja huomasi että minuun ei mikään tehoa niin hän keksi irtisanominen taluodellisista ja tuotannollisista syistä.
Liittokaan ei voi kuulema asialle mitään joten olen kohta yli viisikymppinen työtön.Minussa asuu pikkuinen piru joten ajattelin ilmoittaa Veroviranomaisille näistä harmaantalouden jutuista.
Vai kiristäisinkö työnantajaa tälläasialla vai kerronko kaikille niille joita hän on haukkunut vai mitä tekisin ?
Jonkinlainen rankaisu tälle ihmiselle pitäisi saada,sillä annoin siihen työpaikkaan 17vuoden työpanoksen ja sontaa tuli päälle.

Käyttäjä Syyskaunosilmä kirjoittanut 09.08.2008 klo 16:22

Hei,

En suosittele kiristämään, mutta voit kyllä tehdä nimettömän ilmiannon verohallintoon. Jos hän on tehnyt rikoksen, pitänee rangaistus myös saada.

Olet törmännyt ilmiselvään narsistiin, johon ei muu tehoa kuin virkavalta ja omat lääkkeet.
Muista suojata selusta, jos aiot ilmiannon tehdä, siitä ei kannata huudella jälkeenpäin kenellekään. Pidät sitten omana tietonasi eli iloitsemaan ei kannata kovin paljon ryhtyä.

Luulen kuitenkin, että kuulunet siihen kilttien ihmisten ryhmään, joka ei pysty tällaisiin juonitteluihin ilman omantunnon tuskia. Se onkin aika omituinen juttu, että tuntee sitten vielä huonoa omaatuntoa, kun on ilmoittanut poliisille esim. naapurin metelöinnistä tai perheväkivallasta tms rikoksesta.

Luulen, että suurin voittosi on jo kuitenkin tullut siinä, että et alistunut enää sen kurjan pompotteluun. Pidä irtisanomista suurena lahjana, pääset eroon sikamaisesta ja huonosta esimiehestä. Kyllä sinulle jotain hommaa vielä löytyy.
Irtisanominen voi olla elämäsi lottovoitto. Lähde uudelleenkoulutukseen. Elämä odottaa.🙂🌻

Terveisin Syyskaunosilmä