Hei,
September, mulla on ollut tänään samanlainen olo, että olen huono. Minun pitäisi alkaa tehdä selkäjumppaa, mutta kun en jaksa, enkä halua. Lisäks mun äiti patistaa mua aloittaan harrastuksen, jota en halua ja olen sen sanonut hänelle useampaan kertaan. Tänään en sitten vastannut hänen soittoihin ja laitoin puhelimen kiinni, koska olen masentunut ja ärtyisä, eikä ole mitään puhuttavaa hälle. Hän jopa arvosteli mun ulkonäköä, niin hän kai kuvittelee tukevansa mua!! Äiti saa aina mut tuntemaan itseni huonoksi, koska hän ei osaa kehua ikinä, eikä lohduttaa. Koska tää päivä on huono, niin se sitten on huono iltaan saakka, enkä saa sitä kääntymään miksikään muuksi. Toivon, että jostain näkyisi edes pieni valon pilkahdus ja toivon, että sinullakin olisi huomenna parempi päivä. Tänäänkin pitäisi lähteä iltakävelylle, mutta ärsyttää niin paljon, että ei sekään auta. Ei toiset ihmiset tajua ,ettei masennuksesta niin vaan nousta haluamalla. Illalla otan rauhoittavan, niin saan ainakin nukuttua kunnolla ensi yön. Odotan aina välillä töissä, että pääsisi jo kotiin kääriytymään pehmoisen fleecepeiton sisään. Se on mulla vähän semmoinen turvapeitto, kun siihen kietoutuu, voi kokea olevansa jotenkin turvassa.
Muntjakki, minä koen myös itseni riittämättömäksi, en jaksa mitä multa vaaditaan, jotenkuten jaksan käydä töissä ja ruuanlaiton ja kotityöt. Yritän vaan selvityä jotenkin, pitäisi heittää toisten vaatimukset johonkin romukoppaan. Tiedän itse oloni ihan tasan tarkaan ja se ei ole hääppöinen, vaikka toiset ehkä niin luulee. Melkein lähdin tänään töistä kotiin, kun alkoi masentaa arvostelut ja vaatimukset. Koitin kestää sitten vaan oloani ja jatkoin töitä. Harmittelin sitä, ettei mulla ollut töissä rauhoittavaa mukana, niin puolikas tabletti olisi taas helpottanut tätä oloa jo. Pitää varmaan ottaa se purkki töihin, jos tarvii.
😭