Menneisyyden suhteet ahdistavat
Minulle iski kesällä ahdistus ja sitä on jatkunut välillä syksyn puolelle. Olen miettinyt ja ehkä vähän ylianalysoinutkin entisiä miessuhteitani. Teini-iässäni ja vähän sitä myöhemmin halusin kovasti löytää rakkautta, ja etsin sitä lopulta vääriltä ihmisiltä, väärillä tavoilla. Tahdoin niin kovasti löytää jonkun rinnalleni, ja tahdoin miellyttää ihastuksiani. Etsin hyväksyntää sellaisilta ihmisiltä, jotka eivät välittäneet minusta tai tunteistani.
Minua ahdistaa se, että olen mennyt antamaan näille väärille rakkauksilleni seksuaalista nautintoa. Se tuntuu kauhealta, koska olen aina halunnut olla ”puhtoinen ja kiltti ” nuori naisen alku. Minulla on ollut muutama yhden illan juttu tai vapaampi suhde. Kavereillani on ollut paljon enemmän tällaisia suhteita, ja he ajattelevat, että minulla on ollut tällaisia todella vähän. Silti minua ällöttää, että minulla on ollut niitä edes muutama.
Olen pyrkinyt aina ajattelemaan, että menneisyyttä ei kannata katua ja huonoista asioista voi löytää hyvätkin puolensa. Nuo seksuaaliset teot ovat tuntuneet siinä teini-iän sekavassa vaiheessa oikeilta ratkaisuilta. Olen ollut seikkailunhaluinenkin. Tällä hetkellä olen ollut jo pari vuotta onnellisesti parisuhteessa. Ehkä tämä parisuhteessa olo on saanut minut analysoimaan asioita, joita en ole aikaisemmin käsitellyt loppuun. Lisäksi arvot ja ajatukset ovat muuttuneet teini-ajoista paljonkin.
Miten voisin päästää näistä virheistä irti? Onko muilla vastaavanlaisia kokemuksia/ ajatuksia?