Mistä löytää sopivaa apua?

Mistä löytää sopivaa apua?

Käyttäjä imasoldier aloittanut aikaan 11.01.2015 klo 23:47 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä imasoldier kirjoittanut 11.01.2015 klo 23:47

Olen seksuaalisen hyväksikäytön uhri ja käsitellyt asioita paljolti ilman ammattiapua.
Kävin kerran vuosi sitten koulun psykologilla ja kertaan se jäi.
Psykologi itsessään oli varmasti ihan pätevä, mutta minusta tuntui etten koskaan voi avautua tälle ihmiselle. Muija puhui kuin olisin pieni lapsi (olen yli 20v.) enkä voi sietää terveydenhuollon ihmisiä jotka lässyttävät ja puhuvat niin rauhoittavalla äänellä, että tekee mieli heittää heitä jollain.
Mielestäni vakavista asioista voi puhua ilman että siitä tulee kauhea itkufestari… onko huumorintajuisia psykologeja olemassa?

Opiskelijana on tuskin varaa hankkia joku oikeasti hyvä ammattiauttaja, siltä vähän tuntuu.
Tällä hetkellä oma parantuminen on siinä vaiheessa että voisin kuvitella puhuvani jollekin.
Ryhmässä käyminen tuskin parantaisi asiaa, jättäisin kumminkin vain menemättä.

Tuntuu toivottomalta, eikö?

Käyttäjä nimim.kuu kirjoittanut 12.01.2015 klo 19:54

Kerta ei auta, tarvitaan monia kertoja saada puhua. Jotain samaa kokeneiden kanssa jos voi puhua, aina parempi, he ymmärtävät enemmän kokemuksen tasolla kuin psykologi.
Tiedän erään nettisaitin jossa on tämä alueen, seksuaalisen hyväksikäytön kokeneita.
Se löytyy tästä:
http://www.sininentuki.info

Käyttäjä entinen maalaistyttö kirjoittanut 16.01.2015 klo 15:09

olen itse huomannut että itselleen sopivaa terapeuttia on vaikea löytää mutta se ehdottomasti kannattaa.ehdottaisin siis että et vielä antaisi periksi vaan kävisit muutamalla terapeutilla kokeilemassa ainakin täällä sain eka kertaan alennusta kun kertoi etsivansä sopivaa teraputtia.raskastahan se on käydä monella mutta kannattaa.tällä tavalla löysin oman terapeuttini jolla olen käynyt jo 4v enkä vaihtaisi.toivon että löydät sopivan terapeutin itsellesi 🙂👍