Minkä takia?

Minkä takia?

Käyttäjä minäitse89 aloittanut aikaan 02.07.2016 klo 20:44 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä minäitse89 kirjoittanut 02.07.2016 klo 20:44

Minkä takia mun päässä pyörii koko ajan itsemurha ajatukset? En minä kuolla halua. Haluan elää täyttä elämää. Onko tämä sitten sitä masennusta?

Kun kaveri teki vuosi sitten itsemurhan, niin sen jälkeen en ole saanut asiaa pois mielestä. Joka päivä kelaan sitä. Tää ei voi olla enää normaalia. Miten te muut olette päässeet itsemurha ajatuksista? Fyysisesti voin ihan hyvin, vähän välillä kipuja mutta muuten ok. Mutta henkisesti en voi. Minkä helevetin takia mun mieleen tulee joka päivä että: tänään on hyvä päivä tappaa itsensä. En vaan jaksais tätä saamarin taistelua koko ajan mieltä vastaan.

Sitten koko ajan tulee muitakin negatiivisia ajatuksia. Ei mitään hyvää. Tarvisin varmaan jonkinlaisen lääkityksen tähän ongelmaan. Tätä on jatkunut jo pitkän aikaa.

Olen 26-vuotias ja mulla pitäis olla vielä elämä edessä, mutta tökkii.

Onko muilla ollut samanlaista ja onko lääkkeet auttaneet? Tai jokin muu?

Käyttäjä Maija Maitoparta kirjoittanut 03.07.2016 klo 00:47

Minun mielestäni kannattasi kääntyä nyt ammattiauttajan puoleen. Minullakin on joskus ollut ajatus kun on ahdistanut et mitä jos nyt hyppään parvekkeelta pääsee tästä paskasta. Tai ajan rekan alle. Ihan kamalaa!!! Nyt en tällähetkellä koe näin, mutta ei mulla vieläkään ole asiat ihan kunnossa. Näihin sairaisiin ajatuksiin pitää hakea ja saada apua!

Käyttäjä minäitse89 kirjoittanut 03.07.2016 klo 10:02

Olen mää apua yrittänytkin hakea lähinnä Terveyskeskuksesta, mutta ei ne siellä ottanut tosissaan. Sanoin että on itsetuhoisia ajatuksia ollut jonkin aikaa, mutta ne yritti koko ajan vaihtaa puheen aihetta tai sitten ne sano että olet terve mies etkä kuulu mihinkään osastolle.

Tuntuu ettei ne halua puhua siellä tällaisista asioista, vaikka mun mielestä näistä pitäisi puhua eikä yrittää vaan tukahduttaa niitä.

Käyttäjä Maija Maitoparta kirjoittanut 03.07.2016 klo 23:01

Kannattaa yrittää vielä uudelleen. Nykyisin pitää olla sinnikäs saadakseen apua.