Mietin ja tiedän mikä minun on, mutta en pääse siitä eroon
Mistä voisi saada apua, kun mielen päällä on monia asioita, jotka ovat täysin solmussa. Olen miettinyt niitä samoja asioita jo vuosia ja tuntuu, että pian olen pyörittänyt niitä niin kauan, että kun se ”masennuksen hetki” tulee, en enää tiedä mitä tekisin. Kyllästyn näihin ajatuksiin. Minua eivät auta enää se, että joku sanoo: Mieti mistä se johtuu. Mieti ja tee niitä asioita joista pidät. En yksinkertaisesti osaa enää olla.
Olen ihminen joka pohdiskelee asioita, tuntee lähellä olevien ihmisten tunnetiloja ja mukautuu niihin. Olin ennen sosiaalinen ihminen, mutta nyt pelkään. Pelkään ehkä että minun täytyisi kertoa jotain itsestäni. Enkä myöskään luota enää ihmisiin.
Olen joskus hakenut apua. Menin noin kolme vuotta sitten keskustelemaan oppilaitoksen pastorin luo, enkä päässyt silloin kuin alkuun ja sitten aloin itkeä. Sen jälkeen minulle on ehdotettu kerran lääkkeitä ja lääkäriä, mutta koskaan en ole niin pitkälle päässyt. Koen, että kyllä minä selviän, kun minulla on kuitenkin kaikki hyvin. Paitsi mieleni, joka takkuaa. Pystyn joten kuten vielä peittelemään suruani ja ahdistustani läheisiltäni, he kun ovat tarpeeksi kaukana. En halua huolestuttaa heitä. Minulla kun on kuitenkin kaikki ulkoisesti hyvin. Ajattelen kuitenkin sitä, että jos vain voisin, romahtaisin nyt ja heti. Olisin vain, edes hetken.
Jos joku osaisi minua auttaa, kertokaa mihin suuntaan menisin hakemaan ehkä apua.
Mutta jos haen apua, en tiedä milloin voisin sinne jonnekin mennä.. Pelkään, että pian en enää jaksa kasata itseäni. Mitä voisin tehdä?