Millanen on terve ihminen
Tämmönen kysymys joka nousee välillä mieleen. Joskus aattelen etten ees tiedä mitä on olla ”terve” ite tai miten tunnistaa semmonen henkilö jos tulee vastaan. Välillä tuntuu ettei ees oo saanu esimerkkiä kyseisestä mallista vanhemmilta tai ympäristöltä, nyt sit koettaa auttaa itteään lukemalla kaikkia artikkeleita ja neuvoja millä päästä yli vaikeesta menneisyydestä jolla on vaikutusta vielä tänäkin päivänä ja kyetä elää ns. terveenä (tai ees kuntoutuneena) ja kykenevänä luomaan itelleen miellyttävän elämän.
Monesti jos vetää elämänsä toistuvasti päin v***ua, alkaa vaan kyselee ovenkahvoilta ”miten mun pitäs olla jotta kerranki menis hommat putkeen?” tai ”onko se oikeesti mä vai noi muut??”.
Miten kannustan itteeni menemään eteenpäin mutta samalla pidän realistisen näkemyksen tavoitteisiini? Miten olla itelleni sekä vanhempi että ystävä jotta saan yhteyden niihin tunteisiin mitä konkreettiset (ja vähemmän terveet) vastaavat on riepotellu joskus? Mistä tietää milloin terve kohtuus muuttuu sairaaks liialliseks, jos huomaat sen vasta kun asiat on menny sinne sairaaseen liialliseen jo jokin aikaa sitte?
oon varmaan löpissy tän joskus kai, ei voi muistaa :p