Mistä tämä voisi johtua?

Mistä tämä voisi johtua?

Käyttäjä –kamikaze– aloittanut aikaan 15.11.2010 klo 13:53 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä --kamikaze-- kirjoittanut 15.11.2010 klo 13:53

Eli avomiehelleni on tullut nyt viitisen kertaa poissaolo/sekavuuskohtauksia. Kohtaukset tulevat yleensä isomman riidan (menneisyyden haamuja) jälkeen.
Kohtaukset saattavat kestää n.10min-1h.

Kotauksen aikana mieheni ei pysty tuottamaan kunnolla puhetta eikä kirjoittamaan. Vähäinenkin puhe on sekavaa ja piirustukset/kirjoitukset myös. Katse on tyhjä ja ”lasittunut” välillä kattelee ympäriinsä ”vainoharhaisesti”. Kuola saattaa valua. Olen todella huolissani miehestäni.

Käyttäjä Petetty sydän kirjoittanut 15.11.2010 klo 15:49

--kamikaze-- kirjoitti 15.11.2010 13:53

Eli avomiehelleni on tullut nyt viitisen kertaa poissaolo/sekavuuskohtauksia. Kohtaukset tulevat yleensä isomman riidan (menneisyyden haamuja) jälkeen.
Kohtaukset saattavat kestää n.10min-1h.

Kotauksen aikana mieheni ei pysty tuottamaan kunnolla puhetta eikä kirjoittamaan. Vähäinenkin puhe on sekavaa ja piirustukset/kirjoitukset myös. Katse on tyhjä ja "lasittunut" välillä kattelee ympäriinsä "vainoharhaisesti". Kuola saattaa valua. Olen todella huolissani miehestäni.

Hei Kamikaze!

Minä tässä sydänsuruissani huomasin huolesi. Kehottaisin miestäsi kääntymään neurologin puoleen. Kuvauksesi miehesi kohtauksista vaikuttaa mielestäni epileptisiltä. Kannattaa selvittää tutkimuksin.

Käyttäjä --kamikaze-- kirjoittanut 16.11.2010 klo 15:14

Hei Kamikaze!

Minä tässä sydänsuruissani huomasin huolesi. Kehottaisin miestäsi kääntymään neurologin puoleen. Kuvauksesi miehesi kohtauksista vaikuttaa mielestäni epileptisiltä. Kannattaa selvittää tutkimuksin.

Hei petetty!
Epilepsiaa olen minäkin miettinyt mutta eikös epilepsia kohtaukset ole huomattavasti lyhyempiä?
Toinen mitä olen miettinyt on jotain psyykistä ja sitten vielä tämä sekavuustila. Sekavuustilasta tiedän sen verran että siinä on hirmu iso kuolleisuus. Sekavuustilasta en vain tiiä kauanko "kohtausten" kuuluisi kestää...?
Oon todella huolissani, en haluisi että rakkaallani olisi mitään vakavaa...
😭
Olisiko muita ideoita kellään?
Olen ehdottanut hänelle lääkäriin menemistä, mutta hän on niin sitä vastaan, pitäis kai vaan sanoa että nyt loppuu vastaan paneminen ja varata ite se lääkärin aika sille.

Käyttäjä h kirjoittanut 04.05.2011 klo 16:50

Moi. Sun kirjottamisesta on jo aikaa mutta kommentoin silti,ensi kerralla kun miehelläsi on kohtaus niin soita ambulanssi niin asiantuntijat näkevät kohtauksen ja antavat oikeaa hoitoa.