Mielenterveys ja opiskelu

Mielenterveys ja opiskelu

Käyttäjä minäitse89 aloittanut aikaan 03.12.2017 klo 16:13 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä minäitse89 kirjoittanut 03.12.2017 klo 16:13

Oletteko huomanneet että opiskelu vaikuttaa negatiivisesti mielenterveyteen? Ainakin mulla on näin, tuntuu että flippaa päässä jos liikaa syvennyn opiskeluun.

Juuri sen takia mulla on jäänyt niin monta opiskelua kesken. Oikeesti tuntuu välillä että mitä
enemmän teen noita opiskelu tehtäviä, niin sitä enemmän mun psyyke hajoaa.

Mitäköhän mun kannattais tehdä? Lopettaa opiskelu vai jotenkin vaan yrittää pitää paketti kasassa?

Käyttäjä White princess2 kirjoittanut 07.12.2017 klo 20:46

Olen kyllä huomannut saman. Ohje on se, että älä vaadi itseltäsi niin paljon. Riittää, kunhan tentit yms. menevät läpi. Mulla oli joskus mm. ahmimista kun vaadin niin paljon itseltäni, mutta nykyään täsmäsyön enkä vaadi niin paljon itseltäni. Kyllä opiskelijoilla aika usein stressin yms. vuoksi ns. flippaa päästä. 😉 Et ole todellakaan ainoa, joka oireilee tuolla tavoin. Toisaalta opiskelu kuitenkin lisää itsetuntoa ja uuden oppiminen vaikuttaaa myös positiivisesti mielenterveyteen. Yritä suhtautua flippaamiseen huumorilla. Kaikilla flippaa joskus. 😉

Käyttäjä kirjoittanut 08.12.2017 klo 08:20

En tiennyt mitä sanaa flippaa tarkoittaa, joten piti kysyä googlelta.
"flippaa tarkoittaa että on positiivisesti sekaisin, joko muutenvaa tai sit vetäny jotai aineit, mut nii"
Eli hyvä asia, jos kaikilla silloin tällöin flippaa, varsinkin jos ihan opiskelun ohessa flippaa.