Minä inhoan joulua, suorastaan vihaan sitä!
En edes jaksa lukea mitä te muut olette kirjoittaneet, kun on niin paha olla.
Joulun lähestyessä minun masennukseni vahvistuu. Marraskuussa se alkaa jo näyttää ilkeää päätään. Minun jouluihini on mahtunut isoja vastoinkäymisiä ja siksi joulu hirvittää / kauhistuttaa ja siksi jos jotain vihaan, niin joulua.
En pysty olemaan ihmisten kanssa, jotka ”ilakoivat” joulusta. Nykyisin ilmoitan ihan yks kantaan, että en pidä joulusta. Miksi minun pitäisi esittää pitäväni siitä, kun tuntuu, että joulu joulun jälkeen oireet eli masennus ja ahdistus vain pahenevat?
Toivoisin, että joulun kohdalla olisi kalenterissa musta raksi – peruttu iäisiksi! Ei koskaan enää!
Nyt kun on jo kalenterissa vaihdettu joulukuun puoleen, kaikki toiminta on vaikeaa / masentavaa ja ahdistavaa.
Ahdistaa, kun ei saa mitään aikaiseksi. Asunto on hyrskyn myrskyn. Olisi vaikka kuinka paljon tekemistä, mutta kun mihinkään ei kykene. Raivostuttaa oma kykenemättömyys ja raivostuttaa, että aikaisempien joulujen vastoinkäymiset, sekä yksinäiset joulut vievät vuodestani yli kuukauden synkkääkin synkempiin vesiin. Vuosi toisensa jälkeen.
Eikö sitä millään diplomilla / lahjuksella / millä tavalla tahansa saisi pois sieltä kalenterista!!!? 😠
😭