Miksi minä!! Olenko huono ihminen vai miksi?

Miksi minä!! Olenko huono ihminen vai miksi?

Käyttäjä ailamummi aloittanut aikaan 19.11.2013 klo 20:54 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä ailamummi kirjoittanut 19.11.2013 klo 20:54

Poikani sairasti pienenä tosi paljon (7 vuoden aikana n. 50 keuhkokuumetta) hänelle tehtiin 2 keuhkojen tähystys ja koepalaottoa enne kuin hän täytti 5 vuotta. Tässä vaan pieni osa jutuista.

No menenin tässä naimisiin itseäni 10 vuotta nuoremman miehne kanssa. Ajattelin että hän hoitaa minua kun tulen vanhemmaksi. Joopa joo, hän on 47 ja kulkee rollattorilla juoduin taas omaishoitajaksi nyt en vaan saa siitä korvausta.

Mitähän pahaa olen elämässäni tai ajatuksissani tehnyt etten koskaan pääse eroon näistä hoitojutuista.

Onko muita jotka ovat joutuneet hoitamaan eri ikäisiä omaisiaan kymmeniä vuosia ilman synnynnäisiä ja perinnöllisiä sairauksia.

Käyttäjä Vaeltaja-ihmettelijä kirjoittanut 22.11.2013 klo 00:22

Hei ailamummi!

Kerron Sinulle nyt lyhyehkösti jotain itsestäni:

Äitini halvaantui vuonna 74, jolloin olin hieman yli 10-vuotias. Sairaalajakson jälkeen äitini siirtyi kotihoitoon, jota kesti 34 vuotta. Tänä aikana en voinut paljoa omaa uraani suunnitella. Vaikka omaishoidon lomassa hankinkin itselleni kaksi ammattia, on tähänastinen työhistoriani vielä varsin lyhyt; omaishoitoahan ei ole kohdallani luettu työksi.

En ole koskaan kysellyt, mitä pahaa olen tehnyt... tai miksi juuri minulle...; ei minun mieleni tällaisilla kysymyksillä rauhoitu. Olen vain huokaillut ja itkenyt Jumalalle, papille ja psykoterapeutille, kun voimat ovat olleet lopussa ja elämä tuntunut vaikealta. Elämässä asiat eivät vain yksinkertaisesti ole menneet niin kuin olisin halunnut. On ollut pakko suostua siihen todellisuuteen, että elän vajavaisuuden maailmassa. "Miksi juuri minulle?" -kysymys on vieras, sillä kenelle sitten olisin toivonut nämä ahdistuksen vuodet?

Äitini kuoli 5 vuotta sitten hyvin traagisesti, ja jälleen minä vain ihmettelen tätä elämää. Näinkö tämä omaishoidon tehtävä päättyi?

Yritän hiljalleen löytää ne mahdollisuudet, jotka minulla on vielä tässä elämässä työn ja harrastusten suhteen. Olen avoin eri vaihtoehdoille ja kyselen, minne minua johdatetaan.

Tällä hetkellä opiskelen avoimessa yliopistossa, minkä olen kokenut mielekkääksi haasteeksi.