Millainen on elämänkatsomuksesi?

Millainen on elämänkatsomuksesi?

Käyttäjä Nimetön aloittanut aikaan 05.07.2015 klo 10:26 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä kirjoittanut 05.07.2015 klo 10:26

Huomisen liveaiheena on tämä.

Itselläni on kristillinen elämänkatsomus. Uskon Isä Jumalaan, Jeesukseen ja Neitsyt Mariaan.
Kuulun ortodoksi seurakuntaan. Noudatan kirkon tapoja ja vietän paastonaikoja jne.
Uskon iänkaikkiseen elämään eli että kun kuolen pääsen taivaaseen. Jossa kohtaan kuolleet sukulaiseni. Ihmettelen vaan, miten me tunnemme toisemme ja jos minä kuolen vaikka 96 vuotiaana ja isäni ja äitini kuolivat keski-ikäisenä, niin olenko mie taivaassa vanhempi kuin he.
Mitä iloa olisi sitten heidät enää tavata.

Minä en juuri Jumalalta rukoile enää apua vaan yleensä kiitän asioista. Koska olisi epäreilua, jos Hän minua auttaisi kun rukoilen eikä auttaisi niitä jotka eivät pyydä apua. Kyllä Hänen pitäisi ymmärtää auttaa ilman pyyntöä.

Mutta olen myös kiinnostunut luonnonuskoista, kuten shamanismista. Mutta muistakin.
En minä tee mitään kivipatsasta ja vie siihen evästä jollekin olennolle enkä rummuta, että pääsisin toiseen olotilaan. Ehkä minä kuitenkin näen luonnonuskoissakin Jumalan mutta jotenkin eri tavalla kuin ortodoksiuskossa. Sillai luonnollisella tavalla, ei tarvi kirkkoa, ei ikonia eikä tehdä ristinmerkkiä. On vaan kivi jolle istua ja ajatella, että olen nyt uskossa.

Niin tähän ketjuun saa kirjoittaa ihan minkä tahansa elämänkatsomuksensa.

Käyttäjä Kata_K (Työntekijä) (MIELI Kriisikeskus Helsinki) kirjoittanut 06.07.2015 klo 12:59

Hei ja muistutus kaikille,

Kuten nimimerkki maanvaiva jo edellisessä viestissäkin kertoi, niin tänään maanantaina 6.7. Tukinetissä on liveryhmä, jonka aiheena on elämänkatsomukset. Liveryhmä on klo 18-20. Ryhmä on avoin kaikille joita aihe kiinnostaa. Kerrallaan ryhmään mahtuu mukaan 12 osallistujaa + ohjaajat. Tervetuloa mukaan juttelemaan aiheesta!🙂🌻

Käyttäjä Nymphalis Antiopa kirjoittanut 13.07.2015 klo 16:59

Ateisti.
Harmi etten huomannut tuota ryhmää. Olisi kiinnostanut. Kata, tuleeko tuota aihetta enää?

Käyttäjä Kata_K (Työntekijä) (MIELI Kriisikeskus Helsinki) kirjoittanut 10.08.2015 klo 13:03

Hei Nymphalis Antiopa! 🙂🌻

En vielä tässä vaiheessa uskalla varmuudella luvata tuleeko elämänkatsomukset uudelleen liveryhmän aiheeksi. Tämän vuoden puolella ei ainakaan, mutta ehkä ensi vuonna. Katsotaan minkälaisia toiveita Tukinetin käyttäjiltä tulee ja mitä saadaan sopimaan mukaan.

Käyttäjä kirjoittanut 10.08.2015 klo 15:25

Niin ja niitä toiveita voi käsittääkseni esittää tänne
https://www.tukinet.net/keskustelu/viesti.tmpl?grp=186;mid=49268

Käyttäjä Nymphalis Antiopa kirjoittanut 15.08.2015 klo 13:31

Kata kiitos 🙂🌻 Koska olit ottanut asian puheeksi täällä niin ei liene kellekään haittaa että siitä kysyin.