Masentuneiden foorumi

Masentuneiden foorumi

Käyttäjä minäitse89 aloittanut aikaan 23.04.2018 klo 08:52 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä minäitse89 kirjoittanut 23.04.2018 klo 08:52

Moi!

Ajattelin nyt perustaa tänne tällaisen ryhmän, missä saa purkaa kaiken pahanolon. Saa sanoa esim. suoraan että mikä tässä elämässä on niin perseestä välillä. Toki saa sanoa positiivisiakin asioita, mutta eritoten, jos haluaa purkaa pahaa mieltä, niin kirjoita tänne. Yritetään sitten yhdessä selvittää solmut…

Käyttäjä Tyttönen vaan kirjoittanut 18.05.2018 klo 11:49

Mua ahistaa nuo itsemurha-ajatukset..

Käyttäjä Tyttönen vaan kirjoittanut 20.05.2018 klo 14:45

Että voi ihmistä ahistaa nuo ajatukset..

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 20.05.2018 klo 19:06

Täällä ilmoittautuu yksi masentunut. Taas tämä olo. Viikko sitten viimeksi. Tunnen oloni synkäksi. Vähän itsetuhoiseksikin. Mutten usko tekeväni itselleni mitään tällä kertaa.

Olen ehkä touhunnut kahtena päivänä liikaa. Herännyt aikaisin ja nukkunut liian vähän.

Itkisin, jos pystyisin. Itken ehkä sisäänpäin, kuten eräs tuttuni aikanaan asian ilmaisi.😭

Käyttäjä minäitse89 kirjoittanut 21.05.2018 klo 07:22

Mullakin ollu aika vaikeaa. Tuntuu että elämä on kärsimystä, en kuitenkaan aio tehdä itselleni mitään aion vaan kestää tämän tuskan. Antaudun tälle tuskalle ja otan sen vastaan kun ei muutakaan voi. ☹️

Käyttäjä Tyttönen vaan kirjoittanut 21.05.2018 klo 10:38

Mä kävin terapeutilla ja sain puhuttua noista itsemurha-ajatuksista sille.

Käyttäjä Jopperi kirjoittanut 21.05.2018 klo 12:19

insanus kirjoitti 17.5.2018 14:2

Minulla on ihan sama asia mutta koitan itselleni sanoa jatkuvasti että mennyt on mennyttä. Olen tehnyt teon jota kadun todella paljon ja toivoisin että voisin peruuttaa sen. Mutta koska en voi, niin ainoa mitä voin tehdä on koittaa oppia siitä ja pyrkiä olemaan parempi ihminen. Tiedän ( omasta kokemuksesta myös ) että on todella vaikeaa antaa menneen olla mutta oikeastaan emme voi muuta. Jokainen tekee huonoja valintoja, ehkä meitä enemmän määrittää se opimmeko niistä mitään vai jatkammeko samaa rataa.

Tiedän että se kuulostaa fraasilta mutta meidän pitäisi pystyä elämään hetkessä. Elämässä ainoa varma asia on muutos.

Voimia

Se masennus ja paha olo mitä henkilökohtaisesti välillä käyn läpi, niin silloin minulla menee aina tähän että mietin likaa menneitä, syytän itseäni miten se on mennyt, mitä oisin voinut tehdä toisin.. Mietin muunmuassa menetettyjä ystävyyksiä, kun olen ne jollain tapaa mokannut, vaikka siihenkin toinen osapuoli on yhtälalla syyllinen. Se, että asioista ei kyetä juttelemaan. Se on niin ilkeä juttu.

Hetkessä pitäis opetella tosiaan elämään, sillä eihän meillä koskaan ole huomisesta tietoa.

Käyttäjä Tyttönen vaan kirjoittanut 22.05.2018 klo 18:30

Mulla on itsemurha-ajatuksia ja psykoosin oireita sekasin..

Käyttäjä September kirjoittanut 22.05.2018 klo 19:33

Hei vaan!

Mulla takana 20vuotta masennusta. Nyt menossa kaksisuuntaisen sekamuotoinen jakso tammikuusta asti. Lääkkeet auttaa, mutta ei just nyt ole sopiva kombo. Mielialantasaaja jäi pois sivuvaikutusten takia niin nyt on sit mieli pohjamudissa. Antipsykootti hillitsee vauhtia, mutta siinäkin kauheet sivuvaikutukset.

Kahden viikon päästä lähtö reissuun toiselle puolelle maapalloa. Lääkkeisiin ei ehdi kahdessa viikossa tehdä muutoksia, joten taidan jättää psykoosilääkkeen pois ja pyrkiä hypomaniaan, kun ei tätä masennustakaan jaksa. Katotaan sit reissun jälkeen lääkkeet uusiks, jos en ole saanut aikaiseksi maniaa.

Käyttäjä September kirjoittanut 22.05.2018 klo 20:26

Taidanpa puolittaa ton depot Ketin heti tästä illasta alkaen, mitäpä sitä odottamaan. Täytyy hakee apteekista lisää benzoja. Luulis että benzoilla ja lyhytvaikutteisella Ketipinorilla selvii lopetuksesta.

Huomenna psykologin aika, paras ehkä kertoa sille typerästä suunnitelmastani. Ihanaa, nyt tuntuu että hypot puskee päälle jo muutenkin. Ärsyttää ja ahdistaa.

Käyttäjä minäitse89 kirjoittanut 23.05.2018 klo 17:30

En enää tiedä minkä takia haluaisin pois tästä maailmasta...? Ehkä kipujen...☹️

Käyttäjä September kirjoittanut 23.05.2018 klo 20:09

Kävin tänään psykologilla. Oon käynyt siellä psykoterapia-arviossa. No lopputulema ei ollut mikään yllätys. Terapiaa ei voi aloittaa tässä kunnossa. Hyöty on selvä sitten jonain päivänä, kun on tasapaino löytynyt.

Itkin koko 45min pahaa oloa. Masennus nyt mennyt niin pahaksi parissa viikossa, että jos vielä pahemmaksi, niin sitten osastohoitoon fiksaamaan lääkitys (helvetin bipo dg). Kerroin mun suunnitelmasta ajaa lääkitys kokonaan alas ennen reissua. Lääkäri soitti aika nopeesti perään, mutta en vastannut.

Sit kun olin saanut itseni iltapäivään mennessä kasaan, niin melkein naapurissa neljä perhettä menetti kotinsa tulipalossa. Tyttären paras ystävä perheineen yksi heistä. Voisinpa jotenkin auttaa. Taidan viedä heidän tyttärillensä omieni vaatteet, kun ovat samaa kokoa. Yleensä en tunne mitään empatiaa, mutta nyt liippas läheltä.

Käyttäjä Tyttönen vaan kirjoittanut 24.05.2018 klo 11:19

Enpä oo saanu näytettyä tota itsemurhakirjettä kenellekkään, et taian olla yksin tän asian kaa..

Käyttäjä September kirjoittanut 25.05.2018 klo 08:45

Tyttönen vaan kirjoitti 24.5.2018 11:19

Enpä oo saanu näytettyä tota itsemurhakirjettä kenellekkään, et taian olla yksin tän asian kaa..

Laita se tänne?

Käyttäjä September kirjoittanut 25.05.2018 klo 08:54

Eilen oli ihan hirvee olo taas, mutta sit hypo-oireet iski päälle ku salama kirkkaalta taivaalta. Oon nyt jättänyt sen psykoosilääkkeen pois ja alkaa pikkuhiljaa oireet palata. Tänään heräsin aikaisin muutaman tunnin unien jälkeen sitten moneen viikkoon. Tää sekamuotoinen on tietty ihan yhtä tuskaa, mutta tarviin nyt toimintakykyä tähän masennuksen keskelle.

Sehän on selvää, että tää mun lääkehölmöily ei tuu hyvin päättymään, mutta tarviin tätä just nyt. Lääkäri soittaa tänään, voin arvata mitä sanottavaa sillä on...

Käyttäjä Tyttönen vaan kirjoittanut 25.05.2018 klo 09:16

September kirjoitti 25.5.2018 8:45

Tyttönen vaan kirjoitti 24.5.2018 11:19

Laita se tänne?

Eipä taitas moderaattorit julkasta sitä, ku jos kirjottasin tänne sen..