Minä olen Facebookissa, mutta en ole mukana ryhmissä. Seuraan siellä kavereiden, tuttujen ja entistten koulukavereiden tekemisiä. koska minusta ihmisten, kavereidenkin, kanssa oleminen on vaikeaa, en juuri tapaa heitä. Halan kuitenkin tietää, mitä ihmiset tekevät, miten heillä menee jne, joten Facebook on kätevä. Voin vain seurailla. Niiden ihmisten kanssa, joiden kanssa haluan olla tekemisissä, voin kirjoitella siellä. Voin joko kirjoittaa yksityisen viestin, eli kuten sähköpostin, tai jutella kuten chatissä, mutta kahden kesken. Minulle on paljon helpompaa jutella niin, kun vaikka soittaa, koska näin minun ei tarvitse esimerkiksi vastata heti, voin miettiä mitä hauan sanoa rauhassa ja juttelu on muutenkin erilaista. Minun ei myöskään tarvitse miettiä asentoa, ilmettä tai äänensävyä. Tietenkään tämä ei ole yhtä läheistä kun oikeasti kavereiden tapaaminen, mutta näin olen edes vähän tekemisissä muiden kanssa enkä ihan niin yksinäinen.
Ryhmiin en mene mukaan, kun en pidä niitä turvallisina. En halua, että minusta voi niiden perustella päätellä jotain, siis joku ulkopuolinen. Muutenkin olen varovainen mitä siellä teen, en tee testejä enkä näytä tietojani muille kuin kavereilleni ja nekin olen rajannut niin, että vain lähimmät näkevät kaiken.
Minulle Facebook on siis tapa olla yhteydessä ihmisiin.