Miksi aina yksin? Miksi minua aina hävetään?

Miksi aina yksin? Miksi minua aina hävetään?

Käyttäjä kultasulka aloittanut aikaan 23.04.2024 klo 08:07 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä kultasulka kirjoittanut 23.04.2024 klo 08:07

Lapsuudessa minulla oli väkivaltainen äiti. Kun sairastuin psyykkisesti äitini häpeä oli suuri. Vuosi vuodelta äitini väkivaltaisuus koveni ja jäin yksin. Itkin ja itkin.. olin sairastunut masennukseen. Olin noin 14 vuotias. Ja viime vuosina nuo lapsuuden traumat tulivat elävinä mieleeni, yhä tarkempiana. En pääse psykoteripiaan, en millään. Joudun mahdollisesti elämään traumojeni kanssa loppuelämän. Nuoruudessani (nyt olen 47) minulla oli kyllä ihan sydänystäviä… Mutta, kun ikää alkoi tulla lisää ja muutin yksin asumaan, syrjäännyin. Ei ketään. Laitoin välit poikki perheeseeni. Naapurit haukkuu hulluksi, eikä kukaan heistä halua lähestyä minua mitenkään. Koska varmaan olen niin hullu. Olenko loppuelämäni yksin? Haaveilen sielunsiskosta… en kenestäkään muusta. Olen yrittänyt kaikkeni löytää sellaisen mutta ei ole löytynyt tai minut on hylätty. Mitä tästä olisi sanottavaa?

Käyttäjä HerKaramazov kirjoittanut 23.04.2024 klo 13:30

Minusta sinulla on oikeus tulla kuuluksi ja ymmärretyksi. Täältä Tukinetistä saa mielestäni tuki-suhteen minulla oli ainakin jokin aika takaperin.

Mä alkaisin luonnosteleen kirjallisesti niistä asioista jotka ovat alkaneet nousta selkeänä mieleen. Kuitenkin toden näköisesti kun alat kirjoittaan kertomusta itsestäsi niin nousee lisää asioita menneisyydestä. Ajattelen että voisit kertoa menneisyytesi tuki-suhde työntekijälle.

Vaikka suomi valitaan maailman onnellisemmaksi kansaksi tänne mahtuu kymmeniä tuhansia murheellisia kertomuksia.