mitä mä teen näiden äänien kaa?!?

mitä mä teen näiden äänien kaa?!?

Käyttäjä ninnuli83 aloittanut aikaan 05.01.2011 klo 18:35 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä ninnuli83 kirjoittanut 05.01.2011 klo 18:35

en enään tietä mitä pitäis oikeastan tehä noiden äänien kanssa joita kuulen nykyisin koko ajan niin valvella kuin nukkuessanikin.
pää sääntöisesti ne kertovat kertovat koko ajan vaan sitä kuinka hyödytön, tarpeton,turha,arvoton ja epäonnistunut olen kaikin puolin ja että kuinka olisi paljon parempi jos tappaisin iteni tai kuinka muille ihmisille tulisi paljon parempi olo / muut nauttivat ja olisivat mielissän jos vahingoitan iteäni ja kidun sekä kärsin fyysisesti ja henkisesti. aina kun niistä tule puhe lääkärin tai jonkin mun hoito alan ihmisen kanssa niin äänet kieltävät kertomasta niistä ja käskevät olla hiljaa. olen jo muutaman kerran antaanut periksi noille äänille ja viilellyt ja muuten vahingoittanut iteäni ja muutenkin tehnyt kuten noi äänet ovat käskenet (eli ollut kertomasta niistä) .en enään ole es varma onko nuo äänet pelkkä kuvitelmä/mielen luomaharha vai ovatko ne oikeasti olemassa jossain sellaisessa muodossa jota en voi käsittä täysin.

olen täysin neuvoton tämän asian kanssa tätä nykyään ja pelkään todella mennä kertoman tästä minnekän nimellä koska en halua joutua pakko hoidonkaan tämän takia vaikka apua haluankin saada tähän samoin kuin saada tietä mistä tästä oikein on kyse.😯🗯️

Käyttäjä lohari76 kirjoittanut 09.01.2011 klo 23:44

Itse en vuosiin sanonut mitään äänestä, joka tosin on hyväntahtoinen. Vaan sitten kun kerroin siitä terapeutilleni ensimmäistä kertaa, en saanut mitään pakkohoitolähetettä tms. Kun ääni on enemmän läsnä (vaikea selittää), uskon sen olevan todellinen. Suurimman osan ajasta jotenkin tajuan, että se on harha. Mutta välillä tilanne menee siihen, että siitä tulee todellinen osa elämääni. Ja silloin en halua siitä eroon, koska se on ikään kuin ystävä tai suojelushenki. Alan siinä vaiheessa muutenkin uskoa kaikenlaisiin henkimaailman asioihin. Tai siis paremminkin pitää niitä täytenä totena. Usko kun olisi jotain paljon tavanomaisempaan elämään kuuluvaa, mutta minulle on kyse todellisista ilmiöistä. Eli mitkä koen todellisina joinain aikoina, mutta muulloin käsitän niiden olevan mielikuvitusta tai ainakin selkeästi johonkin uskomusmaailmaan kuuluvaa.

Itselläni tätä tilaa ei ole hoidettu mitenkään erityisesti, syitä äänille kun voi olla monia. En ole saanut mitään diagnoosia, ongelmani kuulemma voivat olla merkki monestakin vaivasta. Juuri nyt en ole käynyt terapiassa. Stressinhallinta auttaa minua. Ääneni on enemmän läsnä vain äärimmäisen stressin aikoina. Ja toisaalta hyvinä aikoina se voi olla täysin poissa.

Kehottaisin sinua ehdottomasti kertomaan äänistä terapeutillesi. Pysy jämäkkänä niitä vastaan, vaikka yrittäisivät kieltää sinua! Älä turhaan pelkää seurauksia, koska asiat todennäköisesti hoituvat varsin hyvin. Itsekin olen ihan turhaan pelännyt monia mielenterveyshoitoon liittyviä asioita. Äänesi eivät ole todellisia, vaikka ne välillä vaikuttaisivat todellisilta. Sanon tämän oman kokemukseni painolla. Niistä äänistä eroon pääseminen todennäköisesti tekisi elämästäsi parempaa. Ainakin itse tunnen ilman ääntä mieleni paljon selkeämmäksi, ajattelen ja toimin paremmin ja varmemmin omana itsenäni.

Käyttäjä White princess kirjoittanut 11.03.2011 klo 19:45

Hei!

En tiedä tausta tietoja, mutta ajattelin mainita, että voisiko yksi syy olla itse lääkitys? Minulla ainakin harhat lähti ja älykkyys nousi kun lääkitys lopetettiin. Musikaalisuus on parhaillaan palaamassa, kielellinen lahjakkuus on viime viikolla todistettu ja muusta en kom... Persoonani alkaa pikkuhiljaa taas palautua. Skitsofrenia aukesi, tavallaan. Tosin lääkkeellisesti. Elämä ei enää tuntunut miltään, kun en halunnut enää edes shoppailla, ja vaikka seurustelin silloinkin ihanan miehen kanssa, niin tiesin että rakastan häntä, mutta en tunne tasolla tuntenut mitään myöskään henkisesti. Sairasta? Minusta kyllä. Ajatus on parhailaan selkeytymässä. Kaikki suhteeni ovat menneet poikki, mutta en minä heitä syytä. Tosin he eivät koskaan oppineet tuntemaan minua ihmisenä. Tännekin voi ottaa yhteyttä jos läkäri ei usko. Se taas johtuu osittain koulutuksesta. heille uskotellaan kaikenlaista...