Mulla taas pyörii mielessä Kalle Holmbergin sanat: "Prkl, ei tää näytelmä mee niin kuin sen pitäis mennä."
Elämään mahtuu niin paljon kontrafaktuaalisuutta eli jossittelua. Jos en olisi käyttänyt lääkkeitä väärin, jos en olisi juonut alkoholia silloin, jos en olisi aloittanut kitaransoittoa, jos en olisi tavannut erästä ihmistä, jos olisin pyytänyt erästä ulos, jos en olisi lukenut yhtä kirjaa. ja tuntuu siltä että kaikista näistä vaihtoehdoista olen aina valinnut väärän. Ainut positiivisuus tällä hetkellä elämässäni on että olen hengissä.
Olen täysin samaa mieltä eksistentiaali filosofien kanssa että ihminen on heitetty keskelle elämää. Annettu tietyt eväät ja sanottu että koita nyt pärjättä.
Toisaalta mietin kun tänne kirjoitan että minkä takia kirjoitan. Minkä takia valitan kaikesta, kun afrikassa pieni lapsi saa ilon leivän kannikasta. Mun pitäisi olla onneni kukkuloilla kun ei ole sotaa ja asun Suomessa.
Mutta kun elämä toisaalta on murheiden kanssa painimista ja lisä hapen ottoa. Elämällä täytyy olla jokin suunta, ei täällä muuten jaksaisi hengissä pyöriä. Täytyy keksiä pyörä uudelleen tai jotain vastaavaa, etten täysin sekoa.
Olen ottanut missioksi säveltää säveltää ja säveltää. Mutta toisaalta sekin sekottaa mun pääni, en pysty mitään tekemään välillä kun kaikki sekottaa pään. Ja sitten tulee vanhuus ja kuolema. Ja niin kuin Kalle Holmberg sanoi "Prkl ei tää näytelmä mennyt niin kuin piti."