Mmilalle voimia. Ei ne lahjat ole niin tärkeitä, vaan se, että saisi viettää joulua läheisten kanssa.Ja jos joku joulu ei mene suunnitelmien mukaan, niin mitä siitä, sehän on vaan joulu. Miesystäväni on auttanut minua kovasti vain yhdellä lauseella, kun on vaikeaa ja se on, että ei sun tarvitse kuin hengittää. Senkun muistaa niin voi jopa ajatella huumorilla, että mitä minä itseltäni vaadin, olen hyvä tällaisenaan. Elämä on opettelua ja oppimista. Ja eniten sen kanssa, miten oman itsensä kanssa tulisi toimeen. Kiitos palautteestasi minäitse89, toivon sinulle voimia ja uskoa, että elämä on tavoittelemisen arvoista. Eksyneelle varpuselle myös erittäin paljon halauksia ja toivon, että otat apua vastaan. Luulen, että ns.äänet ovat merkkejä siitä, että on kokenut jonkun traumaattisen kokemuksen ja mieli ei ole pystynyt käsittelemään sitä. Mutta askel askeleelta, pikkuhiljaa voimistut. Pitää vain uskoa ja luottaa. Pidän taivaskanavalla Joyce Meyerin puheista, hän on kokenut paljon elämässään ja selvinnyt huonoista kokemuksistaan. Ja on tietenkin lukuisia muita esimerkkejä niistä, jotka ovat selvinneet todella vaikeista elämäntilanteista ja voimistuneet ja sairaus on jäänyt taka-alalle.Kysymys onkin siitä, miten me tulemme toimeen itsemme ja sairautemme/ kokemustemme kanssa. Meidän kaikkien sisällä on se pieni lapsi, joka olemme olleet, viaton, ja me itse pystymme lohduttamaan, rakastamaan, huomioimaan, neuvomaan sitä lasta meissä itsessämme. Kun n.vuosi sitten pystyin ensi kertaa katsomaan valokuvaani lapsena, minut valtasi ensimmäistä kertaa tunne, että häpeä oli poissa (mitä asiaa työstän vieläkin) ja että voi tuota pientä tyttöä, sitähän kuuluu rakastaa. Se oli yksi sellaisista hetkistä, jonka takia täällä kannattaa elää.Vaikka joudumme työstää vaikeita tunteita niin pikkuhiljaa saamme vahvuutta. Sitten on inävä kyllä niitä heikkoja hetkiäkon. Välillä liian paljon ja liian pitkään, mutta kyllä me pärjäämme ja selviämme. Ja niin vahvoja meidän ei tarvitse olla, ettemme ottaisi apua vastaan. Hyvää yötä, huomenna taas uusi aamu ja meillä on valinnat edessämme, kuonka paljosta voimmekaan valita ja olla siitä onnellisia, että meillä on lämmin ja katto päämme päällä ja puhdasta vettä.