Masentuneiden foorumi

Masentuneiden foorumi

Käyttäjä minäitse89 aloittanut aikaan 23.04.2018 klo 08:52 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä minäitse89 kirjoittanut 23.04.2018 klo 08:52

Moi!

Ajattelin nyt perustaa tänne tällaisen ryhmän, missä saa purkaa kaiken pahanolon. Saa sanoa esim. suoraan että mikä tässä elämässä on niin perseestä välillä. Toki saa sanoa positiivisiakin asioita, mutta eritoten, jos haluaa purkaa pahaa mieltä, niin kirjoita tänne. Yritetään sitten yhdessä selvittää solmut…

Käyttäjä September kirjoittanut 05.12.2018 klo 21:29

Hei.

En ole jaksanut kirjoitella. Osastoa on kohta kai viisi viikkoa takana. Sähköä sain tänään viidennen kerran. Se on kyllä auttanut masennukseen, mutta ei kotiahdistukseen. Huomenna menen kotilomalle. Suunnittelevat kai kotiuttamistani ensi viikoksi. Sähkö silti jatkuisi polikliinisesti. Saa nähdä, mitä tässä tapahtuu ja kuinka pärjäisin kotona.

Käyttäjä Tyttönen vaan kirjoittanut 06.12.2018 klo 09:18

Mua pelottaa et tuo FBI saa mut kiinni, joten mun on mentävä piiloon niitä..

Käyttäjä minäitse89 kirjoittanut 06.12.2018 klo 12:11

soroppi kirjoitti 5.12.2018 20:54

minäitse89 kirjoitti 4.12.2018 12:31

Kun olen tuskissani niin mietin hyvää elämää ja kun elän hyvää elämää mietin kuolemaa. Anteeksi kaikille....☹️

Voi olla että arvaukseni osuu ihan täysin väärään, mutta tuli mieleen: onko mahdollista että asetat itsellesi tavoitteeksi elää hyvää elämää, ja sitten ponnistelet niin maan perkeleesti täyttääksesi hyvälle elämälle asettamasi kriteerit. Ja sitten kun olet täyttänyt nuo kriteerit (elät hyvää elämää, niin kuin sanot), petyt kun huomaat ettet olekaan onnellinen?

Mä olen joskus miettinyt onko mun pakonomaisessa suorittamisessani jotain tällaista.

Ymmärrän pointtisi, mutta eihän elämässä loppujen lopuksi ole muuta kuin hyvän olon ja -elämän tavoittelua. Mitä järkee täällä olisi olla muuten? Tai siis kyllä mun mielestä jotain täytyy tavoitella elämässä muuten tämä käy tylsäksi.

Kun elämä menee koko ajan eteenpäin.Niin mun mielestä tässä kaikessa on vain kyse kyydissä pysymisestä ja jotenkin arvokkuuden säilyttämisestä...

Käyttäjä September kirjoittanut 06.12.2018 klo 14:33

Tulin kotilomalle, mutta huomenna aamulla pitää mennä takaisin, kun on kuudes sähköhoito. Tänä viikonloppuna on yhdet sukujuhlatkin.

Käyttäjä mmila kirjoittanut 06.12.2018 klo 16:17

En ole jutellut kenenkään hoitajan kanssa eilen enkä tänään. Kukaan ei ole tullut kyselemään kuulumisia. Itse en viitsi mennä häiriköimään ja kyselemään, ehkä heillä on kiireitä... Huomenna kai taas lääkäri. Jos eivät kotiuta niin ajattelin pyytää lyhyttä päivälomaa viikonlopulle.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 06.12.2018 klo 18:11

Olen ihan puhki. Näin kauan jaksoin esittää hymyilevää ja iloista ihmistä. Nyt en jaksa.
Mut oon tosi iloinen. Sain hyvän tilin myyjäisissä. Mun tuotteita ostettiin.

Nyt istun peiton alla, pimeessä kämpässä. Onneks saan olla yksin. En jaksais yhtään ketään nyt.

Tyttö tulee vielä kotona käymään ja tulee lauantainakin, kuulemma.

Käyttäjä Tyttönen vaan kirjoittanut 06.12.2018 klo 18:14

Saa nähä potkastaanko mut huomenna pois täältä 🤔

Käyttäjä Tyttönen vaan kirjoittanut 07.12.2018 klo 10:58

Oon viikonlopun yli täällä osastolla..

Käyttäjä mmila kirjoittanut 07.12.2018 klo 12:02

Huomenna menen päivälomalle ja toivottavasti alkuviikosta sitten kotiutus. Vointi ollut eilisillasta lähtien vähän parempi, ehkä uudet lääkkeet alkaa tehota. 🙂

Käyttäjä September kirjoittanut 07.12.2018 klo 14:59

Hei vaan.

Reilu kuukausi jo osastoa takana. Tänään sain 6. sähköhoidon ja kuulin, että jatketaan ainakin neljällä kerralla vielä.

Tänään viikonloppulomalle kotiin. On yhdet 80v juhlat tiedossa.

Käyttäjä minäitse89 kirjoittanut 07.12.2018 klo 17:51

Tsemppiä! 🙂👍

Tässä kun ikää tulee koko ajan lisää, niin alkaa nähdä yhä selvemmin tämän ihmiselämän.

Vuosi vuodelta vaan oppii yhä lisää ja oppii sen varsinkin että ei pidä elää liian railakkaasti. Elämä on tavallaan kuin koulu josta ei koskaan valmistu.

Alkaa näkemään selvästi ongelmat ja sen asian, että pitää olla kohtuullinen kaikessa. Ei liikaa juhlimista, ei liikaa urheilua, ei myöskäään liian vähän. Se kultainen keskitie alkaa jotenkin hahmottua mielessä ja myös tämän ihmiselämän lait ja sosiaalinen hierarkia.

Ja on erittäin tärkeä oppia näistä asioista sillä niistä loppujen lopuksi koko elämä koostuu. Ja tiettyjen pelisääntöjen mukaan täällä on toimittava...

Hyvää perjantaita!🙂👍

Käyttäjä soroppi kirjoittanut 07.12.2018 klo 18:01

minäitse89 kirjoitti 6.12.2018 12:11

Ymmärrän pointtisi, mutta eihän elämässä loppujen lopuksi ole muuta kuin hyvän olon ja -elämän tavoittelua. Mitä järkee täällä olisi olla muuten? Tai siis kyllä mun mielestä jotain täytyy tavoitella elämässä muuten tämä käy tylsäksi.

Kun elämä menee koko ajan eteenpäin.Niin mun mielestä tässä kaikessa on vain kyse kyydissä pysymisestä ja jotenkin arvokkuuden säilyttämisestä...

Ilmaisin ehkä itseäni epäselvästi - en tarkoittanut että ei kannattaisi tavoitella mitään, vaan sitä että ehkä ne asiat joita tavoittelet, eivät ole sellaisia mistä seuraisi pidempiaikaista hyvinvointia. (Sinänsä kommenttini on turhaa sanojen pyörittelyä, koska mulla ei ole aavistustakaan mitä sitten kannattaisi tavoitella - jos sinä tai joku muu keksii sen niin kerrottehan!)

Kivaa kuulla mmila että voit jo paremmin 🙂 Ja tsemppiä septemberille ja tyttöselle sinne osastolle/kotilomille!

Käyttäjä Erilainennainen kirjoittanut 07.12.2018 klo 18:27

Teille, jotka ootte nyt osastohoidossa, olkaa onnellisia, kun ootte "turvassa" ja teistä huolehditaan. Mäkin oon miettinyt, et koska tää paha olo räjähtää niin käsiin, että yritän päästä osastolle. En ole siellä koskaan ollut, mutta lähellä piti tilanteita on ollut liian monta ja ahdistus on käymässä taas sietämättömäksi. Jopa kaupassakäynti oli tänään vaikeaa, kun hetken luulin, että jotkut ihmiset puhui hyllyjen takana minusta.Ja eivät tietenkään hyvää. Tekisi mieli itkeä, mutta en saa itkettyä. Ahdistaa joulu ja se, ettei ole rahaa. Etenkin rahaa auttaa omaa tytärtään. Voimia kaikille.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 07.12.2018 klo 21:10

Tyttö sai masennukseen/ahdistukseen lääkityksen tänään. Mutta en oikee sulata sitä. Haluan ma kuulla miksi. Tyttö on meidän mielestä voinu ihan hyvin, kun migreeni saatiin aisoihin. Hän on iloinen ja menevä tyttö. Onko tässä jotain, mitä en ymmärrä tai tiedä?

Käyttäjä minäitse89 kirjoittanut 08.12.2018 klo 04:45

soroppi kirjoitti 7.12.2018 18:1

minäitse89 kirjoitti 6.12.2018 12:11

Ilmaisin ehkä itseäni epäselvästi - en tarkoittanut että ei kannattaisi tavoitella mitään, vaan sitä että ehkä ne asiat joita tavoittelet, eivät ole sellaisia mistä seuraisi pidempiaikaista hyvinvointia. (Sinänsä kommenttini on turhaa sanojen pyörittelyä, koska mulla ei ole aavistustakaan mitä sitten kannattaisi tavoitella - jos sinä tai joku muu keksii sen niin kerrottehan!)

Kivaa kuulla mmila että voit jo paremmin 🙂 Ja tsemppiä septemberille ja tyttöselle sinne osastolle/kotilomille!

Eikös terveys ja hyvät ihmissuhteet, ole tavoittelemisen arvoisia asioita? Ja myös tasapainoinen elämä, josta tuossa puhuinkin...?