Mistä minua rangaistaan näin, kenenkään ei pitäisi kokea tällaista
Tällä hetkellä olen 24- vuotias nainen ja asun pk-seudulla.
Minua on kiusattu koko elämäni ajan koulua käydessäni. Minulla oli harvoja kavereita. Luulin että he pysyisivät rinnallani loppuun saakka. Mutta kävikin niin että kaikki viimesetkin kaverit hylkäsivät minut kylmästi juuri ennen ylioppilaskirjotuksia. Olin silloin pieneltä paikkakunnalta eikä toivoa uusista kavereista ollut. Kaikkihan inhosivat minua siellä perättömien juorujen takia. Aloin käyttää paljon alkoholia ja minulla oli irtosuhteita todella paljon. Olin masentunut ja ahdistunut en vain silloin tajunnut miten vakavaa se on.
19-vuotiaana muutin pois pk-seudulle. Pikkuhiljaa aloin saamaan kavereita, koulupaikan, työpaikan ja poikaystävänkin. Kaikki alkoi kuitenkin mennä pahasti pieleen. Välttelin esiintymisiä koulussa, jännitin jutellessani koulukavereiden kanssa , en antanut kaikkea itsestäni. Käytin edelleen paljon alkoholia. Tunsin oloni yksinäiseksi.
Sain työpaikan alkoholien maahantuontifirmasta kouluni jälkeen.Vuoden kuluessa masennus alkoi taas tulla esiin. Aloin käyttää paljon alkoholia ja sen lisäksi eksyin huumepiireihin yli vuodeksi jolloin loputkin ”oikeat” kaverit katosivat elämästäni. Lopulta ahdistus ja masennus alkoi olla joka päiväistä ja aloin saamaan paniikkikohtauksia vaikka olin rajoittanut huumeiden käyttöä paljon tai melkein kokonaan. Lääkitsin taas ahdistusta alkoholilla, jota työpaikastani sai helpolla paljon.
Lopulta sain apua Psykiatrilta. Sain cipralex kuurin enkä rauhottavia yhtään tueksi. Cipralex kuuri oli melkein kuolemaksi, ja kaikki meni pahempaan suuntaan sivuoireiden takia. Sain maanisia kohtauksia ja syviä depressioita, joissa kuulin ääniä päässä, että minun pitää tappaa itseni. Sitä yritinkin sitten onnistumatta.
Menin toiselle lääkärille joka vaihto lääkkeet ja anto rauhottavia sekä sairaslomaa. Yllättäen sain potkut töistäni, ne vähäisetkin kaverit alkoivat kaikota luotani, taisin myös itsekin aiheuttaa niiden katoamista paskalla käytöksellä koska en luota ihmisiin. Mutta eihän se minun vikani ole että minusta on tällainen tullut…. Uskon että kaikki vähäiset kaverit inhoavat minua ja puukottavat selkään eivätkä ymmärrä mitä koen läpi. Yksi kaveri jopa lähti muiden ilosempien ihmisten kanssa kapakkaan kun ei ilmeisesti halunnut kuunnella minun sydämen vuodatuksia. Viimeinen usko meni siinä ja olen totaalisen eristäytynyt nyt vähäisistä kavereistani. En enää koskaan halua nähdä heitä.
Viime lääkärikäynnin mukaan olen sairastunut vakavaan masennukseen ja itsemurha pyörii päässäni. Yritin itsemurhaa menetettyäni poikaystävänkin, olin teholla 2 päivää. Lääkkeet ei auta olooni. 3 lääke menossa. Luultavasti sairaala reissu edessä kun mitään ei ole enää jäljellä miksi edes haluaisin elää enää.
😭
Nyt olen sitten 24/7 yksin ajatusteni kanssa ilman mitään kavereita. Istun ja makoilen kämpälläni vaan miettien elämääni täysin epäonnistuneena ihmisenä.
Olisi kiva saada täältä kohtalotovereita jutteluun, että näkisin jotain valoa tulevaisuudessa…..