Mmm, ei jaksa aina ystäviä kuormittaa omalla pahalla ololla, joten ehkä tänne kirjoittelu auttaisi ja saisi ainakin omasta päästä vähän ulos asioita jos ei muuten 😳
Yli vuoden ollut keskivaikean masennuksen diagnoosi. Syön 10mg escitalopramia, mutta noin puolen vuoden jälkeen sen tehot yhtäkkiä tuntui loppuneen. Sain otettua yhteyttä terveyskeskukseen, mutta kaikki tapaamiset ja keskustelut pitäisi aloittaa uudelleen, jos lääkitykselle haluaisi tehdä jotain. Se ei vaan onnistu, jos pitää olla kaikki arkipäivät töissä. Hiljalleen masennusoireet palasi, mikä tuntui tosi typerältä, koska mun elämässä on kaikki päällisin puolin oikeasti tosi hyvin. Mulla on katto pään päällä, ruokaa, työpaikka ja kaikki menee ihan hyvin? Ystäviä ei ole juuri nimeksikään, mutta olen introvertti, joten ehkä en niitä niin kaipaakaan...
En vaan tajua, jos asiat on niin hyvin, miksi mun mieli reagoi pieniinkin negatiivisiin vastoinkäymisiin niin rajusti, että pahimmillaan se on tarkoittanut sitä, että oonkin vetänyt sen päivittäisen yhden pillerin sijaan niitä levyllisen ja toivon vaan etten herää enää.
Tuntuu typerältä, huomionhakuiselta, ylidramaattiselta. Siltä, että ihmisiä ärsyttää, jos otan asian puheeksi. Että vaivaan kaikkia turhaan. Että mun ainoa merkitys perheelle on se, että multa saa lainattua rahaa. Se on mun ainoa hyöty tässä elämässä. Oikeasti haluan vaan olla onnellinen.
...anteeksi pitkä avautuminen 😳