Masentuneiden foorumi

Masentuneiden foorumi

Käyttäjä minäitse89 aloittanut aikaan 23.04.2018 klo 08:52 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä minäitse89 kirjoittanut 23.04.2018 klo 08:52

Moi!

Ajattelin nyt perustaa tänne tällaisen ryhmän, missä saa purkaa kaiken pahanolon. Saa sanoa esim. suoraan että mikä tässä elämässä on niin perseestä välillä. Toki saa sanoa positiivisiakin asioita, mutta eritoten, jos haluaa purkaa pahaa mieltä, niin kirjoita tänne. Yritetään sitten yhdessä selvittää solmut…

Käyttäjä minäitse89 kirjoittanut 25.10.2018 klo 11:44

Annan anteeksi itselleni. Annan anteeksi kaikki tekemäni virheet. Yritän vain rämpiä tässä elämän suossa. En voi muutakaan... Yritän tehdä vähemmän virheitä tulevaisuudessa...

Hyvää torstaita!

Käyttäjä minäitse89 kirjoittanut 25.10.2018 klo 15:20

Vaikka elämä on raskasta, niin näen kuitenkin asian niin että uusi päivä on aina uusi mahdollisuus elää parempaa elämää. Jokainen sekuntti on kuitenkin tärkeä tässä meidän pienessä elämässä. Elämä täytyy käyttää mielekkääseen opiskeluun ja harrastuksiin. Elämä on ennen kaikkea työtä....

Käyttäjä Tyttönen vaan kirjoittanut 25.10.2018 klo 18:16

Muutama päivä meni hyvin, mut nyt oon romahtamispisteessä ja itsetuhon partaalla. Kun ei vaan jaksa ☹️

Käyttäjä September kirjoittanut 25.10.2018 klo 21:41

Hei.

Pitkä koulutuspäivä taas takana. Olin aamulla aika poissaoleva ja sen verran alavireinen, etten jaksanut edes yrittää muuta. Työkaveri huomasi sen ja kyseli, mutta en halunnut alkaa avaamaan tän hetkistä tilannetta siinä enempää. Piristyin kuitenkin loppupäivää kohti. Silti teki jotenkin pahaa olla sillä kokoonpanolla. Kaikki muistutti siitä, missä roolissa ennen olin ja mikä mun paikka ja arvo nyt on. Huomasin jatkuvasti miettiväni uutta työpaikkaa ja uutta alkua.

Huomenna on viimeinen koulutuspäivä. Siinä vierähtää helposti koko päivä, kun aamulla poimin kollegoita kyytiin matkanvarrelta. Sitten tulee taas pitkä ja tuskallinen viikonloppu vailla mitään halua tehdä yhtään mitään. Jotenkin pitäisi lasten takia jaksaa ja nousta tekemään jotain. Lapsetkin alkavat varmaan kohta huomata.

Näyttää siltä, että itseaiheuttamani vammat ovat tulehtuneet. Kuinka noloa ja häpeällistä. En tiedä, miten niin pääsi käymään. Olen yleensä huolellinen. Itsetuhoisuus jatkuu myös oman hyvinvoinnin laiminlyömisenä.

Käyttäjä Tyttönen vaan kirjoittanut 26.10.2018 klo 09:01

Tänää ois terapeutille aika, toivottavasti saan apua sieltä..

Käyttäjä minäitse89 kirjoittanut 26.10.2018 klo 13:59

Kyllä on vaikea sairaus tämä skitsofrenia... ☹️

Käyttäjä Tyttönen vaan kirjoittanut 26.10.2018 klo 14:57

minäitse89 kirjoitti 26.10.2018 13:59

Kyllä on vaikea sairaus tämä skitsofrenia... ☹️

Sanos muuta, on ylä ja alamäkiä..

Käyttäjä kirte5 kirjoittanut 26.10.2018 klo 18:24

Hei

Tänään on ollut hyvä päivä. Töissä meni työt sujuvasti tänään, eikä tullut viikon ajalta huomautuksia ja yhden hyvän palautteenkin sain, mikä piristi mieltä. On kiva, kun on selvinnyt taas työviikosta ja asiakkaatkin ovat olleet mukavia.

Toinen asia, josta iloitsen on, kun Kelasta soitettiin ja kerrottiin, että he myöntävät mulle Kelan terapian. En tiedä mitä tekisin ilman sitä. Lisäksi olen saanut varattua 2 viikon päähän ajan lääkärille mahdollista lääkkeen vaihtoa varten. Onko muilla Escitalopramia masennukseen? Minulla se väsyttää tosi paljon voisin nukkua 9 tunnin yöunet ja 2 tunnin päiväunet. En tykkää, että vuorokaudesta siis menee nukkumiseen melkein puolet ajasta. Nyt olen senverran paremmassa kunnossa, että lääkevaihtoa voi ajatella.

Olen nyt saanut paremmin asioita hoidettua. Sain tänään varattua ajan talvirenkaitten vaihtoon. En halua liukastella, enkä ajaa kenenkään päälle kesärenkailla.

Otin tänään ruokakaupasta mukaani ilmaisjakelulehden ja siinä on pari mielenkiintoista juttua, jotka aion lukea. Lisäks huomenna menen työpaikan kuntosalille, jota me saadaan käyttää ilmaiseksi. Kiva, että vähälläkin rahalla voi pärjätä ja joskus jotain voi saada ihan ilmaiseksikin.

En tiedä onko tätä kyselty aikaisemmin, mutta minkälainen musiikki saa teidät pois masennuksen ajatuksista?

Olen huomannut, että reipas ja melodinen discomusiikki tekee minulla olon iloiseksi ja energiseksi, jo puoli tuntia päivässä riittää, mieluiten aamulla. Lisäks masentuneena ei kannata kuunnella mitään surullista musaa, koska se vaan pahentaa oloa. Kuntosalilla taas musiikki saa olla semmoista hevityyppistä, niin se saa adrenaliinin virtaamaan ja jaksaa paremmin nostaa painoja. Olen tehnyt itselleni mukavista kappaleista you tubeen soittolistan, jota kuuntelemalla todella piristyn.

Toivon kaikille hyviä ja iloisia ajatuksia viikonloppuun. Tänne voisi kirjoitella muillekin iloksi jotain ilahduttaneita asioita. Minua on auttanut paljon se, että vaikka väkisin kirjoittelee joka päivä ylös asioita, joista on kiitollinen. Vähitellen se voi auttaa huomaamaan hyviäkin asioita elämässä.

🙂

Käyttäjä September kirjoittanut 26.10.2018 klo 21:51

Hei vaan.

En oikein edes tiedä, haluanko kirjoittaa. Täytyy kuitenkin jotain rutiinia pitää yllä. Olo on totaalisen välinpitämätön. Mieliala on mitäänsanomattoman neutraali enkä voi ottaa kantaa mihinkään asiaan, koska kaikki on täysin samantekevää. Ei ole mielipidettä mihinkään asiaan. On aivan sama olenko vai en.

Tänään oli viimeinen koulutuspäivä esimiesporukan kanssa. Aiemmin rakas työporukka inhottaa nyt. En halua olla heidän seurassa teennäinen, mutta pakko on hymyillä ja nauraa samoille typerille jutuille.

En ole nyt aiheuttanut enempää vahinkoa itselleni. En uskalla tulehduksen takia. Tosin jätän aterioita väliin tietoisesti. Elän lähinnä kahvilla. Tekisi mieli nukkua viikonlopun yli. Voisin ottaa vähän liikaa opamoxia ja ketipinoria.

Käyttäjä Tyttönen vaan kirjoittanut 27.10.2018 klo 10:29

Ja ittensä satuttaminen jatkuu..

Käyttäjä September kirjoittanut 27.10.2018 klo 11:39

Hei vaan ja hyvää viikonloppua.

kirte5, kiva kuulla sinusta välillä. Mukavaa, että sinulla on hyviäkin päiviä ja pystyt löytämään asioita, joista olla kiitollinen. Olen kokeillut tuota kiitollisuus juttua ja se kyllä toimii. Kannattaa lukea Rhonda Byrnen Salaisuus, jos lukuintoa löytyy. Se on muuttanut monen elämän. Siinä käsitellään mm. kiitollisuutta ja sen merkitystä.

Vaikeassa masennuksessa en pysty kuuntelemaan musiikkia, mutta olen huomannut eron siinä, minkälaista musiikkia kuuntelen kun olen hypomaaninen tai masentunut. Hypomaanisena kuuntelen latinoa tai vahvoja naisartisteja. Masentuneena kuuntelen synkempää musiikkia tai sellaista, joissa on vahvat sanoitukset tai sanoitukset kertoo selvää tarinaa. Viime aikoina olen kuunnellut samaa musiikkia, jota kuuntelin viime syksynä, kun olin tehostetulla polilla hoidossa. Yhdistän todella vahvasti musiikin eri tunnetiloihin ja tuo kyseinen musiikki tuo muiston turvallisuudentunteesta. Jos johonkin musiikkiin liittyy negatiivinen tunnekokemus, välttelen sen kuuntelemista.

Joo voisi olla hyvä idea, että täällä jaettaisiin kivojakin asioita. Ei ole aina helppoa masentuneena löytää positiivisia asioita, mutta kyllä niitä on kun oikein miettii.

Minulla on kuuden päivän vapaa ja se tuntuu tulevan tarpeeseen. Koulutukset ovat olleet aika puuduttavia. Ehkä yritän tänään siivoilla ja puuhailla kotona, ettei päivä valu ihan hukkaan. Mitään ei kyllä huvita tehdä, mutta pakko yrittää.

Käyttäjä September kirjoittanut 27.10.2018 klo 12:16

Vielä piti onnitella sinua, kirte5, Kela-päätöksestä 🙂🎂

Escitaloprami oli mulla ensimmäinen lääke masennukseen, mutta nyt nykydiagnoosin tiedolla se myös aiheutti ensimmäinen manian. Lääkkeet lensi aika nopeasti roskiin, kun alkoi vauhtivaihe. Muistelen sivuvaikutuksinä ainakin päänsärkyä ja pahoinvointia. Vaikutuksia uneen en osaa sanoa, koska käytin samanaikaisesti rauhoittavia nukkumiseen.

Käyttäjä Tyttönen vaan kirjoittanut 27.10.2018 klo 14:10

Miten voikin olla näin itsetuhonen olo, koko ajan haluan satuttaa itteäni, ku äänet nii käskevät..

Käyttäjä September kirjoittanut 27.10.2018 klo 16:46

Tyttönen vaan kirjoitti 27.10.2018 14:10

Miten voikin olla näin itsetuhonen olo, koko ajan haluan satuttaa itteäni, ku äänet nii käskevät..

Mä haluan satuttaa ilmankin ääniä, mutta yritän olla tekemättä sitä. Toivon, että pystyt vastustamaan harhoja ja olla satuttamatta itseäsi Tyttönen.

Käyttäjä Tyttönen vaan kirjoittanut 27.10.2018 klo 18:26

September kirjoitti 27.10.2018 16:46

Tyttönen vaan kirjoitti 27.10.2018 14:10

Mä haluan satuttaa ilmankin ääniä, mutta yritän olla tekemättä sitä. Toivon, että pystyt vastustamaan harhoja ja olla satuttamatta itseäsi Tyttönen.

Sitä mäkin toivon, mut tällä hetkellä en vaan pysty vastustaa..eikä terapeutti ees tiiä noista jälistä vielä..