Masentuneiden foorumi

Masentuneiden foorumi

Käyttäjä minäitse89 aloittanut aikaan 23.04.2018 klo 08:52 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä minäitse89 kirjoittanut 23.04.2018 klo 08:52

Moi!

Ajattelin nyt perustaa tänne tällaisen ryhmän, missä saa purkaa kaiken pahanolon. Saa sanoa esim. suoraan että mikä tässä elämässä on niin perseestä välillä. Toki saa sanoa positiivisiakin asioita, mutta eritoten, jos haluaa purkaa pahaa mieltä, niin kirjoita tänne. Yritetään sitten yhdessä selvittää solmut…

Käyttäjä Tyttönen vaan kirjoittanut 30.09.2018 klo 17:47

Mä en tiiä onko mulla alkava psykoosi, ku mua vainotaan, tai ne oliot vainoo mua joka nurkassa. Sit äänet on uhkaavia ja käskeviä ja niitä oonkin viime aikoina totellu.

Käyttäjä September kirjoittanut 30.09.2018 klo 19:24

Tsemppiä sinulle Tyttönen. Saanko kysyä, miten itsetuhoisuus sinulla ilmenee?

Minulla se ilmenee humalahakuisena juomisena ja viiltelemisellä. Pari kertaa olen yrittänyt tappaa itseni huonolla menestyksellä. Onneksi nyt itsetuhoisuutta ei ole, mutta pystyn hyvin samaistumaan itsetuhoisuuden tuskaasi.

Minulla on aamulla ensimmäinen työvuoro pitkästä aikaa. Vähän jännittää, mutta samalla odotan innoissani. Tuntuu hyvältä olla hyödyksi.

Käyttäjä Tyttönen vaan kirjoittanut 30.09.2018 klo 19:36

Itsetuhosuus ilmenee lääkkeiden väärinkäytöllä, lyömisellä, viiltelyllä, uhka käyttäytymisenä..

Käyttäjä Tyttönen vaan kirjoittanut 01.10.2018 klo 13:52

Saan lähetteen psykiatriseen sairaalahoitoon, ku avohoidon palvelut ei enää riitä..

Käyttäjä September kirjoittanut 01.10.2018 klo 15:37

Tyttönen vaan kirjoitti 1.10.2018 13:52

Saan lähetteen psykiatriseen sairaalahoitoon, ku avohoidon palvelut ei enää riitä..

Hyvä juttu!

Käyttäjä Tyttönen vaan kirjoittanut 02.10.2018 klo 09:42

September kirjoitti 1.10.2018 15:37

Tyttönen vaan kirjoitti 1.10.2018 13:52

Hyvä juttu!

On, toivottavasti saan avun nytten..

Käyttäjä minäitse89 kirjoittanut 02.10.2018 klo 14:38

Mullakin itsethuhosia ajatuksia. Yritän kuitenkin taistella...

Käyttäjä Tyttönen vaan kirjoittanut 02.10.2018 klo 15:43

Nyt oon psykan osastolla, huomenna mietitään lääkitystä uuestaan..Onko kellään kokemusta deprakine nimisestä lääkkeestä?

Käyttäjä mmila kirjoittanut 02.10.2018 klo 19:47

Hei kaikki. Yritin tuonne omaa ketjua tehdä mutta ehkä parempi et se painuu unholaan... Saako tänne vielä tunkea mukaan? Kauhea väsymys ja mieliala matalalla, silti sinniteltävä eteenpäin...

Käyttäjä Tyttönen vaan kirjoittanut 03.10.2018 klo 09:30

Tänne vaan joukkoon, mua ahistaa ihan sikana..

Käyttäjä September kirjoittanut 03.10.2018 klo 09:40

mmila kirjoitti 2.10.2018 19:47

Hei kaikki. Yritin tuonne omaa ketjua tehdä mutta ehkä parempi et se painuu unholaan... Saako tänne vielä tunkea mukaan? Kauhea väsymys ja mieliala matalalla, silti sinniteltävä eteenpäin...

Tervetuloa joukkoon!

Käyttäjä minäitse89 kirjoittanut 03.10.2018 klo 10:18

Hirvittävä ahdistus päällä. Kamalia pelkotiloja jne...

Käyttäjä mmila kirjoittanut 03.10.2018 klo 16:10

Kiitos. 🙂

Tämä vuosi on ollut mulle todella raskas, paljon tapahtunut kaikkea ikävää. Ja nyt viimeisimpänä inhottavuutena mun omahoitaja siirtyi toisiin tehtäviin ja sain uuden hoitokontaktin. Olen sellainen, etten osaa puhua asioistani ja ajattelin, että ehkä tämä uusi hoitaja voi olla ihan hyväkin juttu, saisi aloittaa ns. puhtaalta pöydältä ja kertoa kaikki huolet. No ei se niin mennyt tietenkään... Jotenkin se kääntyi taas siihen, että kun osaan analysoida oloani niin hyvin ja hyvinhän mulla nyt meneekin ja kiva kun olen niin hyvässä kunnossa... Enkä kehtaa alkaa väittää vastaan, jälkikäteen vaan mietin että miten tämä nyt taas meni näin... Ja nyt pelkään ensi kerralla avautua, mitä jos hän luulee, että valehtelen? Että keksin päästäni muka oireita ja masennusta kun viimeksikin voin ihan hyvin??

Apua...

Käyttäjä Tyttönen vaan kirjoittanut 03.10.2018 klo 19:23

minäitse89 kirjoitti 3.10.2018 10:18

Hirvittävä ahdistus päällä. Kamalia pelkotiloja jne...

Nii mullakin. Säikähän pienintäkin ääntäm

Käyttäjä September kirjoittanut 04.10.2018 klo 08:20

mmila, jospa sanoisit uudelle hoitajalle suoraan, että sun on todella vaikea puhua asioista. Hoitaja ei varmastikaan ajattele, että välehtelet. Mutta tuolla tiedolla hän osaisi esittää juuri oikeat kysymykset, jolla pääsette alkuun sun voinnista puhumisessa.

Olen kärsinyt lievästä syysväsymyksestä. Yleensä syksy ei minua väsytä vaan päinvastoin. Hypomaaninen kausi alkaa yleensä joulu-tammikuussa, joten mitä pimeämpää, sitä enemmän mulla on virtaa. Vähän jänittää, miten tämä syksy tulee menemään, mutta päivä kerrallaan.