Samaa miekin ihmettelen eli miksi jonkun kanssa tehdään sovinto ja se ei merkitse mitään. Samaan aikaan, samassa tilassa tehdään jonkun toisen kanssa sovinto, pyydetään anteeksi ja ollaan sovussa seuraavallakin kerralla, kun nähdään. Siitä tulee hyvä mieli kun tuntuu, että sen kanssa voi asioista olla eri mieltä eikä tarvitse koko ajan olla samaa mieltä tai pyytää anteeksi sitä, kun en olekaan asiasta sun kanssasi samaa mieltä.
Se on vaan niin ettei jonkun ihmisen kanssa tule toimeen. Pitää elää ettei sitä ole olemassakaan, katsoa taivaalle, jos satutaan kohdakkain, vihellellä ja ajatella, että tulen sentäs toimeen lähes kaikkien muiden ihmisten kanssa eikä antaa yhden ihmisen pilata sitä ilmapiiriä missä itse sattuu olemaan.
Minulle anteeksipyyntö ja sovinnon teko ei vain ole sanoja joita heittelisin ilmaan. Mutta minulle se ei myöskään ole sitä etten sanoisi omaa mielipidettäni asioista.
Yleensä ihminen ei riitele yksin, ei netissäkään. Jos sopua ei synny, ensin voisi vaikka katsoa pieliin ja jos siltä tuntuu, että haluaa sopua vieläkin, niin voisi itse yrittää ensi kerralla olla aloittaja. Minä useimmiten aloitan hieromaan sopua , toinen osapuoli osaa näytrellä sen verran että saa minut olemaan aina syyllinen. Mutta olen täydellisen ylikypsynyt enää yrittämään sopua vaan parempi elää ettei toista enää ole.