Minä väsynyt omainen
Mitä teen?
Hylkäänkö siskoni, jonka tukena olen ollut noin 30 vuotta? Hänellä on kaksisuuntainen mielialahäiriö, epävakaa persoonallisuus. Aikaisemmin myös alkoholin käyttöä. Riehumista, tappelua, viimeisempänä häätö omistusasunnosta. Kolmen vuoden riitely ja lähestymiskielto naapuriin. Naapuri oli sanonut siskon koirasta pahasti ja eihän niin saa sanoa, koska siskoni osaa asiat. Jos loukkaat häntä niin joudut tulisille hiilille ja saat pelätä, käykö hän kimppuun.
Mielenterveysongelmia hänellä ei kuulemma ole, jos joskus olen vähän siihen suuntaan vihjannut, minulla on ongelmat. Pari kertaa hän on ollut hoidossa. Se, että hän pääsi/joutui hoitoon johtui väkivaltaisuudesta ja pitkäaikaisesta ryyppäämisestä.
Olen käynyt terapiassa itse ja saanut neuvon, ettet voi sisartasi pelastaa, pelasta itsesi. Mutta aina tulee huoli ja soitan, mitä kuuluu.
Hän asuu samalla paikkakunnalla ja minullakin on ollut lähestyskielto häntä kohtaan, kun omat lapseni olivat pieniä. Hän kävi kimppuuni ja riehui humalassa. Muutti tarkoituksella perheeni kanssa samalle paikkakunnalle. Ja on ollut kateellinen kaikesta.
Jos hylkään hänet, hänellä ei ole enää ketään läheistä. Veljemme hän on suututtanut ja toinen sisareni asuu kaukana.