Amassados kirjoitti 26.12.2015 11:21
Olen myös koko ikäni saanut kuulla olevani outo enkä ole ikinä sopinut mihinkään porukkaan. Henkilökohtaisesti vierastan kaikkia sivistyssanamääritelmiä omasta persoonastani. Ne ei täällä ehkä aukea kovin monelle, ei itsellenikään. Minullekin on tuontaivaallisen sama onko joku introvertti vai ekstrovertti. Yhtä kummilta kuulostaa molemmat, eikä kumpikaan sana varmaan tee oikeutta outoudelleni.
Ymmärsin kirjoituksestasi, että sinulla on lapsia. Olet kumminkin löytänyt parisuhteen. Itse olen miettinyt aina olevani jotenkin viallinen kun ei ole sitä "parasta kaveria". Sitten olen tullut siihen tulokseen ettei parhaan ystävän tarvitse olla nainen. Minun paras ystäväni ja sielunkumppanini on aina ollut mieheni. Vierastan ajatusta kaakattavasta kanalaumasta, jossa muka pidetään hauskaa. Loppuillasta ollaan kännissä, parutaan ja tapellaan. Kiitos ei. Ei kiinnosta myös monen eukon kahvikutsut lapsikatraan huutaessa ympärillä. Tämä voi tietysti olla ikäsidonnainenkin juttu. Omalta osaltani sellainen on jo historiaa. Mitä minä niiden tyttökaverien kanssa tekisin? En mitään sellaista mitä en voisi tehdä mieheni kanssa jos/kun olen parisuhteessa. Eikä ole mitään sellaista asiaa jota en puolisolle voisi puhua.
Tämä ei varmaan auttanut sinua yhtään. Kunhan pohdin ääneen. Onko sinulla harrastuksia, jota kautta tutustua uusiin ihmisiin? Vaikka toisaalta, ei ne harrastukset minullakaan mitään muuttanut. Samalla tavalla jään yksin joka tapauksessa kun on jokin tapahtuma tai illanistujainen tms.
Kiitos vastauksestasi.
Olen huomannut, että vaikka tarvitsen paljon omaa aikaa ja tilaa, kaipaan juttukavereita. En tiedä kuinka paljon annan sosiaalisten paineiden vaikuttaa itseeni. Varmaan aika paljon.
Haluan kasvattaa lapsistani sosiaalisesti lahjakkaita? Onko se mahdollista opettaa vai onko se sisäsyntyistä? Itse koen olleeni aina vähän erakkoluonne. Lapsena hakeuduin pois isoista ryhmistä ja keksin omaa tekemistä. Minulla oli lapsena kovin vilkas mielikuvitus. En kaivannut paljoa leikkiseuraa.
Ehkä nyt aikuisena kolmenkympin lähestyessä alkaa pohtia elämää vähän syvällisemmin? Anoppini kovaa vauhtia etenevä alzheimer myös laittaa kovastikin välillä miettimään, kuinka yksin voikaan ihminen jäädä. 😭
Olen hyvässä parisuhteessa. Se minut kantaa eteenpäin.