Mitä minulle itseasiassa on tapahtunut?
Olen 30 vuotias mies ja elämässäni koen olevani hieman epäonnistunut. Olen oikeastaan jo aivan lapsesta asti ollut ainakin herkkä ja ainakin nyt uskon, että minulla on ollut mielenterveyden kanssa ongelmia jo lapsesta pitäen.
Olen ollut koulukiusattu ja myös koulukiusaaja. Pienenä lapsena minulla on ollut erittäin vahva kuoleman pelko. Tämä teki sen aikoinaan, että mietin kuolemaa todella paljon lapsena. Välini vanhempiinkin on ollut myrskyisä, vaikka en osaakaan sanoa miten epänormaalisti, koska minulla ei ole kunnon vertailukohtaa.
Olen ollut luonteeltani herkkä, hyökkäävä, analyyttinen, kiusanhenki ja asenteeni on ollut aika paljon ylenkatsova ja kriittinen. Olen myös ollut hyvin herkästi erittäin kiihkeä asioiden puolesta ja radikaaliusasteeni on ollut suuri.
Olen ollut terapiassa, josta tosin sanouduin irti, koska pidin sitä lööperinä ja olen syönyt psyykelääkkeitä yli 2 vuotta (kuulemma erittäin vahva masennuslääkitys ja päälle neuroleptiä, lopetin itse kesken.). Ensimmäisen kerran olen ollut terapiassa raivokohtauksien takia pienenä lapsena. Olen ollut pelokas ja raivoisa lapsi. Olen pelännyt kaikkea mahdollista pimeästä neuloihin vaikka kuoleman pelko on ollut se suurin ja mieleenpainuvin.
Aloitin kuitenkin liikunnan harrastamisen n. puoli vuotta sitten. Tämän jälkeen alkoi muutoksia tapahtua. Ihan ensiksi, kiihkomieleni vaihtui tyyneyteen, en elä enää niinkuin maailmanloppu olisi tulossa. Näin pelkkiä uhkia joka puolella. Nyt näen kyllä uhkia ja ongelmia, mutta suhtaudun niihin maltilla. Olen pystynyt olemaan ihmisille ystävällinen jne. Elämä on monelta osin muuttunut ja nyt kysynkin, mitä minulle on tapahtunut? Ilmeisesti, jos tältä tuntuu olla mieleltään terve, niin en ole koskaan elämäni aikana ollut mieleltäni terve. Jos tämä on liikunnasta kiinni, niin loppuuko se kuin seinään, jos en enää liiku? Kannattaako silti hakea lisäapua? Vai olenko tulossa uudestaan hulluksi?
Nuo kysymykset kaikki siksi, että en ole ihan varma mikä minua viavaa, olenko oikeasti parantumassa vai vain sairastumassa. Tälläistä olotilaa en ole koskaan ennen kokenut.
Ps. Anteeksi kirjoitusvirheet.