Masentuneiden foorumi

Masentuneiden foorumi

Käyttäjä minäitse89 aloittanut aikaan 23.04.2018 klo 08:52 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä minäitse89 kirjoittanut 23.04.2018 klo 08:52

Moi!

Ajattelin nyt perustaa tänne tällaisen ryhmän, missä saa purkaa kaiken pahanolon. Saa sanoa esim. suoraan että mikä tässä elämässä on niin perseestä välillä. Toki saa sanoa positiivisiakin asioita, mutta eritoten, jos haluaa purkaa pahaa mieltä, niin kirjoita tänne. Yritetään sitten yhdessä selvittää solmut…

Käyttäjä September kirjoittanut 24.08.2018 klo 09:55

Perjantai-huomenet 🙂

Mä tein sen !! Siis pääsin ulos kotoota ja lenkille. Lenkki oli hiukan vaivalloinen, mutta kyllä mä juoksinkin vähän. Verenpaineet ja hemoglobiini on varmaan taas tosi alhaalla. Yritän nyt ottaa taas tavaksi lenkkeilyn. Oli kyllä vähän ylimääräistä potkua, kun jätin illalla ketipinorin ottamatta. Nukuin silti suht hyvin.

Mulla loppui 25mg ketipinorit, joten apteekkiin täytyy tänään suunnata. Miehellä on menoa töiden jälkeen, joten täytyy kestää yksin lasten kanssa. Kunhan tulevat koulusta niin kävellään apteekkiin ja kauppaan ostaa jotain herkkua. Jos vaikka jonkun leffan kattois.

Mitäs muiden perjantaihin?

Käyttäjä Tyttönen vaan kirjoittanut 24.08.2018 klo 11:22

Mulla on vähän paha olo ja injektio pitäs laittaa tänää. Katotaan annanko laittaa..

Käyttäjä minäitse89 kirjoittanut 24.08.2018 klo 12:10

Aika kovaa ahdistusta. Joutunu ottaan Temestaa. Hienoa että pääsit September lenkille. Luulin jo että olisin päässy rintakivusta, mutta mitä vielä. Onneksi illalla on ohjelmaa.

Hyvää perjantaita! 🙂

Käyttäjä minäitse89 kirjoittanut 24.08.2018 klo 15:14

Tekis mieli vetää ranteet auki, Tää elämä on niin paskaa. MInkä takia olen syntynyt kun joudun koko saatanan elämän vaan elämään pohja mudissa ja sitten sitä kuolee eikä ole enää olemassa. PItikö sitä näinkin vanhaksi elää todetakseen että tää on ihan paskaa. Elämä voi olla hyvääkin, mutta mun elämä on tällä hetkellä täyttä kuraa. Kun olen lääkeriippuvainen skitsofreenikko. Vittu kun on paskat kortit mulle jaettu. No se siitä. En viitsi olla enempää säälittävä...😭

Käyttäjä Tyttönen vaan kirjoittanut 24.08.2018 klo 15:14

Hitto, ku on taas ääniä jotka käskee tappamaan ittensä..

Käyttäjä September kirjoittanut 24.08.2018 klo 16:03

Tyttönen vaan kirjoitti 24.8.2018 11:22

Mulla on vähän paha olo ja injektio pitäs laittaa tänää. Katotaan annanko laittaa..

Mikä lääke sulla menee injektiona? (Jos haluat kertoa)

Käyttäjä September kirjoittanut 24.08.2018 klo 16:04

minäitse89 kirjoitti 24.8.2018 12:10

Aika kovaa ahdistusta. Joutunu ottaan Temestaa. Hienoa että pääsit September lenkille. Luulin jo että olisin päässy rintakivusta, mutta mitä vielä. Onneksi illalla on ohjelmaa.

Hyvää perjantaita! 🙂

Kurjaa ahdistus ja rintakivut, mutta kiva, että on perjantai-illan suunnitelmia. Kivaa iltaa 🙂

Käyttäjä September kirjoittanut 24.08.2018 klo 17:13

Lääkäri soitti vielä viimeisen kerran osastolta. Postissa tulee lisää jatkoa sairaslomalle. Pieni lääkemuutos tehdään vielä liittyen ketipinoriin.

Käyttäjä Tyttönen vaan kirjoittanut 24.08.2018 klo 22:14

September kirjoitti 24.8.2018 16:3

Tyttönen vaan kirjoitti 24.8.2018 11:22

Mikä lääke sulla menee injektiona? (Jos haluat kertoa)

Abilify maintena menee injektiona.

Käyttäjä Tyttönen vaan kirjoittanut 25.08.2018 klo 18:05

Mua ärsyttää, ku mulla todettiin virtsatietulehdus ja sain siihen antibiootit.

Käyttäjä EksynytVarpunen kirjoittanut 25.08.2018 klo 21:22

Musta tuntuu et elämässä ei ole mitään hyvää.... ☹️

Käyttäjä minäitse89 kirjoittanut 25.08.2018 klo 22:24

Hyvät ihmiset. Olen nyt sen tajunnut, meillä ei ole muuta toivoa kuin jatkaa eteenpäin elämässä ja täytyy luottaa Jumalaan. Se on vaan pakko luottaa että Jumalalla on suunnitelma meitä varten. Hän ei halua että tapamme itsemme. Eläkää niin hyvin kuin pystytte ja luottakaa siihen että jonain päivänä Jumalan valtakunnassa voimme iloita... 🙂

Käyttäjä kirte5 kirjoittanut 26.08.2018 klo 08:36

Moi kaikille.

Tosi kiva kuulla September, että lähdit lenkille.
🙂👍 Mitä sinulle nyt kuuluu?

En ole ehtinyt kirjoittaa tänne. Perjantaina oli kiire töissä. Minulla on sellainen työ, että joudun kävelemään koko päivän ja perjantaina en ehtinyt edes pitää kunnon ruokataukoa, koska viikkopalaverissa meni aikaa. Silloin oli tosi hiostava ilma ja siitä sitten töiden jälkeen "juoksin" suoraan fysiatrille. Olin ihan hiestä märkä, kun pääsin sinne. Sitten kiiruhdin bussiin, että pääsen kotiin syömään. Kotona vedin hiukan henkeä ja sitten pitikin lähteä ruokaostoksille. Arvaatte varmaan, että olin väsynyt. Myös äidille piti soittaa viikon kuulumiset, siinä vierähti taas se tunti, kun hänellä oli niin paljon puhuttavaa.

Eilen olen sitten melkeinpä vaan laiskotellut. Eilen illalla kävin Anssi Tikanmäen konsertissa. Oli hienoa pitkästä aikaa kuulla oikein livemusiikkia. Tykkäsin kovasti. Soittajat oli taitavia, varsinkin rumpali. Musiikki kuvasi suomalaista luontoa ja se oli oikein reipasta, myös muutama tunnelmapala mahtui mukaan.

Minulla on edelleen ollut mieliala hyvä ja tuntuu, että jaksan tehdä asioita ja tunnen nyt olevani oma itseni.

Minäitse89, oikein mukava kuulla, että olet nyt löytänyt taivasuskon
🙂 Minäkin jouduin etsimään kauan, ennen kuin uskoin. Mut niin se vaan on, että Jumala on hyvä ja synti on vaarallista. Ei usko ole mitään tähtitiedettä.

Tyttönen vaan, on hyvä, että virtsatulehdus hoidetaan, kun se on paha, niin sekin voi tehdä ihmisen tosi sekavaksi, niin oli ainakin mummollani. En tiedä mistä se sekavuus johtuu, mutta jotenkin se niin vaikuttaa.

Minulla on nyt keskittymiskyky tai jokin siis palannut senverran, että jaksoin kuunnella sen koko 2 tuntia kestävän konsertin eilen. Oli helppo kuunnella, koska se oli instrumentaalimusiikkia. Lainasin myös kirjastosta pari kirjaa ja aloin lukea.

Mun pitäisi auttaa mun veljen perhettä, koska he ovat ihan uupuneita 2-vuotiaaseen, joka on nyt ottanut tavakseen nukkua vanhempien sängyssä ja herätä joka aamu klo 5-6. On tosi hassua, että tyttö nukkui mun luona tosi hyvin, ei yhtään herännyt matkasängystä, jopa itse melkein meni nukkumaan. Luulen, että heillä kotona on jotenkin vähän liian hektinen ilmapiiri, mutta on vaikea mennä neuvomaan. Minusta näyttää, että veljen vaimo on vähän masentunut, mutta en tiedä mitä tekisin. Olen miettinyt, että pitäisikö minun kysyä sitä suoraan? Mun veli käy töissä ja tekee kaikki kotityöt ja hoitaa tyttöä. Tää on mulle vaikea tilanne, uuuh...mutta mun on ehkä kysyttävä suoraan. Vaimo on lähihoitaja ja luulen, että hänen on vaikea tunnustaa, ettei jaksa.

Joo... mutta kirjoitelkaa taas pian kuulumisia tänne.

Käyttäjä September kirjoittanut 26.08.2018 klo 11:22

Hei vaan ja hyvää sunnuntaita!

Kiitos kysymästä, kirte5, voin aika hyvin. Hypomaniasta ei ole enää tietoakaan. Olen lopettanut kaiken pakonomaisen ja päättömän touhuamisen. Ajatuksia lääkkeiden lopettamisesta ei myöskään ole. Olo on neutraali mitä nyt ahdistus vaivaa.

En ole vielä nyt viikonlopun aikana toteuttanut lääkemuutosta. Kokeilen huomenna, miten käy. Tarkoitus on vähentää lyhytvaikutteisen Ketipinorin käyttöä pitkin päivää ja korvata se yhdellä annoksella pitkävaikutteista.

Olen yrittänyt syödä terveellisesti ja tänään yritän taas päästä lenkille. Kotoota lähteminen on todella vaikeaa. Alkusyksy onkin yleensä ollut ahdistavaa. Mitä pimeempää on, sitä enemmän minulla on virtaa. Talvet ovatkin yleensä hypomaanisia ja kesä vaikeinta aikaa. Tämä vuosi on ollut sikäli erilainen, että sairastin ensimmäisen sekamuotoisen jakson.

Minulla olisi kirppishommia. Olen varannut pöydän viikoksi, joten mukavaa puuhailua kirppistelyn parissa on tiedossa.

Käyttäjä EksynytVarpunen kirjoittanut 26.08.2018 klo 19:28

Mun elämässä ei ole tapahtunut mitään hyviä asioita. Vain ikäviä asioita... Oon odottanut pitkään jo et tapahtuisi jotain hyvää, mut sen ajan on tapahtunut niin paljon ikäviä asioita et en jaksa enää uskoo et jotain hyvää tapahtuisi mulle. 😭