Masentuneiden foorumi

Masentuneiden foorumi

Käyttäjä minäitse89 aloittanut aikaan 23.04.2018 klo 08:52 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä minäitse89 kirjoittanut 23.04.2018 klo 08:52

Moi!

Ajattelin nyt perustaa tänne tällaisen ryhmän, missä saa purkaa kaiken pahanolon. Saa sanoa esim. suoraan että mikä tässä elämässä on niin perseestä välillä. Toki saa sanoa positiivisiakin asioita, mutta eritoten, jos haluaa purkaa pahaa mieltä, niin kirjoita tänne. Yritetään sitten yhdessä selvittää solmut…

Käyttäjä Tyttönen vaan kirjoittanut 02.11.2018 klo 23:09

September kirjoitti 2.11.2018 17:17

Lähdin menemään, kun en pystynyt odottaa niin kauan, mutta harkitsen takaisin menoa. Lähete on kai voimassa jonkin aikaa?

Riippuu lähetteestä, jotkut on voimassa sen 1-7 vrk. Mut oliko sulla lähete nii ku osastohoitoon vai joku muu lähete?

Käyttäjä September kirjoittanut 03.11.2018 klo 08:22

Hei ja hyvää viikonloppua.

En mennyt enää takaisin jonottamaan. Liian ahdistavaa. Lähete oli siis yleislääkärin kirjoittama psykiatriseen arvioon. Lähetteessä kyllä oli kai mainittu, että haluan osastohoitoon. Yleislääkäri ei kai voi suoraan lähettää osastohoitoon, ainoastaan tehdä m1 lähetteen, jos kriteerit täyttyvät. Mutta tässä nyt ei ollut siitä kyse, koska pyysin itse lähetettä arvioon.

En tiedä vielä, mitä aion nyt tehdä. Odotanko maanantain psykologin aikaa vai menenkö takaisin ensiapuun. Mielestäni hoitotahoni pitäisi järjestää mahdollinen osastohoitoni ilman kolmatta tai neljättä osapuolta. Kesällä se onnistui helposti, mutta koska uusi lääkärini on täys idiootti, en oleta että hän asian järjestää. Sitä paitsi kyseinen mielialahäiriöpoliklinikka on vain hoidon kulissi, koska resursseja ei ole tarpeeksi.

Olin eilen jotenkin ihan sekaisin. Se voi tietty johtua opamoxin yliannostuksesta tai sitten tämä masennus on muuttumassa pian psykoottiseksi. Ainakin tuntuu hiukan samalta kuin viime syksynä.

Käyttäjä September kirjoittanut 03.11.2018 klo 10:00

Otin loputkin Opamoxit, ja sanoin miehelle ettei musta ole tänään mihinkään. Voi mun perhettä, kun joutuu tätä kestää.

En tiedä, miten huomisesta selviää kun ei ole opamoxia.

Käyttäjä Tyttönen vaan kirjoittanut 03.11.2018 klo 10:24

Mulla on suht hyvä aamu, ku pyykkejäkin oon jaksanu pestä..

Käyttäjä Joie kirjoittanut 03.11.2018 klo 12:28

Anna13 kirjoitti 1.11.2018 10:9
Minulla on vain yksi ystävä joka asuu miltei toisella puolella Suomea. Olen tuntenut hänet kauan mutta en ole nähnyt vuosikausiin. Hänellä on mielenterveysongelmaa vähän erilaista kuin minulla hän soittelee minulle tosi usein. Usein monta kertaa päivässä pitkiä puheluita. Välistä tuntuu etten jaksaisi jutella hänen kanssaan koska alan jotenkin masentua enemmän. Hän sanoo usein että hän soittaa minulle niin monta kertaa että vastaan...hän sanoo kärsivänsä ahdistuksesta. Tuntuu jotenkin rankalta etten saa elää "omaa elämääni" vaan hän soittelee minulle jatkuvasti

Hei, ei sunkaan sun tartte vastata aina puhelimeen! Hänen on varmaan syytä etsiä jokin muu auttava taho, jos on tarvetta purkaa olojaan monta kertaa päivässä. Ihan ok vaikka sanoa, tarvitsen nyt vähän taukoa ja rauhoittumisen aikaa. En vastaa puhelimeen seuraavaan kahteen viikkoon. Tai että voidaan jutella vaikka kerran viikossa, mutta ei enempää.

Käyttäjä September kirjoittanut 03.11.2018 klo 13:16

Pääsin psykiatriseen arvioon. Samalta seisomalta tuli lähtö osastolle. Jouduin ensin suljetulle vastaanotto-osastolle, mutta heti kun tuolta kakkoselta vapautuu naispaikka, pääsen sinne.

Ajatukset on aika ristiriitaiset.

Käyttäjä kirte5 kirjoittanut 03.11.2018 klo 13:39

Tyttönen vaan kirjoitti 3.11.2018 10:24

Mulla on suht hyvä aamu, ku pyykkejäkin oon jaksanu pestä..

Kiva kuulla Tyttönen, että olet jaksanut. Minäkin pesin aamupäivän pyykkejä.
☺️

Sitten kävin kaupoissa etsimässä takkia, mutta ei ollut sopivanvärisiä ja oli liian kalliita mun budjettiin. No voin jatkaa etsintää myöhemminkin. Kohta olen lähdössä kuntoileen, se piristää mun mieltäni.

Käyttäjä kirte5 kirjoittanut 03.11.2018 klo 13:42

September kirjoitti 3.11.2018 10:0

Otin loputkin Opamoxit, ja sanoin miehelle ettei musta ole tänään mihinkään. Voi mun perhettä, kun joutuu tätä kestää.

En tiedä, miten huomisesta selviää kun ei ole opamoxia.

Hei September,

Katsoin uteliaisuuttani netistä, että M1-lähete on kaiketi voimassa 3 vuorokautta. Ajattelin jos tää tieto sua kiinnostaa.

Käyttäjä September kirjoittanut 03.11.2018 klo 15:24

Olen nyt täällä suljetulla osastolla, kunnes paikka vapautuu mielialojen osastolta.

Lastensuojeluilmoitus on tehty. Rutiinitoimenpide.

Haluaisin omia vaatteita ja asioita tänne, mutta ei onnistu kun suljettu. Täällä ei saa edes puhelinta ladata omassa huoneessa.

Kaiken kaikkiaan on heti helpompi olla, kun pääsi kotiympäristöstä pois.

Käyttäjä Tyttönen vaan kirjoittanut 03.11.2018 klo 18:09

September kirjoitti 3.11.2018 15:24

Olen nyt täällä suljetulla osastolla, kunnes paikka vapautuu mielialojen osastolta.

Haluaisin omia vaatteita ja asioita tänne, mutta ei onnistu kun suljettu. Täällä ei saa edes puhelinta ladata omassa huoneessa.

Mä oon ollu suljetulla, mut ei siellä noin tiukkaa kuria oo ollu. Puhelimen oon saanu pitää ja ladata omassa huoneessa. Tsemppiä!

Käyttäjä kirte5 kirjoittanut 03.11.2018 klo 19:17

September kirjoitti 3.11.2018 15:24

Hei September

Hyvä juttu, että saat nyt lepäillä ja saat hoitoa siellä osastolla.

Minäkin olen kerran ollut suljetulla, silloin en saanut myöskään pitää puhelinta, vaihtovaatteita kyllä sai olla omassa kaapissa ja hygieniatarvikkeita. Oikein paljon tsemppiä myös minulta.

Käyttäjä Cherry77 kirjoittanut 03.11.2018 klo 20:02

Paljon tsemppiä September ja parane pian🙂🌻

Käyttäjä Tyttönen vaan kirjoittanut 04.11.2018 klo 11:06

Mulla menee taas hiukan paremmin, en tajua mikä mun mielialoja heittelee. Välillä oon ihan mieli maassa ja sit vähän ajan päästä oon ilonen..

Käyttäjä September kirjoittanut 04.11.2018 klo 11:58

Tyttönen vaan kirjoitti 4.11.2018 11:6

Mulla menee taas hiukan paremmin, en tajua mikä mun mielialoja heittelee. Välillä oon ihan mieli maassa ja sit vähän ajan päästä oon ilonen..

Kiva, että menee paremmin. Noi miellialat ja aivokemia on kyllä kummallista.

Käyttäjä September kirjoittanut 04.11.2018 klo 12:06

Kiitos kaikille toivotuksista ☺️❤️

En juuri muista kahdesta edellisestä päivästä mitään. En muista päivystykseen saapumista enkä osastolle tuloa. Muistan, että joku esitteli paikat, mutta aamulla ne näyttivät täysin tuntemattomilta. Viestejä olen kirjoitellut paljonkin, mutta niitäkään en muistanut kirjoittaneeni.

Eilinen meni nukkuessa. Tänään on pyörinyt kaikenlaiset ajatukset mielessä. Kaikki mahdollinen häpeästä syyllisyyteen.