Mitä se on kun on ahdistus?

Mitä se on kun on ahdistus?

Käyttäjä katinka3 aloittanut aikaan 01.07.2013 klo 23:09 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä katinka3 kirjoittanut 01.07.2013 klo 23:09

Hei kaikki!
Olen kärsinyt vakavasta masennuksesta jo ainakin 10kk. Seurausta pitkäaikasesta stressistä ja työuupumuksesta mikä johtui oman yrityksen yksin pyörityksestä, ja yksin myös kaikki työt ym tehdessäni. Ei kannata tuohon yrittäjyyteen nyt tyssätä jos mietit tähän vastausta koska sama olotila voi tulla missä vaan työtä tehdessä.
Jäin sairauslomalle viime syyskuun alussa ja meni tosi monta kuukautta että stressi alkoi helpottamaan. Stressasin sairauslomallakin siitä että koko ajan että pitäisi tästä kuntoutua ja töihin ruveta. No ase vaan venytti stressiä. Jossain vaiheessa tämän vuosen puolella stressi rupesi väistymään ja tilalle tuli pikkuhiljaa välinpitämättömyys. (Huom mielialalääkkeitä olen syönyt kai viime elokuusta lähtien ja niitä on tässä matkanvarella muyös muutettu. Kerron niistä tarkemmin jos joku osaa niiden vaikutusta analysoida).
Olo ei ole parantunut tähän päivään asti. Stressi on tosiaan väistynyt ja tilalle tullut saamattomuus ja välinpitämättömyys. Stressiaikaan sentään yritin asioita hoitaa ja pistää ajantaslle tai ainakin jälkikäteen hoitaa mutta nykyään….niin tämä on se asiani…nykyään yritän hoitaa asioita…en edes jaksa kertoa kuinka pieniä asioita, mutta silti pystymättä mihinkään.
Tämän päivän olen siirtynyt huoneesta ja paikasta toiseen haroen hiuksiani ja miettien tekeväni ton ja hoitavani ton (laskunmaksut, ruuanlaitot, tänne kirjottanisen, koiran ruokkimisen ym, ihan helpon asian. Mutta kuljen vain ympäriinsä hiuksia haroen ja miettien mitä tehdä, einkä silti tee mitään…haron vain hiuksiani. Olen haronut hiouksiani todellakin koko päivän, enkä muuta.
Mietinkin että onko tämä sitä ahdistusta? Oloni on tavallaan kokoajan ahdistunut kun en saa asioita hoidettua mutta silti luulen että ne jotka ovat oikeasti kovin ahdistuneita, kokevat sen varmaan voimakkaampana ja ahdistavampana.
En keksinyt olooni muuta helpotusta kuin juoda olutta jotta rentoutuisin. Ei auta vaan olo pahenee. Meinasin soittaakriisikeskukseen ja puhua olostani (kyllä se on jollain lailla ahdistava) mutta siellä oli puhelin varattu.
Vaikka olen ollut vakavasti masentunut enkä ole saanut asioitani hoidettua aiemminkaan niin tällainen olo alkaa hiipiä päälle, on alkanut lievemmin jo aiemmin, mutta tänään olen ollut oikein tuskainen sen kanssa. Näinkö kaikki etenee. Näinkö teillä jotka olette pitkään kärsineet pahasta olosta on asiat edenneet.
Luulin että oma masennukseni väistyy ja hoituu lääkkeillä nopeastikkin mutta, mutta, enää en ymmärrä mitään itsestäni.