Miksi aina kadun?

Miksi aina kadun?

Käyttäjä Nymphalis Antiopa aloittanut aikaan 11.07.2011 klo 20:08 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä Nymphalis Antiopa kirjoittanut 11.07.2011 klo 20:08

Olen jo kauan miettinyt otsikkoa tälle ketjulle ja nyt se valkeni.
Siis miksi aina kadun asioita?
Tällä hetkellä kadun että ylipäätään menen keskustelemaan ihmisten kanssa kun aina saan takkiin kuitenkin.
Kaksi tuntia kesäillasta tuhlaan siihen että saan turpiini henkisesti. En osannut pitää päätöstäni pysyä pois sieltä missä minua ei kaivata ja kaduttaa niin sairaasti, kirjaimellisesti.
Mitä muuta voi tehdä katumukselle kuin lyödä päätä seinään kun se ei saa aikaiseksi kuin pahemman päänsäryn? … tehtyä ei saa tekemättömäksi mutta viimein taisin tajuta.

Käyttäjä Nymphalis Antiopa kirjoittanut 23.01.2014 klo 19:44

On vaan aika ankeaa tuntea että saa harrastaa yksinpuhelua.
En joitain tiettyä ketjua lue koskaan. Joitain seuraan ja jotain olen kirjoittanutkin.
Vaikka nämä ketjut ei olekaan ns. omia, niin tuntuu että aloittamassani ketjussa minulla olisi vapaus kirjoittaa omia mietteitäni. En tarkoituksella muita mollaa, jos joku niin väärin käsittää tekstini niin voi voi.
Minulla kun on tuo anteeksipyyntökiintiö todella täynnä niin olen päättänyt että sitä en tee enää. Siinäkin tulee joskus raja vastaan.
Metkaa että minä olen tuota tehnyt pienen ikäni mutta minulta ei koskaan kukaan ole anteeksi pyytänyt. Ei tosin saisikaan... 😉 joten sujut ollaan.
Tuntuu että muita ei saa loukata mutta minua voi potkia päähän minkä ehtii, viis siitä jos minä "käsitän väärin" jotain.

Matkan varrella kun tarpeeksi on päähän potkittu, olen tullut kuin siiliksi joka kääntää piikit tuntematonta ja mahdollisesti "vaarallista" hyökkääjää kohti. Tai minulle sopivasti, kissaksi joka tuntee olonsa uhatuksi ja siksi on kynnet ja hampaat esillä ennenkuin tuntee uuden mikälien.

Siksi valitsin suruvaipan nikikseni koska olin tänne tullessani täysin totaalisesti maassa ja lohduton ja halusin ottaa nikin joka kuvaisi olotilaani.

Mieluusti kirjoitan kissoistanikin. Nyt meillä olisi esittelynäyttely edessä ja sinne pitäisi poppuu viedä. Viimeksi oli rankaa seisoa koko päivä häkin luona esittelemässä katteja mut siksihän sinne mentiin. Nyt on 3 kissaa mukana jotka kaikki pitää puunata edustuskuntoon vaikka onkin "vain" esittelynäyttely.
Ihmiset haluaa koskettaa kissoja ja mieluusti annan koskettaa, nuo kun on niin lauhkeita että eivät pistä pahakseen.
Sen vuoksi vien ne sinne että monikin esim. lapsi saa mahdollisesti ainoan kokemuksensa lemmikistä silloin. Vaikka minulla on nyt aristokatteja niin on miulla ollut maatiaisiakin ja kaikki kissat on ihania.
Valitettavasti myös kissakiintiö on täysi, muuten olisin varmaan se höperö kissaemäntä jolla juoksee 10 kattia nurkissa 😋
Heh, serkkuni sanoi kun kerroin että aion ottaa kolmannen, että muut pitää sellaisia höperöinä joilla on monta kissaa. Taivas varjelkoon! senkö vuoksi jättäisin tekemättä mitä jotkin ihmiset miusta ajattelee, ei sitten ikinä!
Ja sanoin hälle että kun höperyys on jo todettu niin mitä väliä 😎

Käyttäjä Nymphalis Antiopa kirjoittanut 23.01.2014 klo 19:49

Niin ja vielä jatkan että sinä, ainutkertaisen keskinkertainen, tunnut ainutkertaisen keskinkertaisen mukavalta joten toivon että kirjoitat lisää tänne 😉 Ei miun kanssa tarvi välttämättä olla samaa mieltä (mutta mielellään kyllä 😀) mutta ei noita provosoituviakaan täällä kiinnosta lukea.
Mie oon kai sit persoonana omituinen mut niin miulle on ennenkin sanottu eikä se miuta haittaa. Toivoin että tällaisessa foorumissa en olis ainut...

Käyttäjä repukka kirjoittanut 24.01.2014 klo 16:18

Musta sun nimimerkki on tosi hieno. Olisinpa itsekin keksinyt yhtä hienon, mutta olen vaan tällainen repukka. 😉

Käyttäjä ainutkertaisen keskinkertainen kirjoittanut 26.01.2014 klo 23:12

NA,

sinun ketjusi on sillä tavalla erilainen, että se on enemmän keskusteleva kuin monet muut täällä. Nyt kun lueskelin vähän tarkemmin, huomasin, että olitkin jo selittänyt nimimerkkisi aiemmin. Minä keskityin ensin vain niihin kissajuttuihin. Etsin niitä lisää ja ohitin muita. Harmi, ettei tällä foorumilla voi peukuttaa tai antaa pisteitä. Jos voisi, niin se sinun "animal jerks"-videon postauksesi olisi saanut varmaan melkoisen reittauksen. 😎 Itse ainakin nauroin sille mahdottomasti.

Minä olen sillä tavalla varovainen luonne, että ensin pitää vähän tutustua, ennen kuin kovin vapaasti uskallan kirjoitella. Noita omia putkiaivoisia horinoitani. Ja välillä omituisia päähänpistojani. Minun pitää vielä palata lukemaan tätäkin ketjua. Täällä on niin paljon näitä tarinoita. Montaa ketjua olen lukenut, vain lyhimmät kokonaan.

hyvää viikonalkua
terveisiä miukumaukuille myös

Käyttäjä repukka kirjoittanut 30.01.2014 klo 14:44

Mitä kuuluu, NA, tänään? Miten koet lisääntyvän auringonvalon? Minua se yleensä masentaa ja ahdistaa entisestään, mutta tänään se on yllättäen tuntunut ihan hyvältä. Bussia odotellessa hakeuduin jopa aurinkoon seisomaan. Jospa tämä kevät ei olisikaan niin vaikea kuin yleensä? Miten sinä koet kevään? Vaikka talvihan nyt kyllä vielä on.

Käyttäjä Nymphalis Antiopa kirjoittanut 30.01.2014 klo 20:36

Heipä hei repukka 🙂
Minä nautin auringosta ja valon lisääntymisestä. Tuntuu että yksikään auringonsäde ei saisi mennä hukkaan joten vaan loikoilen sohvalla ja nautin kun kotini suorastaan kylpee valossa koko päivän. Nyt tosin se on sillä korkeudella että puiden latvat peittää sen iltapäivällä mutta aina jostain pilkistää. Suorastaan palvon aurinkoa 😋
Aurinko kyllä paljastaa pölyiset paikat mutta se innosti tänäänkin siivoamaan.
Illalla en halua tehdä mitään kun tulee pimeä, lannistun kokonaan.

Ulkona ei tarkene olla. Kissatkaan ei mene sinne eikä minullakaan mieli tee mennä edes kauppaan mutta se on joskus pakko.

Käyttäjä ainutkertaisen keskinkertainen kirjoittanut 02.02.2014 klo 00:20

Terve taas NA,

nyt tuli lunta, ainakin täällä. Täällä on kyllä ollut jo aiemminkin, mutta kuulinpa, että lännempänä tuskin nimeksikään. Mitäs sinun kisulit tykkää lumesta? Silloin kun olin pieni, meille hankittiin koira. Ensimmäisenä syksynä, kun oli meillä, eräänä aamuna ulkona oli satanut lunta ja kaikki oli aivan valkeaa. Koira nousi tapansa mukaan sohvan selkänojaa vasten ja ylsi siitä juuri juuri katsomaan ulos ikkunasta. Se haukahti muutaman kerran ja oli sillä silmät pyöreänä. Se ei ollut sitä ennen nähnyt lunta. Aluksi kun meni ulos, niin liikkui aika varovasti. Hupaisa kokemus meille kaikille.

Oikeastaan olisi pitänyt käyttää sanaa hän, olihan silloin sellainen kaveri ja perheen jäsen. Sääennuste näyttää, että taas puolilta viikoin voisi aurinkokin näkyä.

Mukavaa viikkoa. 🙂🌻

Käyttäjä Nymphalis Antiopa kirjoittanut 11.02.2014 klo 15:29

Kissanäyttely on takana ja oli mahtavaa kun sai kehua kattejaan kaikille kiinnostuneille 😎 jotka halusivat tutustua niihin ja kyselivät kaikkea kisuista.
Meillä oltiin puunattu viimeisen päälle vaikka kyseessä oli esittelynäyttely. Silti ne edustivat siellä rotuaan ja omistajaansa.
väsyttää mutta hyvä mieli että sai oltua ihmisten ilmoilla. tosin vähäksi aikaa kyllikseni 😋

Käyttäjä Nymphalis Antiopa kirjoittanut 14.02.2014 klo 15:18

Vietän ystävänpäivää.
http://www.youtube.com/watch?v=GujqrMYW224

Käyttäjä repukka kirjoittanut 14.02.2014 klo 18:25

Hienoa, että näyttelykokemus oli noin hauska. Kummasti virkistää mieltä, kun on mukavaa tekemistä ja kokemista. Ettei aina vain köki kotona vaan on muualla, missä tapaa muita ihmisiä ja saa tehdä mukavia asioita yhdessä toisten kanssa. Tuosta syystä minä harrastan vapaaehtoistoimintaa. Suosittelen muillekin. 🙂

Mukavaa päivää, NA!

Käyttäjä Nymphalis Antiopa kirjoittanut 17.02.2014 klo 10:02

Kiitos repukka kun käivit 🙂
Nyt odottamaan huhtikuuta että pääsee Helsinkiin PetExpo-messuille.
Poikani on luvannut käydä moikkaamassa ja syöttämässä kissalaumaani sen päivän aikana mut jotenkin en raatsisi jättää niitä ilman itseäni 😉 Onhan niillä toisensa joten tuskin ne minua yhdessä päivässä kaipaavat.
Se aina jännittää kun johonkin pitää mennä vaikka olisi mieleinen meno kuten nytkin. Loppuvaiheessa alkaa jännittää ja tekee mieli perua, viime keväänä kävi niin ja myös rahatilanne oli surkea... vaikka nyt on ainakin yhtä surkea. Pitäisi laittaa rahaa syrjään.

Mie olen nähnyt viime aikoina aika kauheita painajaisia ja nukkunut huonosti.
Päivälläkin väsyttää enkä saa mitään aikaan.
Kevät etenee hitaasti mutta varmasti. Nyt odotan kevään merkkiä että kauppoihin tulee kukkamukuloita myyntiin ja saa laittaa valmiiksi kasvamaan ruukkuihin.
Lauantaina ja eilen kuulin jo talitinttien laulavan titityytä 😀

Käyttäjä Nymphalis Antiopa kirjoittanut 06.03.2014 klo 19:59

Miuta ahdistaa kovasti tuo Venäjä ja se mitä sieltä tuleman pitää. Viime aikoina kun on ollut tapetilla tuo kriisi ja lööpit huutaa kuinka meidän lähelle on tuotu sotilaita.
Itärajan läheisyydessä asuvana varsinkin ja koko Suomen kannalta. Mitäs jos tulee sota 😭

Käyttäjä Nymphalis Antiopa kirjoittanut 17.03.2014 klo 17:56

Ällöttävää lunta tuli just kun kaikki oli jo ehtineet sulaa. Onneksi tänäänkin jo aurinko päivällä sulatti pihasta pois kun eilen aurasin sen.
Titityytä kuuluu ja kevättä on rinnassa, niin pitää positiivisesti tässä ajatella.
Kohta on kevätpäivän tasaus ja kesäaikakaan ei ole kaukana.

Käyttäjä Nymphalis Antiopa kirjoittanut 20.03.2014 klo 11:10

Kevätpäivän tasaus 🌻🙂🌻 ihanaa 😀 Tätä täytyy juhlia. Tästä mennään koko ajan valoisampaan suuntaan.

Käyttäjä Nymphalis Antiopa kirjoittanut 23.03.2014 klo 10:43

Eilen kuulin sen ihanan kevään äänen, muuttolintuja matkasi aurassa ylitseni 🌻🙂🌻
Hanhia ehkä, en ehtinyt nähdä kun puiden latvoja oli edessä.
Ihanaa! Muutenkin eilen oli mahtavan upea kevätsää, 8 + ja aurinkoista. Tänään on luvattu sadetta mutta kyllä sekin antaa kyytiä lopuille lumille.