Miksi aina kadun?

Miksi aina kadun?

Käyttäjä Nymphalis Antiopa aloittanut aikaan 11.07.2011 klo 20:08 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä Nymphalis Antiopa kirjoittanut 11.07.2011 klo 20:08

Olen jo kauan miettinyt otsikkoa tälle ketjulle ja nyt se valkeni.
Siis miksi aina kadun asioita?
Tällä hetkellä kadun että ylipäätään menen keskustelemaan ihmisten kanssa kun aina saan takkiin kuitenkin.
Kaksi tuntia kesäillasta tuhlaan siihen että saan turpiini henkisesti. En osannut pitää päätöstäni pysyä pois sieltä missä minua ei kaivata ja kaduttaa niin sairaasti, kirjaimellisesti.
Mitä muuta voi tehdä katumukselle kuin lyödä päätä seinään kun se ei saa aikaiseksi kuin pahemman päänsäryn? … tehtyä ei saa tekemättömäksi mutta viimein taisin tajuta.

Käyttäjä erakoksiko kirjoittanut 27.01.2012 klo 15:42

Nymphalis Antiopa kirjoitti 26.1.2012 11:53

No on taas aikaa vierähtänyt kun tuntui turhalta kirjoittaa mitään ja niin tuntuu nytkin.
Sunnuntaina olin ääniä laskemassa ja petyin kun oma ehdokkaani ei päässyt jatkoon. Nyt on taas istuttava siellä reilun viikon päästä.
Tammikuusta on saatu voitto, pari päivää jäljellä ja alkaa koko ajan päivä pitenemään. aamukahdeksalta tänään tajusin että oli jo valoisaa, joten eiköhän tästä hengissä selvitä.
On vaan pirunmoinen pakkanen ja ulos ei viitsi mennä jos ei ole pakko. Kaunista kyllä on kun aurinko vihdoinkin paistaa. En vain osaa iloita talven kauneudesta. Se on kalseaa ja kuollutta kauneutta. Häikäisee ja saa ahdistumaan.

Totta on tuokin , NA, että turhuukisen turhuus kaikki on turhaa, monen suulla jo kirjoitettus tai sanottua. Kiitos kuulumistesi päivityksestä🙂 mun oma torvi on vähän 'ollut tötteröllä', ei oikein kykyä purkaa päätä sanoihin ja lauseisiin. Sanotaanko sitä sitten vaikka hiljaisuudeksi.
Tosin kaikenlaista muuta on ollut kuin hiljaisuutta, varsinaista 'hiljaisuutta' - ongelmien ytimeen on aika ajoin vaikea yltää kun mieli pauhaa tai olosuhteet ja tilanteet elämässä eteenpäin työntää. Tai sitten ei. Jumeja ehtii elämän aikana olla jonona kuin dominoketjun dominoita...

Valoa kohti - ahdistavaa - ajoittain - ja toisinaan - sitä itteensä: vapautumista jostain pimeästä!

Milloin mennään uusimaan 'etälenkki'? Taistelunhalua sulle tammikuun tuiskuihin, jos Luoja näkee meille Suomeen vielä tänä talvena tosituiskuja antaa! Tsemiä

🙂👍

Käyttäjä Nymphalis Antiopa kirjoittanut 27.01.2012 klo 18:26

Kiva kun kirjoitit erakoksiko 🙂🌻
Pitäisikö tuo etälenkki jättää myöhempään kun tuota pakkasta tuppaa olemaan mittarissa 20 😉 Ei yhtään tee mieli ulos, kauppaankin pitää pakottaa itsensä.

Mie olen menossa kissaa katsomaan ja todennäköisesti hakemaan huushollia sotkemaan. Siinähän sitten riittää touhua eikä saa maata sängyssä puolille päivin.

Käsitöihin olen paneutunut oikein urakalla. Sukkia syntyy ja nyt jatkoin pojan villapaitaa tekemään. Kunhan pääsen kaupunkiin niin ostan vauvan neuleisiin lankaa ja pistän puikot savuamaan 😋 Se on ihanaa kun ne on niin kauniita ja valmistuu nopeasti.

Jakselehan siellä ja katsotaan sitä lenkkiä kun lauhtuu, olisi kyllä hienoa lähteä kanssasi taas lenkille.

Käyttäjä Nymphalis Antiopa kirjoittanut 01.02.2012 klo 10:19

Jee ollaan helmikuussa 🙂 kohta kevätlinnut alkaa laulaa. Ja pakkasten on luvattu hellittävän ensi viikolla. Nyt kun saisi kuukauden pysyteltyä hengissä niin talitintit jo visertää ja ollaan voiton puolella.
Nyt vaan ei tunnu jaksavan nousta sängystä mutta ei voi olla sielläkään kun ajatukset ahdistaa. On ihan hirmuisen paha mieli. Kaikki ajatukset vainoavat eikä mikään tunnu auttavan. Pitäisi tehdä jotain niin ei olisi nuo ahdistuksen aiheet koko ajan päässä. Mutta kun ei jaksa tehdä, lamaannus vaan kaiken aikaa.
Ja kuraa tulee niskaan. Joten taidan alkaa katselemaan sitä erakkomökkiä korvesta ja heittää tietsikan ja netin pois matkasta. Se on pelkkä kirous kun sitä sosiaalisuutta tulee netissäkin eteen halusi tai ei.
Kun avaa koneen niin jo joku uutinen pomppaa silmille. Eikä osaa pysytellä pois, miksi tämä vekotin on edes keksitty. Säästyisi rahaakin jos ei olisi.

Käyttäjä erakoksiko kirjoittanut 01.02.2012 klo 11:40

Onhan siinä virtapistoke, jonka voi irrottaa seinästä, ei tule turhaa laskuakaan 'virran varrella' olosta.
Kas se vaikeampi pulma taitaa olla tuo itsenvoittaminen tässäkin addiktiasiassa, mitä tietokone lähes kelle tahansa nykypäivänä on.
Tähän jää jumiin.
Herkästi.
Mutta teeppä jotain mikä veis omaa elämää - konkreettisesti - kohti jotain toivorikkaampaaa elämää, niin avot, siinä se taas on, 'kulmakivi'.
Kuu vaihtui, mutta mielenmaisemassa ei kovin suuria muutoksia minulla(kaan).
Jotain irtoamista kyllä.
Vai onko liikahdus kuin se karikolla tipahtamisvaarasa makaavalla risteilijällä, liikahdus kohti syvempiä syövereitä, vai - ratkaisujen aukeamista?

Käyttäjä Nymphalis Antiopa kirjoittanut 01.02.2012 klo 12:38

Erakoksiko, ensi viikolla on luvattu lauhempaa, lähdettäisiinkö lenkille? Alkuviikosta en pääse mutta onhan siinä päiviä.

Käyttäjä erakoksiko kirjoittanut 01.02.2012 klo 15:01

Mietitään, mun on vielä vaikea tietää tarkkaa päivää - mutt kyllä, kun sopiva aika löytyy🙂

Käyttäjä Nymphalis Antiopa kirjoittanut 10.02.2012 klo 16:02

Miksi nämä pakkaset jatkuu vaan. Kuinka raivostuttavaa on kun ulos ei voi naamaansa laittaa. Postit on pakko hakea mutta kun pitäisi kauppaan mennä niin miettii tarkkaan tarviiko välttämättä mitään.
Lauhtuvaa luvataan mutta missä se on.
On niin mitta täynnä talvea, vihaan todella 😠
Ei jaksa edes aurinkoinen sää piristää kun sisältä saa katsella.
Ja liikkeelle pitäisi päästä kun alkaa vaatteet kiristää.
Voi kevät, tulethan joskus 😟 kuukauden päästä?

Käyttäjä erakoksiko kirjoittanut 11.02.2012 klo 13:21

Hei NA,
kyllä se kevät tulee kun menee postilaatikolle sitä vastaan - tai kauppaan niinkuin aioit=)
se tulee muuten ehkä nopeemmin😉 jos nyt heti puskee vaatteet niskaan ja tarkkaan harkiten valitsee kengät mitkä tänään jaksaisi jalkaa kohden vetää... Semmoinen pitkävartinen kenkälusikka muuten on kätevä - säästää selkää - jää enemmän virtaa kävelemiseen... 🙂👍

nähdään etälenkillä! sovitaanko aika? mennäänkö - nyt -
- vai - heti?-))

voi hyvin 😎

ja hyvää Ystävänpäivän iltaakin myös!
Voi hyvin!

Käyttäjä Nymphalis Antiopa kirjoittanut 15.02.2012 klo 19:59

Nyt on kissa talossa. Se kuuluu kyllä, kun koko ajan maukuu ja kävelee huoneesta toiseen. Toivotaan että on alkujännitystä. Yöt katti voisi kyllä nukkua kun minulla alkaa olla niin paha univaje että voimat hiipuu.
Yksinäisempi olo kuin yksin. Onko minusta mihinkään.

Käyttäjä erakoksiko kirjoittanut 17.02.2012 klo 18:52

On sinusta NA.
Eikä me olla yksin kun tämä nettisilta yhdistää.
Sulla nyt uusi elämä sylissä.
Alku voi olla rankkaa, kun se totuttelee talosi tapoihin, ja sinuun - ja sinä siihen.
Antautuuko se mielellään syliin?
Minulla meni myös aikaa päästä sinuiksi kissan kanssa, mutta nyt olen päässyt jo lähemmäksi arempaa kissaa joka mielellään ei tule syliin.
Nuo yöt sinun kyllä tulis saada unta.
Kissoilla on omat kommervenkkinsa mutta kun niiden kanssa pääsee sinuksi ne on todella ihania kehrääjiä.
Kyllä se alka tottua uusiin oloihinsa kun vaan maltat jaksaa.
Tsemiä täältä lähetän teille molemmille.

🙂👍

Käyttäjä Nymphalis Antiopa kirjoittanut 19.02.2012 klo 17:37

En enää kirjoita tänne mikäli se ketään hetkauttaa. Ainakin pidän paussin jonka pituutta en tiedä, ehkä lopullisen. Erakoidun ja vetäydyn ja toivon että siten saan mielenrauhaa kun ei tarvi yrittää mitään.
Kiitos erakoksiko kun kirjoitit. Minun voimat on nyt loppu.

Käyttäjä erakoksiko kirjoittanut 20.02.2012 klo 11:17

Hetkauttaa se, voimia sinulle!

Käyttäjä erakoksiko kirjoittanut 23.02.2012 klo 11:57

Kiitos (etä)lenkkiseurasta, NA.
En tiedä sinusta, mutta oma kuntoni on tosi pohjalla nyt.
Aikomus oli kiertää tunti ja vartti lenkki - johon normaalisti menee sen verran, piti jo puolesta välistä valita lyhyempi kun aikaa oli mennyt niin paljon enemmän ja askel raskas.
Niskoja jomottaa ja havaitsin vasemmassa polvessakin pulmaa.
Liukastakin oli, muttei ihan varpaillaan varoen tarvinnut kuitenkaan,
jarrut kengissä kantapäiden alla.
Onko sinulla piikit kengissä?
Uusitaan joku kerta -
ei ihan heti kun menee aikaa tästä toipuessa... mutta jos seura sinulle vielä käy,
mielelläni kanssasi kävelen itselle(kin) kuntoa, jota ei vielä ole.
Lähdin kotoa 09:57, palasin 11:09 - mitenhän sinä,
jatkoitko viisi tuntia kuin joskus jossain muussa ketjussa kerroit liikkuneesi?
Voimia sinne!

Käyttäjä Nymphalis Antiopa kirjoittanut 25.02.2012 klo 18:40

Hei erakoksiko. Kiitos juu lenkistä. Sen tunnin laahustin vaikka tiukkaa teki. Täällä satoi räntää kaiken lisäksi. Mut tulihan lähdettyä. Keväämmällä uusiksi kun aurinko lämmittää?

Käyttäjä Nymphalis Antiopa kirjoittanut 28.02.2012 klo 09:46

Eikö ihmisellä saisi olla oikeus olla mielipiteitä ja tuoda ne myös julki ja se että hyväksyisi itsensä. Aina huudetaan sitä kuinka pitää hyväksyä kaikki muut ihmiset, ilmiöt ja asiat mutta jos kerrankin saisi olla suvaitsematon oma itsensä ja hyväksyä ihan vain itsensä. Jos niin ei tee niin sitä yritetään "parantaa" kuin sairautta.
Mielipidevapaus ja oikeus tuoda mielipiteensä julki vaikka se sitten poikkeaisikin ns. yleisesti hyväksytystä. Lakiin on kirjattu mielipidevapaus maassamme. Sen pitäisi myös toteutua.