En ehkä täysin ymmärtänyt aihepiiriä, mutta kerron nyt jotakin mitä itse olen käyttänyt aikoinaan.
Välillä ajatukset pitivät minua hereillä. Saatoin surra jotain, tuntea suuttumusta jonkun asian takia, olin liian levoton nukkumaan kun jotain kivaa tiedossa jne. Koitin välillä sammuttaa "mielen kohinan" kahdella tavalla:
1) Starwars ykkönen leffassa oli kohtaus kun Obi wan kenobi(?) kuolemantähdellä koitti sammuttaa superaseen virrat pois rauhallisesti kääntämällä isoja vipuja. Kun yhtä vipua käänsi, niin ääniefekti oli miellyttävän rauhallinen ääni kun suuri kone alkaa sammumaan. Tätä vipua olen koittanut kuvitella myös mieleni osalta eli kuvittelen, että nyt käännän vipua joka vaikuttaa mieleeni ja se sammuu (menee nukkumaan), jolloin kohina loppuu. Usein tämä auttoi hetkeksi ja jouduin useampaan kertaan kuvittelemaan sammuttamisprosessia uudestaan. 🙂
2) Koitan kuvitella tyhjää tai vain näytönsäästäjän avaruus teemaa. Siis sellaista tylsää, "mitään järkevää elämää ei ole eikä tule" näkymää. Ehkä siinäkin oli sanomana karata kauas pois ongelmista ja kukaan ei uhkaa milläänlailla mieltäni.
http://www.youtube.com/watch?v=0714IbwC3HA