Mistä tsemppiä elämänmuutokseen?

Mistä tsemppiä elämänmuutokseen?

Käyttäjä Pikkutomaatti aloittanut aikaan 09.11.2021 klo 15:55 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä Pikkutomaatti kirjoittanut 09.11.2021 klo 15:55

Minun pitäisi ryhdistäytyä. Käytän liikaa alkoholia, liikun ja ulkoilen liian vähän, syön turhan epäterveellisesti.
Kertokaa jotain kirjavinkkejä tai muuta, jolla saisin otettua itseäni niskasta kiinni. Haluan, mutta ei ole voimia eikä energiaa. Jos jotain päätän, niin kohta siitä jo luovun.

  • Muokattu kirjoittajan toimesta 2 vuotta, 4 kuukautta sitten. Syy: Tarkennus
Käyttäjä kirjoittanut 12.11.2021 klo 05:38

Ei pidä pitää halpana pienten alkujen päivää. Ranskalaisten mielestä vain ensi askel on vaikea. Ota kiinni siitä mitä aiot, mitä se onkaan. Vain tee se. Käy lenkillä, syö hyvin, juo vettä. Nauti joka askeleesta jonka voit ottaa - kaikki eivät voi. Huomaa ihmiset tai lintu joka pyrähti pois. Olet arvokas, pidä huolta olemisistasi, arvostasi.

Käyttäjä minäitse89 kirjoittanut 15.11.2021 klo 16:04

Se on kyllä Pikkutomaatti totta, että on vaikeaa pysyä päätöksessään. Minä en voi juoda alkoholia ollenkaan. En sitten tiedä onko se hyvä vai huono asia...

Elämä on vaikeaa. Nautintoja pitää olla jonkin verran, mutta pitää vain löytää kultainen keskitie niiden kanssa...

En tiedä minkä ikäinen olet, mutta ainakin nyt kun täytin 32 v. niin on alkanut tulla aika kyynisiä ajatuksia. Mutta ei kyynisyys elämää kohtaan oikeastaan auta. Mutta silti niitä ajatuksia tulee silloin tällöin...

En osaa sanoa oikein mitään muuta neuvoa kuin se kultainen kesktitie. Ja alkoholia ei välttämättä kannata käyttää yhtään. Kannattaa tehdä kävelylenkkejä alkuun ja sitten ehkä jossain vaiheessa juoksulenkkejä...

Käyttäjä Eieiei kirjoittanut 15.11.2021 klo 21:10

Minä yritän karpata, se on toiminut siihen asti kunnes se ei ole toiminut eli kun olen syönyt jotain hiilaripitoista lohtumättöä tai arkista herkkua kuten leipää tai pullaa. Haluaisin karppaamalla nälkiintyä ja kuihtua. Olen päässytkin sillä semmoiseen ketoosiin etten halua enää mitään.