Masentuneiden foorumi

Masentuneiden foorumi

Käyttäjä minäitse89 aloittanut aikaan 23.04.2018 klo 08:52 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä minäitse89 kirjoittanut 23.04.2018 klo 08:52

Moi!

Ajattelin nyt perustaa tänne tällaisen ryhmän, missä saa purkaa kaiken pahanolon. Saa sanoa esim. suoraan että mikä tässä elämässä on niin perseestä välillä. Toki saa sanoa positiivisiakin asioita, mutta eritoten, jos haluaa purkaa pahaa mieltä, niin kirjoita tänne. Yritetään sitten yhdessä selvittää solmut…

Käyttäjä Cherry77 kirjoittanut 31.10.2018 klo 19:56

Nyt September jäitä hattuun. Muista että olet ennenkin selvinnyt tuosta. Vasta olit hyvinvoiva ja energinen. Kyllä se taas helpottaa, tiedät sen. Paljon voimia!

Käyttäjä September kirjoittanut 01.11.2018 klo 10:08

Hei ja hyvää päivää.

En muista edes mikä päivä on. Tänään kai piti aamulla käydä labrassa, mutta enpä käynyt. Samantekevää.

Pidän nyt kahden viikon sairasloman osa-aikasairaslomasta, vaikka meneekin kamalaksi säädöksi Kelan kanssa. Olen aikaisempien hakemuksien päätöksiä odotellut jo yli kuusi viikkoa, mutta päätöksiä ja rahaa ei kuulu. Kaiken lisäksi en saa tuolla A todistuksella rahaa. Lääkäri varmastikin sen tiesi ja kirjoitti silti.

Lääkäri ei ollut yhtään tutustunut sairauskertomukseeni etukäteen. Hänellä ei ollut käsitystä lääkkeistäni eikä edes siitä, että olin kaksisuuntaisen diagnoosin saanut vuosi sitten. Jäi todella paha mieli käynnistä ja itkin koko matkan kotiin.

Olen jokseenkin helpottunut, ettei tarvitse kahteen viikkoon mennä töihin. Ei tarvitse mennä sinne esittämään mitään. Kunhan vaan tästä selviän joskus työkykyiseksi niin alan etsiä uutta työpaikkaa. Minua ei tuolla enää kaivata, se on tullut selväksi.

Haluaisin järjestää lapsille jotain halloweenia, mutta en jaksa. Muistan omasta lapsuudesta, kuinka erityisiä juhlapyhät oli ja niitä aina juhlittiinkin, mutta omille lapsille en ole pystynyt tarjoamaan kuin joulun. Se musertaa minut. Onneksi kaikki lapset ovat saaneet kutsun halloween juhliin.

Kurja ja ahdistava viikonloppu lähenee taas. Tämä elämä on niin kurjaa ja rumaa. Mies ja lapset ansaitsevat parempaa. Ehkä joku muu voisi tarjota parempaa. Olen vaan taakka heille.

Käyttäjä Anna13 kirjoittanut 01.11.2018 klo 10:09

Olen ollut tosi väsynyt viime kuukausina enkä oikein tiedä mistä tämä väsymys johtuu. On masennusta ja kilpirauhasongelmaa ja temestan vähentämistä kun lääkärin mielestä mulle on kehittynyt riippuvuus ja siitä pitäisi päästä pois. Teen töitä tutkimushaastattelijana joka on ajoittain haastavaa. Välillä en saa niin paljon haastatteluja kuin muut ja se huolettaa että jatkuuko työt kuinka kauan. Teen myös toista osa-aikaista työtä mutta siinä myös ongelmaa tällä hetkellä. Töitä ei ole tällä hetkellä niin paljon kuin aiemmin. Muutin tässä jokin aika sitten uuteen vuokra-asuntoon uudelle paikkakunnalle tosin en kovin kauaksi entistä asuinpaikkakuntaani. Joskus kaipaan niitä vanhoja maisemia jossa lenkkeilin. Minulla on vain yksi ystävä joka asuu miltei toisella puolella Suomea. Olen tuntenut hänet kauan mutta en ole nähnyt vuosikausiin. Hänellä on mielenterveysongelmaa vähän erilaista kuin minulla hän soittelee minulle tosi usein. Usein monta kertaa päivässä pitkiä puheluita. Välistä tuntuu etten jaksaisi jutella hänen kanssaan koska alan jotenkin masentua enemmän. Hän sanoo usein että hän soittaa minulle niin monta kertaa että vastaan...hän sanoo kärsivänsä ahdistuksesta. Tuntuu jotenkin rankalta etten saa elää "omaa elämääni" vaan hän soittelee minulle jatkuvasti

Käyttäjä September kirjoittanut 01.11.2018 klo 15:43

Taisin ottaa liikaa opamoxia, kun en pysy pystyssä. Yritin saada hyvät unet aikaan, mutta sainkin vain sekavan tilan. Opamoxin ja lihasrelaksanttejen sekoitus toimi paremmin.

Seuraava psykologin aika on maanantaina. Jotenkin pitäisi sinne asti selvitä. Tarttisin keskusteluapua vähintään joka toinen päivä, mieluiten päivittäin. Mutta se lienee mahdoton ajatus. Ei täällä saa tarpeeksi apua.

Käyttäjä kirte5 kirjoittanut 01.11.2018 klo 20:53

September kirjoitti 1.11.2018 15:43

Taisin ottaa liikaa opamoxia, kun en pysy pystyssä. Yritin saada hyvät unet aikaan, mutta sainkin vain sekavan tilan. Opamoxin ja lihasrelaksanttejen sekoitus toimi paremmin.

Seuraava psykologin aika on maanantaina. Jotenkin pitäisi sinne asti selvitä. Tarttisin keskusteluapua vähintään joka toinen päivä, mieluiten päivittäin. Mutta se lienee mahdoton ajatus. Ei täällä saa tarpeeksi apua.

Hei September. Olen vähän huolissani sinusta. Et kai enää ota lääkkeitä liikaa/ turhan takia? Voisitko saada keskusteluaikoja 2 kertaa viikossa esim? Minä olen ainakin joskus saanut.
Sinä voit pyytää Kelaa varten lääkäriltä sen B-todistuksen kun olet yhteydessä häneen.
Nyt sinulla on vaikea jakso, mutta sinä olet ainutlaatuinen ja arvokas ihminen. Olet arvokas, olet sitten työssä tai et. Ihmettelen sinun lääkäriä, taisi olla nuori lääkäri vasta. Toivon sulle apua ja voimia ja että lääkitys auttaisi pian.

Käyttäjä September kirjoittanut 02.11.2018 klo 07:06

kiitos kirte5, kun kirjoitit. Lääkärini oli itse asiassa vanhempi herrasmies, polin ylilääkäri. Se ehkä selittää työnteko ja sisu kommentit. Eniten ihmetyttää, etten saanut mitään seuranta-aikaa vaan olen nyt omillani. Jos tilanne ei kahden viikon päästä ole hellittänyt, niin haen sitten tk:n päivystyksen kautta lisää sairaslomaa.

Käyttäjä September kirjoittanut 02.11.2018 klo 09:14

Mietin, missä vaiheessa pitäisi lähteä päivystykseen, mutta ehkä odotan maanantain keskusteluaikaan. Tämä elo on sietämätöntä, mutta mitäpä tälle voi. Pitää vaan kestää se 3-4 viikkoa.

Opamoxit on ihan juuri loppu. Otin äsken neljä. Vielä toiset neljä huomiselle jäljellä. Sunnuntaina täytyy keksiä jotain muuta.

Alkaa kyllä tuntua, että tästä kotona olemisesta ei tule mitään. Varsinkin, jos tätä pitää muutama viikko kestää.

Käyttäjä Tyttönen vaan kirjoittanut 02.11.2018 klo 11:22

Mä kävin eilen keskussairaalassa mut kotiahan ne laitto sieltä.. en oo vissiin tarpeeks sairas..

Käyttäjä September kirjoittanut 02.11.2018 klo 11:36

Lähdin terveyskeskukseen jonottamaan.

Käyttäjä Tyttönen vaan kirjoittanut 02.11.2018 klo 14:37

September kirjoitti 2.11.2018 11:36

Mikä on tilanne?

Käyttäjä September kirjoittanut 02.11.2018 klo 14:45

Tyttönen vaan kirjoitti 2.11.2018 14:37

Mikä on tilanne?

Sain tk:sta lähetteen ensiapuun. Yhä odotan siis.

Käyttäjä Tyttönen vaan kirjoittanut 02.11.2018 klo 15:26

September kirjoitti 2.11.2018 14:45

Tyttönen vaan kirjoitti 2.11.2018 14:37

Mikä on tilanne?

Sain tk:sta lähetteen ensiapuun. Yhä odotan siis.

Tsemppiä sulle 🙂🌻

Käyttäjä September kirjoittanut 02.11.2018 klo 16:10

Odotus oli kohtuuttoman pitkä, joten lähdin menemään. Vedän varmaan vähän lisää lääkkeitä. Lääkäri kirjoitti lähetteen syyksi vakava itsetuhoisuus.

Käyttäjä September kirjoittanut 02.11.2018 klo 17:17

Lähdin menemään, kun en pystynyt odottaa niin kauan, mutta harkitsen takaisin menoa. Lähete on kai voimassa jonkin aikaa?

Käyttäjä kirte5 kirjoittanut 02.11.2018 klo 20:16

September kirjoitti 2.11.2018 17:17

Lähdin menemään, kun en pystynyt odottaa niin kauan, mutta harkitsen takaisin menoa. Lähete on kai voimassa jonkin aikaa?

September moi.

Ymmärrän ettei tuntitolkulla jaksa odottaa. Ehkä sun kannattaisi kuiteskin hakeutua takaisin. Uskon että saisit apua sieltä koska vakava itsetuhoisuus, ettei mee pahemmaksi. Jos jaksat vielä tänään mennä kun en ainakaan minä tiedä kauanko lähete ensiapuun on voimassa ei varmaan kauaa. Halaus sinulle.