Hei,
mä oon ollut työkyvyttömyys eläkkeellä 13vuotta,ensin useita vuosia pätkissä,jossain vaiheessa töissäkin lyhyitä päiviä 3-4 krt/viikko,mut siitä ei tullut mitään ja perheemme tilanne huononi äkillisesti joka luisti mut takaisin ahdistus/masennus kierteeseen,pahimpaan mitä oli vointini koskaan ennen. Sen jälkeen olen jäänyt pysyvälle työkyvyttömyys eläkkeelle,mulla on niin paljon vaikeuksia normaalissakin elämässä ja vuorovaikutuksissa ongelmia.
mun lähipiiri ja varmaan puoli tututkin tietää että mulla on pahoja mielenterveys ongelmia,ovat aina tienneet. Mun elämä on lapsesta asti ollut kaikenmaailman ongelmia mielenterveyden kanssa. En häpeä enään niitä. Mä olen millainen olen,pystyn siihen mihin pystyn. Jos en kelpaa tämmösenä niin sitten en kelpaa. Tosin en ole kovin sosiaalinen,viihdyn perheeni kanssa. Mun vanhemmat on kuolleet ja mulla ei ole sisaruksia eikä läheistä sukua. Mutta mulla on aivan ihana oma perhe ja yritän pystyä parempaan kuin omat vanhempani,en pysty täydellisyyteen,mutta kaikkeni yritän ja apua pyydän tarvittaessa ja onneksi sitä olen saanutkin eri tahoilta.
Mun läheiset on aina ymmärtänyt mua ja mun ongelmia ja hyväksynyt mut tämmösenä. Monia kavereita olen myös jättänyt matkan varrelle,en koe tarvitsevani suurta kaveri piiriä,mulle riittää pari läheistä hyvää ystävää jotka ymmärtää ja hyväksyvät mut.
Saanko kysyä enemmän että millaisia oireita sinun lihassairaus tekee? Mä ajattelin vuosia että mun lihaksissa on jotain vikaa.. joku lihassairaus,ms tautia en pitänyt kovin todennäkösenä,mut se sitten sieltä paljastuikin. Se selittää paljon,mutta myös pelottaa ja surettaa. Nyt tiedän ettei mun oireet mene koskaan ohi ja kaikki voi vaan pahentua. Mun on aina ollut vaikea kestää uusia asioita ja muutoksia elämässä,pieniäkin,joten ms taudin pahenemis vaiheet tulee varmana suistamaan mut raiteiltaan. Eniten surettaa että mun väsymys varmaan tulee olemaan pysyvää.
Toivon sinulle kaikkea hyvää 🌻🙂🌻