Mitä katsot tänään?

Mitä katsot tänään?

Käyttäjä Nimetön aloittanut aikaan 14.12.2019 klo 21:07 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä kirjoittanut 14.12.2019 klo 21:07

Kirjastosta osui silmiin dvd Hurmaava joukkoitsemurha (Paasilinnan txt).

Mitä sinun ohjelma tänään?

Käyttäjä kirjoittanut 15.12.2019 klo 09:48

The Crown 3.kausi Netflixistä. Siihen menee kamalasti aikaa, kun tarkastan googlesta pitääkö asiat paikkansa. Enkä pidä Elisabeth näyttelijästä, koska hän on aika ilmeetön. Lisäksi häiritsee, että hänen hiuksensa ovat aina paikallaan vaikka just herää yöunilta.

Tietenkin katon hiihdot mutta en naisten, koska en voi sietäkään Johaugin ylivoimaa. Katon lopputulokset ja jos joku muu voittaa, niin sitten katon jälkikäteen koko hiihdon. Ehkä kuuntelen radiosta väliaikatietoja.

Käyttäjä kirjoittanut 15.12.2019 klo 12:38

maanvaiva kirjoitti:
The Crown 3.kausi Netflixistä. Siihen menee kamalasti aikaa, kun tarkastan googlesta pitääkö asiat paikkansa. Enkä pidä Elisabeth näyttelijästä, koska hän on aika ilmeetön. Lisäksi häiritsee, että hänen hiuksensa ovat aina paikallaan vaikka just herää yöunilta.

Tietenkin katon hiihdot mutta en naisten, koska en voi sietäkään Johaugin ylivoimaa. Katon lopputulokset ja jos joku muu voittaa, niin sitten katon jälkikäteen koko hiihdon. Ehkä kuuntelen radiosta väliaikatietoja.

 

Taitaa tuo kuninkaallisten elämä olla aika rajoitettua, saavatko aina hengittääkään? Ei nutturat paljoa heilu siinä duunissa, tai siis sen vaikutelman saa. Diana-sarjan katsoin, täytyy katsoa tuokin jos ei muuta joulun aikaan? Veikkaan, että suurinpiirtein pitää paikkansa, mutta dramatisointia aina pakko olla, että katsottavampi? mulle riittäis kyllä ihan dokumenttifilmit, enemmän totuudessa kiinni.

Minulla on nuo hiihdot jääneet väliin nykyään. Tuo ylivoima ei ole mukavaa seurattavaa. Radiossa paljon urheilua. Katsellessa alkaskin ahdistaa kun omat sukset vaan lipsuu ja ovat 20 vuoden takaa. Lähellä ois kyllä valaistu latu, mutta kun liian jyrkät laskut ja nousut...

Käyttäjä kirjoittanut 15.12.2019 klo 13:13

Onneksi seurasin vain tulospalvelun. Miten voi yksi nainen pilata mun lempiurheilun. Mulle aivan sama vaikkei suomalainen voita mutten kestä tuollaista ylivoimaa. Koska jo kerran kärähti doupingista.

Nyt katon naisten ampumahiihtoa. Kaisa Mäkäräinen voisi jo lopettaa. Mie voisin aloittaa ampumahiihdon tuossa omalla pihallani ensin. Mäkäräinen yllättäen ampui hyvän sarjan. Mie voisin tehdä makuuammuntapaikan itselleni.

Käyttäjä kirjoittanut 15.12.2019 klo 14:34

maanvaiva kirjoitti:
Onneksi seurasin vain tulospalvelun. Miten voi yksi nainen pilata mun lempiurheilun. Mulle aivan sama vaikkei suomalainen voita mutten kestä tuollaista ylivoimaa. Koska jo kerran kärähti doupingista.

Nyt katon naisten ampumahiihtoa. Kaisa Mäkäräinen voisi jo lopettaa. Mie voisin aloittaa ampumahiihdon tuossa omalla pihallani ensin. Mäkäräinen yllättäen ampui hyvän sarjan. Mie voisin tehdä makuuammuntapaikan itselleni.

 

 

Joo ruppee! Minkälainen kivääri siinä pitää olla, tarkkuus, joo-o, mutta mimmosin paukuin? Kivaa puuhaa varmaan kun Kaisa vaan jaksaa jatkaa.

Käyttäjä kirjoittanut 15.12.2019 klo 17:35

Tuo piti googlata.

" Patruunat ovat 5,6 mm kaliiperia (.22 LR). Luodin nopeus ei saa ylittää 380 m/s. Ampumahiihdon aseet eroavat normaaleista ilmakivääreistä myös siinä, että normaalin kiväärin liipaisin on huomattavasti herkempi. Ampumahiihdossa kiväärin liipaisimen on kestettävä 500 gramman paino aseen laukeamatta." ampumahiihtosivulta

Mutta mie ammuin ihan normaali ilmakiväärillä ja 4,5 mm luodilla. Tein parin kilometrin hiihtolenkin ja kaksi kertaa ammuin makuulta ja luodit eivät osuneet tauluun.

Tänään tulee Selviintyjät Suomi loppujakso. En koskaan kato niiden kuiskuttelua vaan ainoastaan kilpailut. Kyllä ihmettelen miten ne näkkee nälkää siellä, kun on meri, kasveja ja hedelmiä. Nämä syö vaan riisiä.

Käyttäjä kirjoittanut 16.12.2019 klo 08:04

Vieraassa maassa jos oisin, ehken arvais osata syödä jos en tuntis mitä tarjolla on. Tuon ohjelman juoni taitaa olla ottaa osallistujista kaikki irti?

Tuo ammunta on aika haastavaa, jos aivan keskelle haluaa mahdollisimman usein. Ehkä vähitellen? Mitä ne sanoo, harjoitus tekee mestarin?

Käyttäjä kirjoittanut 17.12.2019 klo 12:24

En mie oikeesti ala ampumahiihtäjäksi. Ilmakivärikin on kun välillä sopuleita tulee niin paljon, että niitä ammuskelen. Eikä haittaa vaikka menee ohi.

Tänään katson hallituksen välilkysymyksen al-Holin suomalaisäideistä-ja lapsista. Lapset kai nyt tuodaan Suomeen mutta sekään ei kai ole helppoa, jos äidit eivät suostu. Mutta, kun mulla on henk.kohtaista kokemusta huostaanotosta, niin luulisi, että olisi perusteet ottaa nuo lapset pois äideiltä. Vaikka kyllä ajattelen, että äiditkin saisivat tulla Suomeen. Vaikka sitten vankilaan, jos ovat olleet mukana isistoiminnassa.

Käyttäjä kirjoittanut 17.12.2019 klo 14:25

Onhan siinä joku viehätys, ampua ja hiihtää välillä, voihan sitä harrastaa vaikka mitä. Vaikka tuota tarkkuuslajia.

Monelta se välikysymys on? Jokohan on ollut? Olikohan niin, että yksi äiti ei suostu? Muut periaatteessa ois tulossa takaisin Suomeen. Hankalaa joutua päättämään toisten puolesta. Muissakin maissa samaa ongelmaa. Saksassakaan ei välttämättä oteta äitejä takaisin. Ovat valinneet sinne lähtiessään; kuka heistä kykenee enää elämään normielämää Suomessa? Lapset aikamoisessa pyörityksessä olleet jo kauan?

 

 

Käyttäjä kirjoittanut 05.01.2020 klo 10:00

Messiah, katson nyt Netflixissä.

Varmaan, jos Jeesus oikeasti tulisi nyt maan päälle, ihmiset ottaisivat kännykät esiin ja ottaisivat kuvia. Jeesus olisi, että mitä hittoa te teette, mie olen tässä ja teidän pitäisi pyörtyä tms. Olen vasta menossa kolmas jakso mutta aika mielenkiintoinen on, varmaan paljastuu huijaukseksi koko Messiah lopuksi.

Käyttäjä kirjoittanut 06.01.2020 klo 12:18

Eilen oli aikomus vastata tähän, mutta en muistanutkaan....  Sen verran vilkaisin sarjan sisältöä, että vaikuttaa siinä otettu vaikutteita Jeesuksen elämästä, mutta toteutettu toisin. Kuin voisikaan olla autenttista tarinaa tässä(kään) tapauksessa. En ehkä jaksa katsoa koko sarjaa, siinä määrin väkivaltaa mitä nykyään joka paikassa liikaa(kin). Kokeilen joskus, nyt en jaksa. Älytön liukkaus kaikkialla, ei voi normisti kävellä, joutuu jännittämään lonkkia...

Käyttäjä kirjoittanut 06.01.2020 klo 13:13

Ei tässä ole kauheasti väkivaltaa. Minä ehkä katson tätä sillai että mitä ihmiset tekevät, jos Jeesus tulisi maan päälle. Ottaisivat kuvia ja hänet on jo julistettu laittomasti maahantulleeksi. Juuri äsken käveli veden päällä ja joku todisti, että se on vaan illuusio ja sen pystyy monet tekemään,kuulemma

En kyllä tiedä onko tämä komedia vai draama. Mutta ehkä en enempi kerro, jos joku haluaa katsoa.

Sorjonen minusta Ylellä on väkivaltainen ja sen katsomisen jätin kesken. Häiritsee Sorjosen liikkeet ja toljotukset, koska olen itse vähän samanlainen.

Kohta syömme suvun kanssa jouluaterian ja sitten on joulu ohi. Olen toivonut lahjaksi uutta riippumattoa, toivottavasti sen saan.Nukun ensi yön siinä ulkona enkä katso mitään muuta kuin revontulia ja tähtiä.

Käyttäjä kirjoittanut 06.01.2020 klo 13:50

maanvaiva kirjoitti:
Ei tässä ole kauheasti väkivaltaa. Minä ehkä katson tätä sillai että mitä ihmiset tekevät, jos Jeesus tulisi maan päälle. Ottaisivat kuvia ja hänet on jo julistettu laittomasti maahantulleeksi. Juuri äsken käveli veden päällä ja joku todisti, että se on vaan illuusio ja sen pystyy monet tekemään,kuulemma...

...Kohta syömme suvun kanssa jouluaterian ja sitten on joulu ohi. Olen toivonut lahjaksi uutta riippumattoa, toivottavasti sen saan.Nukun ensi yön siinä ulkona enkä katso mitään muuta kuin revontulia ja tähtiä.

 

 

Ok.

Periaatteessa nykyihmeet on bluffeja. Oikeat ihmeet on mun kokemuksen mukaan niitä, joissa ihmeesti pelastuu vaikka kaiken järjen mukaan pitäis olla kuollut päätellen mitä tapahtunut. - Tuo sarja voi olla mielenkiintoinen. Kun sopiva aika, esim.joku vknloppu kun mahdollisuus katsoa putkeen.

Waude, tähtitaivaan alla revontulien loimussa.. 😊 ...jos joulu ei tuonutkaan mukana riippukeinua, semmosen voi hommata aika kätevästi ite. Mun ensimmäinen riippukeinun kangas kesti sen 7 vuotta, sain sen uusittua netin kautta. LaSiesta (lasiesta.com) sta sai ihan ok-hintaan, valinnanvaraa oli kankaankuoseissa. Monesko kangas sulla on menossa? - Mimmonen makuupussi sulla on? pakkaslukemaa kuinka paljon kestää, pitää lämmön? Mun on puoliuntuva, mutta kissat vuosikymmenien aikana tarponeet sitä, etten nykyään enää ulkona nuku.

Käyttäjä kirjoittanut 07.01.2020 klo 07:28

Periaatteessa tuossa sarjassa oli kyseessä mielisairaus mutta sitten tulikin ihme. Puhutaan sitten enempi, kun katsot sarjan.

Mullla menee riippumattoja yksi vuodessa vaikka ei ole mitään halpoja. Pääasiassa menee rikki, kun koirat tekevät joukkohyökkäyksen ja haluavat myös nukkua niillä Makuupussejakin mulla on aika monta eri tarkoitukseen. Viime yönä oli pakkasta vain 12 astetta, joten tarkeni ihan tavallisella talviuntuvapussilla missä pakkaslukema on 20 astetta.

Nyt alkoi vapaapäivät. En ainakaan mitään sarjaa aloita. Liv kanavalta tulisi 21 Forrest Cump mutta sitä ei voi kai tietokoneelta katsoa? Toisaalta olen kyllä elokuvan aika monesti nähnyt.

Käyttäjä kirjoittanut 07.01.2020 klo 13:54

Kai sen voi, jos netin kautta avaat sen kanavan? tai en tiedäkään miten Liv-kanavan näkis? en ole katsonut kuin ylen ja katsomon juttuja, netflixiäkin. Mun mielikanava se (38?) maisemakanava, jossa luonto puhuu, saa ajatukset ja mieli levätä. Estradi? Joskus jonain vuonna siinä on tuntureita, tänä vuotena saaristoja, en tiedä kuka niitä maisemia kuvaa ja miksei useammin muutu kohteet.... Jos siihen ois yhdistetty tuulien tuiverrukset ja aaltojen liplatukset ääninä, ehkä vieläkin useammin siihen uppoaisin.

Käyttäjä soroppi kirjoittanut 09.01.2020 klo 15:04

Riippumatossa nukkuminen kuulostaa hauskalta! Olen vähän kade, vaikka varmaan en talvisäissä sitä rohkenisi kokeilla vaikka riippumatto olisikin... tosin kesällä voi olla vissiin hyttyset riesana, vai voiko? Onko maanvaiva sulla pitkätkin vapaat?

Mä olen katsonut Viikinkejä HBO:lta, mutta se ei ole mielestäni hirveän kummoinen. Mytologia ja muutaman hahmon seuraaminen on kiinnostavaa, mutta enimmäkseen juoni ei vakuuta. Ehkä katson tämän kauden loppuun nähdäkseni onko kyseessä vain joku suvantovaihe.

Mua kiinnostaisi nähdä Sorjosen uusi kausi mutta koska kotikunta ei ole enää Suomessa se (kuten useimmat muutkaan nyt Areenasta) ei onnistu. Ehkä jostain muusta lähteestä aikanaan sitten, jos sattuu vastaan.

Tuosta luontokanavasta en ole kuullutkaan - onko siinä keskustelua siis maisemakuvia ja puhetta, vai pelkkiä kuvia?