Välillä tuntuu että minkäköhän takia tänne on synnytty, kun kaikki on niin merkityksetöntä. Jos Jumala on kuollut ja me vaan lillutaan täällä merkityksettömässä maailmassa, jossa ilmastonmuutos nostaa meren joka puolelle ja roskaruoka tappaa meidät.
Maailma ja elämä on vain mielihyvän tavoittelua ja jos ahdistaa niin siihen on pilleri. Jos masentaa niin siihen on pilleri...
Kouluissa päämme räjäytetään lopullisesti jatkuvilla läksyillä ja meille todetaan kuinka tyhmiä olemme...
Lopulta 2100 vuonna on muutama robotiksi muutettu ihminen, jotka eivät tarvitse enää ilmaa vaan tietoisuus oon siirretty koneisiin, jotka jauhavat miljoonia vuosia. Pohtivat samaa kehää vain ja saavat elektronisia mielihyvä impulsseja.
Loppujen lopuksi maapallo hylätään ja kaikki ovat lähteneet johonkin kaukaiseen galaksiin tai toiseen ulottuvuuteen, jonka ihmiset ovat muokanneet itselle sopivaksi.
Kuitenkin mietin, että itse olen luultavasti jo silloin kuollut ja kuopattu, eikä minusta ole jäljellä kuin muutama pölyhiukkanen. Silloin minulla ei ole enää aivoja ei tietoisuutta, ei ajattelua, ei tunteita. Silloin vihdoin olen rauhassa eikä minun tarvitse enää pohtia maailman huolia ja murheita. Saan ikuisen rauhan masennukselta, harhoilta ja kaikelta muulta. Minun ei tarvitse enää kuunnella vittuilua, nalkutusta tai mitään muuta. Minun ei tarvitse katsella harhoja jotka leikkivät seinällä.
Elämästä sanotaan että kaikkea pitää kokeilla, mutta miten voisi pieni ihminen kaikkea kokeilla. Raha on ehkä se ainut asia mikä pitää elämässä kiinni. Raha on se viimeinen toivo joka ehkä jotenkin auttaa sietämään tätä elämää.
Koko maailma on hiljaa hiipuva odotushuone, joka käy koko ajan vain pienemmäksi ja pienemmäksi.
Kirkot on 2100 jo poltettu Jumala on syösty vallasta. Papit ovat noitia. Ja raha hallitsee.
Tuomionpäivä odottaa nurkan takana.
Maailmasta on poistettu rakkaus ja ahdistus, ne ainoat voimat mitkä saavat ihmiset toimimaan.
Mutta onneksi minä olen jo ristin alla, kirkon mullassa. Jossain siellä lahonneen arkun sylissä, minne aurinko ei enää paista. Ja toivo on sammunut. Siellä minä vietän sitten ikuisuutta...