Tuntuu että tämmönen kuuluu sinne murrosikään, olen kuitenkin jo 23v. Tuntuu että tämän ikäisen pitäisi jo tietää kuka on, uskaltaa sanoa mielipiteensä ja olla oma itsensä. Mutta kun tuntuu myös, etten vaan tiedä kuka olen😳.
Toisaalta en oikeen edes uskalla olla oma itseni. Koko koulussaoloajan olen ollut koulukiusattu, sekä luokkakavereiden että välillä opettajienkin toimesta, kaipa olen vaan erilainen. Toisaalta olen luoteeltani tosi herkkä, kaveri kutsuu tunneimuriksi🙂. Huomaan helposti mitä mieltä ihmiset on asioista ja imen itselleni muiden mielialat aivan huomaamattani. Sitten ei tulekaan miettineeksi mitä mieltä ja millä tuulella itse on. Ja kun haluisin nii kovasti kuulua porukkaan nii välillä en edes välittänyt itsestäni. Kehitinkin tästä muiden ”matkimisesta” oikeen taitolajin ja jonkun aikaa minulla jopa oli kavereita.
Nykyään en enää jaksa yrittää sulautua massaan, olen lopen väsynyt yrittämään olla joku muu kun olen. Kaipa sitä pitää tyytyä olemaan ulkopuolinen, erilainen, outokin. Mutta kuka minä sitten olen, sitä en oikeen enää tiedä.😐
En edelleenkään oikeen uskalla sanoa omaa mielipidettäni ääneen, edes netissä. Siksi en tännekään ole kirjotellut oikeastaan mitään vaikka sivuja lueskellut jo vuoden verran 😳. Edelleen pelkään negatiivista reaktiota sille mitä suustani päästän, niinkun usein käy kun suuni menen avamaan. Ja vaikka en haluaisi, niin kuitenki ihmisen ilmoilla turvaudun vanhaan kostiin ja imaisen itseeni kaiken mitä ihmisestä saan irti ja yritän olla samaa mieltä toisen kanssa. Useamman ihmisen ryhmät ovatkin siis kauhistus, en pysty kaikkien mielialoja vahtimaan ja monen kanssa on vaikea olla samaa mieltä yhtäaikaa. Jos en ”matki” muita nii usein vetäydyn syrjään, kuuntelen kyllä muiden juttuja mutta pidän suuni enimmäkseen kiinni. En vaan uskalla sanoa mitään.
Toinen kauhistus on jos joku menee kysymään jotain mieleipidekysymyksiä minulta. Uskallan kyllä sanoa, etten syö punasta lihaa, kun en mausta tykkää, rakastan mozzarellaleipiä, suklaata, leivoksia ja keksejä. En pidä kaalista ja homejuustoista. Tommoisissa asioissa uskallan kyllä olla erimieltä kuin muut, mutta siihen se sitten jääkin. Kysymykset lempimusiikista, leffoista, kirjoista jne ovatkin jo kauhistus. Ja turvaudun taas vanhaan kaavaan ja luettelen juttukaverit lemppareita, jos vaan niitä tiedän.
Tässä muutimme poikaystäväni kanssa erilleen ja silloin tajusin että monissa asioissa oli vain matkinut hänen mielipidettään. Nyt kun olen oleskellut paljon yksikseni on tullu asoita mietittyä paljon. Ja olen myös huomannut kuinka yksinäinen olen. Ihmisen kanssa on niin raskasta olla kun kokoajan täytyy tarkkailla muita silmä kovana, etten jaksa pitkään olla ihmistenilmoilla. Muutama kaveri joiden kanssa osaan olla vähän rennommin löytyy, mutta en oikeen heidänkään kanssa niin luonnollisesti uskalla olla että saisin asiasta puhuttua. Ja kuitenkin kun asioita mietin niin ne omat mielipiteen löytyvät jostain sieltä omista uumenistani, kun vaan uskaltaisi ne ääneen joskus sanoa.
Nyt taas tekisi mieli vaan poistaa koko kirjoitus, en millään uskaltaisi tuota lähetä nappia painaa. Täällä en pelkää että kukaan alkaa ilkeilemään, mutta en vaan ole tottunut omia mietteitäni tuomaan julki.🤔