Minkälainen joulu?

Minkälainen joulu?

Käyttäjä Jardin Prive aloittanut aikaan 23.12.2018 klo 08:24 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 23.12.2018 klo 08:24

Hei, ja hyvää joulun aatonaattoa!

Tässä ketjussa ajattelin, että voisimme jakaa ajatuksia ja kokemuksia, toiveitakin jouluista.

-Minkälaista joulua toivot tälle vuodelle?

-Minkälainen on tänä vuonna toteutunut joulu?

-Minkälaisia joulusi ovat olleet?

—–

Tälle vuodelle toivon aikaa olla muutenkin kuin sukulaisten kanssa. Toivon saavani vielä pikkuisen laitettua joulua kotiin. Jos se toisi vähän joulun oloa…?

JP

Käyttäjä September kirjoittanut 23.12.2018 klo 10:19

Hei ja hyvää aatonaattoa! Ihana ketju 🙂

Joulu tuntuu tänä vuonna erityisen hyvältä, koska saan viettää sen kaikkien rakkaiden kanssa 1,5kk sairaalajakson jälkeen. Vietämme joulua vanhempieni luona, jonne tulee myös siskoni perheineen ja veljeni ja hänen tyttöystävänsä.

Täällä tunnelma on jännittynyt, koska lapset luonnollisesti odottavat pukkia ja lahjoja. Täytyy myöntää, että lahjat lähtivät vähän käsistä tänä vuonna. Meillä on ollut jo monta vuotta sopimus, että aikuisia ei lahjota, vaan lapset. Tosin muutamat villasukat neuloin sairaalassa ollessa.

Jouluun kuuluu jouluruoka, suklaa, joulusauna, joulupukin kuumalinja ja lasten riemu.

Ihanaa ja rauhallista joulua kaikille! Toivon kaikille mahdollisemman rentoa joulua. Olkoon kaikki vapaita ahdistuksesta ja masennuksesta 😍

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 24.12.2018 klo 07:18

Heräsimme miehen kanssa ajoissa. Ehdimme hyvin aamusta saunaan. Ihanan rauhallinen päivän alku.

Tunnen nyt oloni aika levolliseksi. Vähän ahdistaa. Vaikka vietän aaton sukulaisten kanssa, jännittää ja ärsyttää ilta. Haluan vain omaan kotiini.

Mulla on neljä hautakynttilää. Keiden haudoille vien ne...😑❓ Onko mun edes tarpeen viedä ne...

Hyvää aattoaamua kaikille!😍

Käyttäjä soroppi kirjoittanut 25.12.2018 klo 10:29

Kiristettiin isän metsäsuksista siteet minun kenkiini sopiviksi. Tarkoittaa että pääsen hiihtämään! Olin aikonut lainata äidin suksia mutta tänä aamuna tarkistimme ettei latuja olekaan vielä tehty. Latumaastojen lähellä on kuitenkin suojeltu suo, jossa riittää lääniä (ilman ojia) ja luultavasti luntakin hiihdeltäväksi. Mukavaa.

Hyvää joulua kaikille!

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 26.12.2018 klo 13:15

Huomenna joulu on melkein ohi. Lopiainen on kuitenkin vielä edessä. Ja eikö se ole Nuutin-päivä, johon joulu oikein kunnolla loppuu? Aion minäkin pitää koristeita edelleen esillä.

Mies tulee tänään käymään. En tiedä, kumman luona ollaan ilta ja mahdollisesti yökin.

Olen tyytyväinen, että turhasta ja ylimääräisestä joulu-hössöttämisestä pääsee olemaan ja viettämään vielä ihan omanlaista joulua. Illalla tilataan miehen kanssa pizzat... Keiton laittamisesta en vielä tiedä. En ole koko jouluna syönyt mitään jouluista.

Vauvan sukkien langanpäät pitäisi päätellä, että voisin lähettää sukat vauva-onnitteluna perheen pienokaisen ensimmäisenä jouluna.