Minkälaisia kokemuksia teillä on poliisista? Saavatko luottamuksenne?

Minkälaisia kokemuksia teillä on poliisista? Saavatko luottamuksenne?

Käyttäjä Adele aloittanut aikaan 11.01.2011 klo 22:00 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä Adele kirjoittanut 11.01.2011 klo 22:00

Mt-ympyröiden kanssa tekemisiin joutuneilla ihmisillä saattaa olla hieman eri käsitys poliisista kuin ihan taviksilla. Yritän nykyään taas olla ihan tavis, mutta poliisin kanssa en haluaisi olla missään tekemisissä – enkä myöskään nykyisen oikeuslaitoksen. Olen katsonut vierestä miten oikeudenkäyntiprosessit ovat tuhonneet monen ihmisen omaisuuden ja elämän. Tuntuu siltä, että tavoitteena ei ole saada oikeutta aikaan vaan jollakin tavoin vain juttu päätökseen. Oikeuslaitos maassamme ei ole enää nimensä arvoinen. Juttuja pyöritellään ja asinajajat vetävät palkkionsa vaikka ihmisten selkänahasta.

Tiedän mt-ongelmaisia, jotka suoraan sanoen pelkäävät poliisia. Asiahan on niin, että ei poliisia kuuluisi pelätä. Mutta poliisi on heidän kohdallaan tehnyt sellaisia juttuja, että luottamus poliisiin on kadonnut. He kuuluvat sinisiin porukoihin mt-hoitohenkilökunnan yms porukoiden kanssa. Nämä tällaiset ongelmaiset eivät ole samalla linjalla ei poliisien eikä hoitohenkilökunnan yms kanssa. Ja paljonkohan tällaista porukkaa mahtaakaan olla?

Käyttäjä Mepa kirjoittanut 12.01.2011 klo 10:42

Mikähän mielestäsi mahtaa olla taviksen määritelmä? Yleisesti ottaen mielestäni IHMISET riitelee, ei asiat. Tietääkseni oikeuslaitos keskittyy faktoihin. Minä ainakin luotan poliisiin,vaikka olenkin mt potilas. Tuollainen "karsinointi" ei johda mihinkään. Ihmisiä me kaikki ollaan, toiset vähän dorkempia tai muuten vaan erilaisia. Suvaitsevaisuus kunniaan.

Käyttäjä LadyRed kirjoittanut 21.03.2011 klo 23:13

Hei!
Olen työni puolesta joutunut soittamaan poliisille ja on aivan käsittämätöntä,että eivät tule paikalle, vaikka joku riehuisi esim. puukon kanssa rappukäytävässä.Kuntiin kiitos lisää poliiseja!

Käyttäjä White princess kirjoittanut 21.05.2011 klo 12:51

Erittäin hyvä keskustelunaloitus! TÄssä vastaukseni suoraan: luottamukseni poliisiin nykyään 0%. Kahdenksankymmentäluvulla 100%. Yleisellä tasolla esim. opiskelija on helppo uhri pikkurikollisille. Se, että varastaa kahvia toisen kodista, eikä jää kiinni, ei tietysti ole iso rikos, mutta tuntuu opsisjelijabudjetissa todellakin. Kauheaa on myös se tunne, että tiedän että kodissani käy joku, mutta poliisi ei reagoi. En uskalla kertoa enempää. Kuinka pitkälle pitää mennä, että poliisi oikeasti auttaa... ??? Ajottain olen todella vainoharhainen tämän kuvion takia, kun poliisi ei enää auta.
Tämä ei naurata!

Käyttäjä VimmaVamma kirjoittanut 23.05.2011 klo 09:22

Minulla ei ole koskaan ollut ongelmia poliisin kanssa. Silloinkin kun ovat käytöstäni rajoittaneet, on siihen ollut aihetta. Ovat tulleet aika hyvin paikalle, kun on ollut tarpeen. Aina ei tietysti pysty soittamaan apua, kun on sitä tarvinnut. Ja täytyy sanoa, että enemmän huomauttamista on ollut kanssaihmisten välinpitämättömyydestä. En kannata poliisivaltiota, mutta hyvä kun heitä on.🙂

Käyttäjä LadyRed kirjoittanut 25.05.2011 klo 11:29

no juuri tuli uutisissa,että poliisien määrää aiotaan supistaa vuoden loppuunmennessä.Se siitä turvallisuudesta sitten...

Käyttäjä Piakristiina kirjoittanut 27.05.2011 klo 12:02

Itse olen joutunut poliisin kanssa tekemisiin kun itse joudun pahoinpitelyn kohteeksi ja sitten kun poikani pahoinpideltiin. Molemmilla kerroilla poliisit olivat asiallisia ja hyvin tuli asiat hoidettua. Vaikka poikani pahoinpitelijää ei kiinni saatukaan. Asiallinen käytös ja puhe ovat olleet myös niissä parissa kerrassa jolloin poliisit toimittivat humalaisen poikani kotiin.
Poliisin tulo paikalle saattaa kestää aikansa, koska täälläkin poliisilla on niin iso toiminta alue. He saattavat olla toisella paikkakunnalla kun soitto tulee.