Ei meillä maatilaa ole vaikka maalla asutaan, ehkä olen sanonut jotain mikä on ollut väärin ymmärrettävissä. Töitä täällä kyllä on, vanha talo ja ulkorakennukset vaativat hoitoa, ja lisäksi on kasvimaa, kasvihuone ja tietysti puutyöt.
Mutta niistä pitäisi selvitä ystävien ja vanhempieni avustuksella.
Syyt miehen käytökseen voivat olla moninaiset, mutta mikään ei selitä tuota koiran tappamista. On meillä ollut aika tiukka vuosi rahallisesti, mutta siihen olisi kohta pian tullut paljon helpotusta. Mies oli myös vuosi sitten selkäleikkauksessa, ja vaikka se meni hyvin ja auttoi, tuntuu nyt ajatellen, että sen jälkeen mies ikään kuin luovutti kaikessa. Suhteen tulevaisuutta hän ilmeisesti piti synkkänä. Minä taas ajattelin niin, että on vähän vaikea aika, ja siitä mennään yli, niinkuin nyt elämässä yleensäkin. Ei aina ole elämä ruusuilla tanssimista, kuten sanotaan. Jostain syystä sitten mies on luopunut kaikesta mielessään. Sitä se ei kuitenkaan selitä, miksi hänen piti koira ampua, olisihan muutenkin päässyt pois, jos tuntui todella siltä. Selitykset on sitä tasoa, että "niin nyt vain kävi". just joo...
Niin, ja tähän vielä lisähuomautuksena, että mies juuri niin tyypillinen tapaus: ei ikinä puhunut mistään. Yritä siinä nyt sitten tökkiä, että onko paha olo vai ei.
No, se nyt on mennyttä, mutta tulevaisuus ei juuri kovin lupaavalta näytä. Mieli on ollut todella pahasti maassa viime päivinä, öisin olen itkenyt tuntikausia, ja päivisin olen ahdistunut ja vihainen. Tuntuu että pää räjähtää. Nyt pitäisi selviytyä kaikesta yksin.. ei ole hauska kantaa yksinään vastuuta kaikesta. Ja olen siis asunut aikanaan kymmenen vuotta yksin (tosin välillä seurustellutkin), eli ei se uutta ole, en vaan jaksaisi nyt. Ja kokonaisen talon hoito on vielä oma juttunsa. En kuitenkaan ikinä täältä voisi pois lähteä, tämä on minun koti enemmän kuin mikään muu ollut koskaan. Ja onhan täällä nuo meidän kissatkin, 3kpl, kaikki täällä syntyneet ja kasvaneet, ja täällä niiden kuuluu elää.
Olen aina ollut huono nukkumaan, ja masennustakin on ollut, eli tämä tilanne horjuttaa nyt rankasti omaa mielenterveyttä. Mielestäni lääkkeet ei juuri auta, paitsi nukahtamislääkkeet, mutta muuten mielialaa ei mikään kohenna. Ja inhoan ajatustakin jostain typerästi hymisevästä terapeutista... ei sellaisten kanssa synny mitään keskustelua.
Olen nyt hyvin yksin. Eikä tahdo jaksaa.