Moi,
Kiva, kun kirjoitat September, toivon että vointisi tulisi paremmaksi. Luulisin, että sinun oma vointisi on nyt kaikkein tärkein asia, muut asiat tulevat vasta sen jälkeen.
Minulla on myös masennusta. Minulla on siitä kummallinen tilanne, että minulla menee kaksi eri masennuslääkitystä, mutta ne eivät tehoa riittävästi. Niiden takia näen kummallisia unia ja oloni on poissaoleva kuin olisin hypnotisoitu.
Eilen aamupäivällä alkoi ahdistaa töissä ja ei ollut lääkettä mukana.. koitin sitten vaan jatkaa töitä, mutta ärsytti ihan vietävästi ja teki mieli tehdä kaikki ihan huonosti tai lähteä kotiin. Lopulta yritin olla välittämättä ahdistuksesta ja toimin kuin robotti. Tänään oli melkein samanlaista... mutta tein työni jollain tavalla ja yritin tsempata itseäni, kun oli perjantai.
Eilen mulla oli psykologi ja on aina kerran viikossa. Hän kysyi taas mun lääkityksestä. Ymmärsin rivien välistä, että hän on musta huolissaan, siis siitä että lääkitys ei auta riittävästi, vaan olen edelleen masentunut. Eilen tein BDI-testin netissä se näytti selvästi vähemmän masennuspisteitä kuin aiemmin, mutta tunnen silti oloni edelleen pääsääntöisesti masentuneeksi, vaikka yritän ajatella asioita, joista olen kiitollinen. Tääkin on outoa, että en edes tajua olevani masentunut, mutt mielestäni hän kyllä on ihan oikeassa, ajattelen ja puhun negatiivisia.
Tänään ja muutamina muinakin päivinä töissä mulle on tullut semmoisia "kohtauksia". Kuulen joittenkin puhuvan tai jotain hälyääniä ja äänet tuntuvat jotenkin epätodellisilta. En saa mitään selvää ja ymmärrän, että siinä on jotain epätodellista, luultavasti kyse on dissosiaatiosta. Minusta myös tuntuu silloin kuin katoaisin jonnekin. Ymmärrän täysin järjellisellä tasolla, että tuo on epätodellista. Toivon, että tämä ei alkaisi lisääntyä. Muistin yhtäkkiä, että minulla oli noin 12-vuotiaana samanlaisia kohtauksia, mutta en puhunut niistä kenellekään.
Tänään soitin ja varasin soittoajan lääkärille. Mielestäni tää lääkitys ei sovi mulle oikein ollenkaan... tai tästä ei ole hyötyä. Tai tämä kyllä on pitänyt paniikkiolot poissa, mutta tekee muuten olon epämiellyttäväksi. Haluaisin, että lääkäri kirjoittaisi mulle Triptyliä, koska se on ainoa lääkeaine, joka on vaikuttanut mulla masennukseen. Se on kuitenkin trisyklinen lääke eli ei niin hyvä kuin uudemmat. Aion kuitenkin pyytää sitä pienellä annoksella. Luulen, että se pitää ihan hyvin myös paniikit poissa. Toivottavasti lääkäri suostuisi, koska muuten joudun uuteen lääkekokeiluun. Triptyl saattaa kuitenkin tehdä maniaa, jos siihen on taipumus, mutta toivoisin että voisi edes hetken olla muuta kuin Zombi ja masentunut. Myös Opamox vaikuttaa mulla pieninä annoksina piristävästi.
Toivon niin, että parantuisin tästä. Tänään poikkesin töitten jälkeen kahvilassa ja ostin itselleni palan omenapiirakkaa, ajattelin, että minun pitää palkita itseäni työviikon jälkeen. Koko päivän olin ajatellut vain omenapiirakkaa töissä. Tuntui mukavalta avata torttupakkaus ja keittää kahvia sen seuraksi. Omena ja kaneli tuoksui niin ihanalta, että melkein en raskinut syödä sitä. Se oli mukava herkkuhetki.
Oikein mukavaa ja rentouttavaa viikonlopun alkua kaikille täällä.